Meubel (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 25-10-2006 13:21
Okej ik heb een moeilijke vraag wat betreft een meubel.

Op mijn werk draai ik altijd op een steiger. We leggen enkele podiumdelen op de grond, daarover heen schuiven we de steiger. In de zomer blijft de stijger gewoon altijd staan, maar nu in de wintertijd moet elke zaterdag de steiger op en afgebouwd worden. Dat is een irritante bezigheid. Bovendien vind ik de stijger niet mooi al meubel.

Ik draai ook voor mezelf (a la drive in show) en daar wil ik dat meubel ook voor gebruiken, het moet dus mobiel zijn, en cafe/discotheek waardig zijn.
Bovendien mag het niet te duur zijn. Rond de 400 euro.

Dit is dus een hele taak, ik heb zelf ook al even zitten denken maar een truss meubel is te duur. Verder kwam er weinig in me op, dus ik hoop dat jullie met leuke/goede ideeen komen.

Een grof idee, of een kant en klare tekening, alles is welkom.

Bij voorbaat dank!
Play that funky music white boy....

What do you think about Meubel ??

Vote :   

Steev    posted on 25-10-2006 13:33
Ja ik weet wat, misschien weetje wel die piano houders waarop synthesisers staan enzo, ik was laatst in een winkel waar ik een statief wilde kopen voor mijn spullen, en toen vertelden de mensen uit de winkel dat deze zogenaamde "Piano statieven" vaak gebruikt worden.

Een groot voordeel is tevens dat je ze in kan klappen tot bijna niets. Een goed merk hiervan is Quiklok, je hebt hiervan dubbel gekruist 69 euro (zie foto) en enkel gekruist 22 euro (zie foto)

Het is neerzetten, plank erop, en je statief staat, als je meer info wil, moet je ff pme, dan geef ik je ff de link naar een webshop Winking my eye

Lead    posted on 25-10-2006 13:51
We noemen die dingen ook wel scharen Winking my eye
Let the BASS be louder
Yorick    posted on 25-10-2006 13:52
is misschien een dom antwoord maar op marktplaats zie je soms ook leuke dj boots te koopHappy, laughing
PatrickBeuken    posted on 25-10-2006 14:13
Hey Sandr,

Ik ben ook op zoek naar een degelijk, compact en mooi meubel voor mijn drive-in.

We hebben hier verschillende rolsteigers staan, maar het probleem hiermee is de diagonale pijp. Zonder die diagonaal klapt de steiger dubbel en met diagonaal kom je óf niet aan je apparatuur, óf hij loopt voorlangs de booth en dat ziet er niet uit.

In een trussmeubel ben ik ook niet geïnteresseerd. Het is tamelijk prijzig en niet compact genoeg.

Momenteel denk ik aan een uitvouwbaar meubel in flightcase-style, of een keyboardstatief met daaroverheen een grote flightcase-deksel en daaromheen een spandoek ofzoiets..

AFBEELDING 3 = NIET MEER BESCHIKBAAR

Hierboven zie je 2 meubels van Road Ready Cases.
User edit by PatrickBeuken on 10-03-2007 @ 00:31:42 (11%)
Sandr    posted on 25-10-2006 14:26
ja de "scharen" is zoiezo geen alternatief, dat is niet mooi en voor in in discotheek/kroeg niet stevig genoeg iedereen kan veel te makkelijk bij je apparatuur en het is te klein/kaal.

Die middelste road ready case komt wel een beetje in de buurt, alleen het lijkt me dat die plank een beetje laag is. of zie ik het helemaal verkeerd..? en is dat alleen een onderstuk om daarbovenop je case te leggen...

Er moet wel een soortje van beschermrandje zijn, dat mensen niet makkelijk bij de apparatuur kunnen komen...

Het moet ook een soort van deftig/stoere look hebben. Een truss meubel komt qua uiterlijk in de buurt maar is te duur...

ik denk zelf ook verder

edit
wij kunnen die stijger vastzetten met een scharniertje tegen het dubbelklappen, die dwarsbuis hebben we niet nodig, bovendien zitten die podiumdelen ertussen op de grond, zodat de steiger nooit naar binnen kan klappen
User edit by Sandr on 25-10-2006 @ 14:28:33 (33%)
PatrickBeuken    posted on 25-10-2006 14:31
Die plank van dat middelste meubel is gewoon om koffers oid erop te zetten. Daarop moet nog je eigen top-plaat of case met gear komen.

Dat 3e meubel vind ik wel interessant, maar het probleem is dat ze allemaal zo klein zijn. Ik wil bijv. een minimale diepte van 500mm (liefst 750mm), anders krijg ik nieteens mijn mixer-case erop, maar dat is dus nergens zo standaard te krijgen.

Groot nadeel van een keyboardstatief lijkt me idd ook de stabiliteit. Ik denk dat dat zo omkiept wanneer je daar een tafel van minimaal 500mm diep van maakt (als het meubel een tik krijgt).

Mijn conclusie... zelf een meubel (laten maken) dat gebaseerd is op bovenstaande voorbeelden. Ik wil idd ook een beschermrand. Het ziet er een stuk netter uit wanneer men de kabelrommel niet ziet.
User edit by PatrickBeuken on 25-10-2006 @ 14:32:21 (35%)
Sandr    posted on 25-10-2006 14:36
Inderdaad, dan lijkt het me het best om zelf iets te ontwerpen, en dat te laten maken (m'n vader is handig daarin) dus dan ga ik zoiets maar eens ontwerpen, mochten er tog nog ideeen zijn, ik hoor het graag!!
niles    posted on 25-10-2006 19:01
Ik heb zelf een meubel gemaakt, en dat is zeker een aanrader. je kan hem zo groot,klein, sterk en stevig maken zoals je hem zelfs wilt, en het kost vergeleken bij een kant en klare flightcase uit de winkel.
het is wel zaak dat je van te voren even goed moet nadenken over hoe je ervoor gaat zorgen over de manier van inklappen, wil je het zo doen dat je gear erin kan blijven liggen? of neem je die apart mee?
Je hebt er even werk aan, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is, want je krijgt een (als je het goed aanpakt) originele kast die makkelijk te veranderen is.
voor nog geen 30% van de prijs van een flightcase...
PatrickBeuken    posted on 25-10-2006 19:17
En over wat voor kwaliteit hebben we het dan? Winking my eye
Sandr    posted on 25-10-2006 23:38
en hoe ziet dat er dan uit, en hoe klap je het dan in..? geef eens wat meer details, want hier schiet ik niet veel mee op!

Sandr    posted on 30-10-2006 21:49
Okej, ik heb besloten om het meubel als volgt te maken.

Een gewone platte flightcase met apparatuur er ingebouwd. Maar dan wel met het systeem van 2 halve deksels waar je de kist dan op kan zetten.
Bij vele waarschijnlijk wel bekend.
Dat is allemaal het probleem niet, ik heb het moeilijker met het volgende.
Ik wil voor mijn apparatuur, dus aan de kant van het publiek zegmaar, een opstaande rand neerzetten, zodat je apparatuur enigzins beschermt blijft voor de mensen die ervoor staan.
Dit is nog steeds niet het probleem, ik wil in die opstaande rand monitors in bouwen.
Een stuk of 4 speakers ala carspeakers zegmaar. 
Maar op het gebied daarvan schiet ik wat tekort.

Want gaan autospeakers wel diep genoeg om als goede monitor te dienen,
of dat er andere speakers voor zijn.
Een autospeaker versterker werkt toch ook nog wat anders, ik ben een redelijke leek.
Het verhaal is een beetje onduidelijk geformuleerd, ik hoop tog dat het voor de meeste redelijk duidelijk is en dat jullie me goede informatie kunnen verschaffen.

met vriendelijke groet
_Ivan_    posted on 31-10-2006 13:42
Poster: Sandr
Qant gaan autospeakers wel diep genoeg om als goede monitor te dienen,
of dat er andere speakers voor zijn.
Een autospeaker versterker werkt toch ook nog wat anders, ik ben een redelijke leek.
Het verhaal is een beetje onduidelijk geformuleerd, ik hoop tog dat het voor de meeste redelijk duidelijk is en dat jullie me goede informatie kunnen verschaffen.

met vriendelijke groet

Hoe kom je eigenlijk zo bij het idee van autospeakers, en koop je niet gewoon een monitor setje wat je inbouwt?
Feel&.Celebrate.Life!
Nvie    posted on 31-10-2006 14:50
Ik heb ook wel eens gezien dat mensen zo'n meubel hadden met led panelen. Gewoon een paar 19" cases maken, wieltjes eronder. Apparatuur inbouwen/vastzetten en je bent ready to roll. Case open, kabelschoteltjes inbouwen om ze onderling te verbinden, output schoteltjes erop, inprikken, klaar Happy, laughing Kunt het zo compact mogelijk maken als je wilt. Meer/minder delen maken, cases groter/kleiner enz.
PatrickBeuken    posted on 31-10-2006 14:52
Ik vind dat autospeaker-verhaal ook alles behalve geweldig. Heb je zoiets ooit al eens in een professionele case zien zitten? Heb je ook gedacht aan de spreiding van het geluid? En aan het volume? Want dan heb je toch behoorlijk dikke speakers nodig. En de kwaliteit? Als je gaat voor goede kwaliteit dan zou ik dit idee meteen in de prullenbak gooien.
Camino    posted on 31-10-2006 15:08
Klopt; zeker als je er geen verstand van hebt. Een autospeaker gaat niet over het hele spectrum, dus heb je (minimum) een woofer en een top nodig - mag je ook nog eens gaan knoeien met xovers enzo... voor uiteindelijk een niet-zo-geweldige speaker te maken. Auto versterkers werken trouwens ook op 12 v als ik me niet vergis, heb je ook nog een converter nodig... Gewoon in een setje monitors investeren dus!
robbert    posted on 31-10-2006 15:17
Ik zal wel eens een foto maken van mijn oplossing, ik moet toch volgende week draaien dus dan doe ik het dan wel ff. Het bestaat uit een basis van 2 metalen (zeer stevige) schragen met daarop een zelfgemaakte mooi afgewerkte case. In deze case staat mijn versterker en hierin kan ik mijn kleinere flightcase schuiven die mijn 2 cd-spelers + mengpaneel bevat.
Sandr    posted on 31-10-2006 18:35
ja het gaat mij ook niet perse om de auto speakers, maar ik wil de monitor gewoon in mijn meubel inbouwen.
Dan kan ik dus beter 2 losse monitor boxjes kopen, de woofers en tweeters eruit halen en die inbouwen in mijn meubel....

Of is dat weer niet aan tebevelen omdat de klankkast niet goed is.
PatrickBeuken    posted on 31-10-2006 18:42
Klankkast zal ook niet goed zijn, idd.

Als het werkelijk zo'n goed idee was, dan zou je het wel in de audio/dj wereld zien. Maar zoiets heb ik nog nooit gezien. Natuurlijk.... alles wat je wilt maken kun je maken. Maar of het goed is, dat is een ander verhaal.

Daarnaast wordt je case er ook een stuk zwaarder van.
User edit by PatrickBeuken on 31-10-2006 @ 18:42:57 (21%)
Sandr    posted on 31-10-2006 18:45
ja dat snap ik, het hoeft ook geen geweldig idee te zijn, maar als het een btje goed is ben ik er ook tevreden mee, het ziet er zoiezo gaaf uit (lijkt mij)
PatrickBeuken    posted on 31-10-2006 18:59
Ik wil jouw idee ook niet afkraken, maar ik wil je wel even wat verder laten kijken... Maar dat had je wel door, denk ik. Maarja.... ontopic Happy, laughing
Sandr    posted on 31-10-2006 21:51
ja dat snap ik, waardeer het ook zeer, en als een idee niet haalbaar is dan zie ik er ook vanaf.
En dat lijkt me op dit moment wel het beste, dan maar een monitor los meenemen en er gewoon bij zetten. Net zo makkelijk.
Als het meubel af is (duurt nog wel even, moet nog meten tekenen en wat geld opzijzetten) zijn jullie de eerste die het horen.

In ieder geval bedankt!!
PatrickBeuken    posted on 31-10-2006 23:08
Vooral een actieve monitor is erg makkelijk. Gewoon plug & play... geen geleur met versterkers en speakerkabels.

EDIT: en dat hoeft nieteens duur te zijn.... voor 250 euro heb je al een leuk speakertje van Behringer o.i.d.
User edit by PatrickBeuken on 31-10-2006 @ 23:14:16 (95%)
ccc    posted on 31-10-2006 23:26
Poster: PatrickBeuken
Klankkast zal ook niet goed zijn, idd.

Als het werkelijk zo'n goed idee was, dan zou je het wel in de audio/dj wereld zien. Maar zoiets heb ik nog nooit gezien. Natuurlijk.... alles wat je wilt maken kun je maken. Maar of het goed is, dat is een ander verhaal.

Daarnaast wordt je case er ook een stuk zwaarder van.

Misschien heeft zich nog nooit iemand hierin genoeg verdiept en de tijd genomen en is dat de reden dat je het nooit in de dj wereld ziet.

Een goede klankkast valt zeker te maken. En in combinatie met een MDF meubel al helemaal. Dus ik zou niet weten waarom het niet mooi (geluid) en goed zou kunnen worden.
User edit by ccc on 31-10-2006 @ 23:27:45 (34%)
PatrickBeuken    posted on 31-10-2006 23:30
Alles kan Happy, laughing En idd.... op deze aarde is nog altijd plek voor nieuwe ideeën... Maar zo geweldig is dit toch echt niet, laat staan praktisch. Goede speakers maken we overigens absoluut nooit van MDF.
ccc    posted on 31-10-2006 23:30
Ik bedoel dat de klankkast van MDF wordt gemaakt.
User edit by ccc on 31-10-2006 @ 23:32:22 (100%)

136 Users online: 12 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 2.635
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.811.094