CDJ-200 kopen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Steev    posted on 24-10-2006 11:59
Hallo allemaal,

ik weet dat jullie eerste reactie zal zijn wanneer jullie de topic titel lezen: maar hier bestaan toch al zoveel topics van? Ik heb gekeken met de search, en bijna alle topics doorgelezen Happy, laughing maar ik heb dan nu toch nog een vraag.

Ik ben er zeker van dat ik binnenkort 2 cd spelers wil kopen, en mijn oog is gevallen op de cdj-200. Wat mijn vraag nu is, is het nu verstandig deze te kopen? Zijn er op dit moment mensen op dit forum die ze gebruiken? Zijn er op dit moment geen andere, betere, spelers voor ongeveer dezelfde prijs?

Dit zijn een beetje vragen waar over ik twijfel. Ik vind de look van de spelers geweldig en binnenkort ga ik ze zoiezo uitproberen. Ik hoop dat voor die tijd iemand mijn vragen beantwoord kan hebben.

Pleas, verwijs niet terug naar oude topics, geef me gewoon je mening van dit moment, daarom open ik ook een nieuw topic Winking my eye

MvG Steev.

What do you think about CDJ-200 kopen ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 24-10-2006 12:02
Vertel ons eerst eens welke spelers je allemaal hebt overwogen en waarom je (bijna definitief) voor de cdj-200 hebt gekozen Happy, laughing Vertel ons ook waarvoor je hem wilt gebruiken (thuis, drive-in, enz.).

Dan kunnen wij jou vertellen wat je ervan kunt verwachten Happy, laughing
Steev    posted on 24-10-2006 12:09
Poster: PatrickBeuken
Vertel ons eerst eens welke spelers je allemaal hebt overwogen en waarom je (bijna definitief) voor de cdj-200 hebt gekozen Happy, laughing Vertel ons ook waarvoor je hem wilt gebruiken (thuis, drive-in, enz.).

Dan kunnen wij jou vertellen wat je ervan kunt verwachten Happy, laughing

haha, goed idee Happy, laughing

Ik wil hem ten eerste gewoon op mijn kamer gebruiken, daar ga ik van uit. Wat er in de toekomst misschien gaat gebeuren weet ik niet, maar zou je daar rekening mee moeten houden denk je? Kan je ook met CDJ200 onroad?

Ik vind de Denon spelers ook kwa prijs leuk, alleen vind ik die effecten niet echt top, deze gebruik ik namelijk nooit. Zeker niet omdat ik gewend ben met draaitafels te draaien. Ook het hele design van Denon vind ik niet zo geweldig...

Verder kon ik helaas spelers uit dezelfde prijs / kwaliteits klasse niet echt vinden, ik ben niet zo handig met zoeken op het internet Unhappy

Nog een vraagje, is die bug in dat effect van CDJ200 al opgelost of niet?

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen hebt, zodat jullie mij een beetje kunnen helpen :D
RenéKuppens    posted on 24-10-2006 12:41
Ik denk dat het slim is om ze eerst eens uit te proberen en dan ze in de winkel ze even langs elkaar zetten dat je de Pioneer en de Denon ff kan uitproberen

ik denk dat je dan wel een redelijk beeld ziet van deze 2 spelers zeg hier even wat je er van vond of je nog dingen onduidelijk zijn of er andere cd spelers zijn die je nog hebt gezien waar je meer overwilt weten ik zou zeggen als je er ziet meteen uitproberen

ik denk dat zo je keus snel duidelijk zal worden
Steev    posted on 24-10-2006 13:15
Oke bedankt Happy, laughing

Zijn hier geen mensen aanwezig die op dit moment de cdj-200 gebruiken?
Illusion    posted on 24-10-2006 13:17
Oke we verwijzen je niet:p maar ik weet zeker dat er zoveel informatie hierover te vinden is. Vooral over het onderwerp waarom je ze zou aanschaffen:D

Ontopic:

Ik heb cdj 200 wel gebruikt, maar zelf draai ik met cdj 100.

De cdj 200 is een  goede, snelle, makkelijke en niet moeilijke cd speler. Je snapt direct hoe het werkt, en dan kan je gewoon lekker mixen. (je moet dan wel weten hoe je moet mixen):p

Je hebt een pitch range van 6% tot 16%.
Zit een loop/hotloop op.

Cd speler laat duidelijk de gegevens zien op het schermpje, en jah wat wil je nog meer weten.. Hij is gewoon goed, p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 24-10-2006 @ 13:18:21 (21%)
PatrickBeuken    posted on 24-10-2006 14:15
Ik heb een CDJ200. Maar ik zou niet weten wat voor nieuwe info ik je er nog over zou kunnen geven... een demo-filmpje staat op deze site.
barthawk    posted on 24-10-2006 14:41
Poster: Steev
Oke bedankt Happy, laughing

Zijn hier geen mensen aanwezig die op dit moment de cdj-200 gebruiken?

ik heb er 2 staan, die spelers zijn echt perfect als je verder 'scratchen' of iets dergelijks niet belangrijk vind...ik denk zelfs dat het de beste in zijn categorie is... (tabletop cd speler zonder 'vinyl' modus) verder pakt hij alle cd'rs en die effecten zijn goed te gebruiken, en wat betreft die 'bug' (jet-hold) ik heb me er nog nooit aan gestoord en in sommige tracks klinkt het nog goed ook!

_Ivan_    posted on 24-10-2006 16:07
Ik heb ze een tijd gehad en ik was (en nog steeds) er tevreden mee. K'vind het een goed spelertje : overzichtelijk, niet al te veel poespas. En de prijs is ook wel aardig, of er goede alternatieven zijn voor de 200 in dezelfde prijsklasse? Ik heb er nog nooit echt naar gezocht, maar ik denk dat je dan uitkomt bij een super oem ofzoConfused (correct me if i'm wrong)....
Gewoon die CDJ-200 nemen, je gaat er echt een helehoop plezier aan beleven.
Feel&.Celebrate.Life!
Steev    posted on 24-10-2006 16:38
Thanks gasten, hier heb ik heel veel aan :D
_Ivan_    posted on 24-10-2006 16:40
Poster: Steev
Thanks gasten, hier heb ik heel veel aan :D

Daar zijn we hier voor op dit forumWinking my eye ga je je booth nog posten als je cdj's binnen zijn? Wat ga je er voor mixer tussen zetteN?
Feel&.Celebrate.Life!
Steev    posted on 24-10-2006 16:46
Poster: _Ivan_
Daar zijn we hier voor op dit forumWinking my eye ga je je booth nog posten als je cdj's binnen zijn? Wat ga je er voor mixer tussen zetteN?

Uiteraard post ik m'n booth Happy, laughing Ze komen bij m'n 5000fx te staan en 2x tt1650. Maar ik koop ze pas als ik verhuisd ben, en dat is over 2 maandjes ongeveer :D
Steev    posted on 24-10-2006 17:14
Nog even, ik zat net te kijken naar een filmpje dat Lead had opgenomen, daar zag ik dat wanneer je de bpm instelt, deze niet achter de komma gaat? Is dit niet lastig of wordt het nummer zelf daar ook op afgestemt? Ik heb namelijk zat nummers die een bpm hebben van 127.8 bijv.

Hoe zit dat?  Steev Happy, laughing
the-melody    posted on 24-10-2006 17:15
Euh niet naar de bpmcounter kijken en op het gehoor doen danHappy, laughing
Jorrit    posted on 24-10-2006 17:18
Nog even, ik zat net te kijken naar een filmpje dat Lead had opgenomen, daar zag ik dat wanneer je de bpm instelt, deze niet achter de komma gaat? Is dit niet lastig of wordt het nummer zelf daar ook op afgestemt? Ik heb namelijk zat nummers die een bpm hebben van 127.8 bijv.

Dat klopt ja, een bpm teller achter de komma is ook totaal nergens voor nodig. Als iemand al een BPM counter gebruik is het puur om een beetje een indicatie te hebben lijkt mij, voor puur op de BPM counter willen mixen en een getal achter de komma willen kan je beter een PC gebruiken.
Laidback    posted on 24-10-2006 17:23
ik vind de counters wel handig als je Bijv, Hiphop/R&B naar house wil mixen.. dan heb je meestal veel pitch(TEMPO!!)-adjust nodig.. en een Indicatie is dan heel handig!..
Alleen mixen op de Beatcounters zou ik nooit doen.. het verschil is soms wel een paar puntjes/beats..
ik kijk er wel altijd ff overheen voordat ik inmix.. ff zien of mijn gehoor het goed had!  altijd leuk om te weten:D

User edit by Laidback on 24-10-2006 @ 17:24:16 (4%)
thomaz    posted on 24-10-2006 17:38
ik heb ook 2 cdj 200 thuis staan, ik vind het hele fijne cd spelers. Je kunt het stukje wat je wilt laten afspelen perfect klaar zetten met de jogwheel. Er zitten 3 effecten op die je perfect kunt gebruiken en sterker en zwakker maken met de jogwheel. De beatcounter die erop zit werkt ook heel fijn. Kortom gewoon de cdj 200 nemen

Oh jah,
Het enige nadeel is dat de vinyl-mode er niet op zit, maar het ZIP-effect lijkt er een beetje op, maar dat is persoonlijk natuurlijk
User edit by thomaz on 24-10-2006 @ 17:40:45 (33%)
Jorrit    posted on 24-10-2006 17:41
met het ZIP effect kan je niet meer dan de pitch beinvloeden: cue'en, backspinnen en scratchen alsop een CDJ-800/1000 is onmogelijk.

_Ivan_    posted on 24-10-2006 17:52
Poster: thomaz
Oh jah,
Het enige nadeel is dat de vinyl-mode er niet op zit, maar het ZIP-effect lijkt er een beetje op

Hmm jammer genoeg leek dat effect op mijn cdj200 er niet op:P
Feel&.Celebrate.Life!
Steev    posted on 24-10-2006 17:54
Poster: Jorrit

Dat klopt ja, een bpm teller achter de komma is ook totaal nergens voor nodig. Als iemand al een BPM counter gebruik is het puur om een beetje een indicatie te hebben lijkt mij, voor puur op de BPM counter willen mixen en een getal achter de komma willen kan je beter een PC gebruiken.

hmm, het was alleen een vraagje, omdat ik dacht dat dat erop zat (zeker teveel virtual dj :P)

[edit]

Nu ik nog eens naar je antwoord kijk, denk ik dat je mijn vraag een beetje verkeerd begrijpt. Als je nu een plaat hebt van 127.8 (vinyl) en je wilt een nummer met je cdj inmixen, dan gaat dit toch nooit helemaal precies, dan gaatie na een aantal beats fout lopen als je hem niet achter de komma gelijk kan zetten?

Dat bedoelde ik er eigenlijk mee Happy, laughing
User edit by Steev on 24-10-2006 @ 17:59:55 (85%)
djjw    posted on 24-10-2006 18:39
Nou dat is niet helemaal waar, want die beat counter geeft weleens waar
alleen afgeronde getallen aan, dus geen komma werk,
maar daar heb je je oren voor gekregen, want ook al geeft hij het niet aan,
je kan hem toch zo zetten dat ze precies gelijk blijven lopen.
Binnen die ene beat zit een aantal 0.1 procenten die je kan verzetten , zonder dat hij boven die ene beat verschil uitkomt.

En loopt hij net niet gelijk dan heb je altijd nog je pitch bend,
waarmee je hem recht kan houden.
Die pitch bend, daar kun je dus je speler manueel een stukje sneller/langzamer
mee laten draaien.
User edit by djjw on 24-10-2006 @ 18:41:12 (22%)
Steev    posted on 24-10-2006 19:31
Thanks man Happy, laughing Ik snap het nu.
BartK    posted on 26-10-2006 15:30
Ik ben nog nooit een BPM counter tegengekomen die 100% juist was. Het is wel fijn om als indicatie alvast richting zelfde BPM te duwen, maar soms is het juist fjiner om er volledig naast te zitten en dan af te stemmen met de andere plaat.

soundcollector    posted on 26-10-2006 17:56
de cdj 2O0 is een super speler, kheb er twee en ik heb er nog nooit ook maar een probleem mee gaat en het bugje dat erop zit van de hold en de jet button tegelijk maakt me nie uit want ik gebruik nooit hold op de jet functie,
weet je ik vind em echt super ik zou hem echt als ik nog niks had em zeker kopen en niks anders cdj 200 all the way
thats for sure
PatrickBeuken    posted on 26-10-2006 18:01
Let er wel op dat de CDJ200 geen VBR mp3's afspeelt.
Lead    posted on 26-10-2006 18:35
Wel afspeelt, alleen de cue functies werken niet...

Je kunt ook gewoon geen VBR's meer gebruiken (maar da's een andere discussieWinking my eye )
Let the BASS be louder

269 Users online: 39 Guests (230 Unknown)
Pages generated today : 44.721
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.696.733