Vraagprijs.. say what.! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 15-10-2006 13:01
DJ's

In November heb ik mijn eerste fuif waarbij ik mag Draaien. Voor mijn eigen school, voor 2e/3e klassers.

Hoe het ging. Ik bood me dus aan, voor als ze een feest zouden hebben voor de brugklas bla bla bla. Die vrouw was blij te horen, ik moest mijn gegevens ff opschrijven en de vraagprijs. -Ik kwam helemaal niet met het idee dat ik er wat aan zou verdienen, wou gewoon wat ervaring opdoen- Dus ik stond daar van Euh eeuh.. Dus ik lul erom heen over aparatuur, ligt eraan wat ze allemaal willen.

Dus mijn vraag: Wat is een redelijk vraagprijs voor een rookie als ik.? En waar hangt dat vanaf.? Voor als ze je willen afzetten, of naaien zoals school dat altijd doet.

Thnx..

What do you think about Vraagprijs.. say what.! ??

Vote :   

djmamo    posted on 16-10-2006 21:39
nou de set is een hightech set dat is de naam (EV voordat het EV was). 2 top 2 sub met 3 versterkers.

en deze kan ik voor een redelijke prijs huren (75 EURO)(betreffende persoon heeft 3 sets staan)

per set kun je 1000 personen aan (binnen)(dit weet ik zeker want de eerste feesten van id&t zijn met deze sets gedraaid)

en voor de cjds en djm betaal ik 75 euro DUS BEN IK 150 EURO KWIJT en hou daar 150 euro aan over (ex reis kosten).

zit geen light bij. maar voor 150 euro heb ik ook een leuke/normale light show.

maar als ze in utrecht en omstreken meer betalen denk ik dat ik daar maar eens ga adverteren.

dit zijn voor mij normale prijzen maar helpt altijd als je de juiste mensen kent.
www.moonentertainment.nl
greup    posted on 16-10-2006 21:43
pfoe,

Ik zeg niet dat mijn huur 450 + 150 is, want ik krijg altijd leuke kortingen

Maar de klant zou van mij voor een geluidsset van 1000 man + booth toch zeker een rekening van rond de 500 euro krijgen.

djmamo    posted on 16-10-2006 21:49
okee ik heb ook niet vaak dat ik voor meer dan 600 personen draai, als ik met de drive in weg ben (ongeveer 6x per jaar) heb ook een vaste plaats waar ik draai en dat gaat voor

www.moonentertainment.nl
Antoine88    posted on 17-10-2006 14:42
At first: allemaal leuk en aardig die getallen, maar ik kan daar echt niks mee. Ik weet namelijk niet wat een feest van 600 of 1000 man inhoud. En volgens mij heb ik nergen schoolfeest geschreven. Dat is toch wel iets anders dan een feest voor de 2e/3e klas alleen. En prijzen zeggen mij al helemala niks. 450e voor een geluidsset, klinkt echt veel.

Mijn Booth:
2x Numark axis-4
2x JB-systems TurnTable
1 Numark DMX-06

geen versterker en boxen voor buiten huis.
Deze zullen zeker gehuurd moeten worden.

info:
Ik denk dat dit een feest van rond de 200 man zal zijn. Er zijn zo rond de 6 2e klassen OF 3e klassen. Uitgaande van een 30 man per klas, wat zeker weten het maximum is.
Van 2100 tot 0100 / 0200 zal het duren.

@ Greup, blijkbaar een beetje te enthousiast. What about dmx kring, rigging.Confused Zou vast iets te lulligs zijn, anywayz, ik heb er nooit van gehoord.
Wat ik bedoelde te zeggen, een avondje draaien zou ik wel aankunnen.

Hoe zou ik dat moeten doen qua contract, factuur.? Ik neem aan dat ik dat contract zou moeten opstellen..

En nog ff. Is handiger om ook apparatuur te huren, als iemand het komt fokken ofzo. Want dat moet ik ook echt niet hebben, niemand natuurlijk.

Volgens mij is zo'n avondje toch we ingewikkelder dan wat het lijkt. Btw, ik ken niet iemand die ervaring heeft of wat. Det wereldje is echt nieuw nieuw voor mij.

User edit by Antoine88 on 17-10-2006 @ 14:44:42 (7%)
greup    posted on 17-10-2006 15:06
Kijk, deze info kunnen we wat mee.

Een geluidsetje voor 200 man kost je ( gemid, prijzen uit mijn regio) z'n 100 / 150 euro.

Dmx is het protocool waarmee inteliggent licht wordt aangestuurd. Echter, als jij nog nooit van DMX hebt gehoord, en dus ook niet van dip switches, dmx adressering vermoedt ik dat het programmeren van inteligent licht een iets te grote klus wordt voor jou. * Intelligent licht is ook echt niet nodig op een feest voor 200 man*

Rigging is alles omtrent het bouwen met truss, ophanging van lichten ect. Hiervoor gelden allerlij veiligheidsvoorschriften. ( max gewicht per/m, max overspan, saftykabels ect) Een truss instalatie zal er ongetwijfeld niet gebouwd worden als het om een feest van 200 man gaat. Hoog uit kun je een stukje stuss van 6 meter op 2 wind-ups neer zetten om je lichten in te hangen.

Ook op dit vlak blijft het bij jou feest dus heel simpel.

Weet je zelf al wat je van plan bent om te huren aan verlichting?
Ik persoonlijk zou denk ik 8* par(56) 1/2* discobal met pinspot en 1* stobo mee nemen, en dit ophangen aan 4/6 meter truss met een backdrop erachter ( zwart doek)

Deze show i.c.m geluid zou ik dan voor z'n 300/350 euro aanbieden.

Mocht je school dit te veel vinden zouden 8* par (56) op 2 wind-up's ( tegenwoordig al te huur v.a 30 euro incl sturing) ook mogelijk al aan de eisen voor dit feest voldoen. in dit geval zijn jou inhuurkosten tussen de (100+30) 130 of (150+30) 180 euro. Deze show zou je dus, afhankelijk van je eigenwinstmarge goedkoop kunnen aanbieden.

Wat betreft de juridische kanten... Een *goed* contract opstellen kost tijd ( veel tijd) en vergt een goede kennis van de nederlandsche taal en een beetje jurridische aanleg. Om nou speciaal voor deze ene keer een contract in elkaar te knutselen vind ik zinloos. Het beste wat je zou kunnen doen is de spullen inhuren op naam van school. In dit geval is school verantwoordelijk voor deze app, en niet jij. Dan hoef jij alleen nog maar een factuurtje te maken voor de kosten van je eigen app. + arbeid.  
Mod edit by greup on 17-10-2006 16:50 (2%)
Camino    posted on 17-10-2006 20:14
Poster: greup
Weet je zelf al wat je van plan bent om te huren aan verlichting?
Ik persoonlijk zou denk ik 8* par(56) 1/2* discobal met pinspot en 1* stobo mee nemen, en dit ophangen aan 4/6 meter truss met een backdrop erachter ( zwart doek)

Persoonlijk vind ik dit ietsje licht voor 200 man, 8 pars zijn echt niet zo sterk. Al werk ik meestal met intelligent licht, als ik analoog zou moeten werken zou ik zeggen:

4 x T4's met 56ers, 2 in de truss en 2 op statiefjes achter in de zaal
2 x Double Derby in de truss (goedkoop met VEEL lichtopbrengst)
1 x Strobo (500 Watt min)
1 x Blacklightcannon van 400 W.

Maar ja, dat hangt ook allemaal van de afmetingen van je zaal af. Als je een erg laag plafond hebt en je truss niet echt hoog kan maken is het beter om je licht wat meer te verspreiden... Afhankelijk van je muziekstijl hoort een setje van 2 tops en 2 subs toe te komen, maar test hem wel even in de verhuur uit om te checken of je in je laag niet tekort komt...
Jorrit    posted on 17-10-2006 22:14
8 parren is opzich wel te doen voor 200 man, maar het ligt ook aan je zaal (als je tiefjes maar 2 meter omhoog kunnen, heb je nog niet veel aan die parretjes).

Die derby effecten zijn misschien goedkoop en geven veel licht, maar ik vindt er geen snars aan. Maargoed, als je niet weet hoe je een DMX setup neerzet, kan je beter maar wel zo'n effectje nemen.
Strobes, ik snap niet wat mensen toch zo vreselijk boeiend aan die dingen vinden (maar dat is mijn mening).
greup    posted on 17-10-2006 22:42
Jorrit,... een stobe op het juiste moment,... Fantastisch! ( helaas menen de meeste lj's z'n strobo bij elk trance achtig nummer 3 min achter elkaar aan te moeten zetten)

We missen idd. de zaalafmetingen nog. Maar ik denk dat je zelf ook wel redleijk in staat bent om te bepalen wat je moet huren toch?
Antoine88    posted on 18-10-2006 22:14
Jawel jawel. Is wel duidelijk nu.

Thnx.. Ik heb iemand die me gewoon ff help alles te regelen. Dus het zit wel knorr..
greup    posted on 18-10-2006 22:36
als je d'r uit bent post dan hier even je app.lijst + prijs.  Ben ik wel benieuwd naar!
tairip    posted on 18-10-2006 23:09
Poster: Sammow
Volgens bronnen :p is hier het gebruikelijke 200 euro tot 12 uur en dan 20 euro per extra uur

12 uur lang voor 200.-? Daar kwam ik niet voor! En ook nie voor 20.- in het uur erna of het moet al een leuk feestje zijn of ik moet iemand kennen!
P.s. Als het een goede organisatie is mag je best voor 1.5uur draaien 150.- vragen als je skills het waard zijn maar dat weet je zelf het beste!

This is an old Topic

No new postings for 6.783 days.
 Post CommentThat would be 226.1 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 13 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 3.144
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.811.603