Poster: IbiziXEr mee terug gaan naar de dealer lijkt me het verstandigst en er verder afblijven voor ie nog meer kaput gaat
vandaag start ik dus mijn versterker en leg ik een muziekje op,
nu kom ik tot de vaststelling dat het linker kanaal niet meer werkt :s
heb alles geprobeerd en het ligt wel degelijk aan de versterker!!
wat moet ik doen??
Iemand ervaring met deze dingen??
Poster: Margi
Als je beetje een handige harry bent:
hem eens openschroeven en kijken of er gewoon geen draadje los zit.
Poster: djjwwat voor versterker is het? merk/type
wat heb je allemaal geprobeerd? omdat je zeker weet
dat het aan de versterker ligt?
klein beetje meer informatie brengt me al een stuk verder!
Poster: Margi
Als je beetje een handige harry bent:
hem eens openschroeven en kijken of er gewoon geen draadje los zit.
Als je geen handige harry bent:
er af blijven en doen wat the-melody zegt
Poster: IbiziXErmee terug gaan naar de winkel/ binnendoen voor reperatie
wat zegt the-melody dan??
Poster: W.i.M
Kan het niet zijn dat er gewoon een knop zit om links en/of rechts uit te schakelen ? Ik ken verder het type niet die je hebt maar ik had een oude Kenwood versterker waarbij ik dat kon.
Poster: Lead
Om zeker te zijn dat het 1 kant van je versterker is, check eerst de balans knop op de versterker. Als die in het midden staat, bekijk dan of er niet iets per ongeluk een van de speaker uitgangen kortsluit, een klein koperdraadje kan al genoeg zijn. Als die niet het geval is, doe dan het volgende :
Wissel de rode en witte stekker van je cd speler of mixer (achterop de versterker) om. Als nu nog steeds dezelfde speaker het niet doet ligt het in ieder geval niet aan de aanvoer van signaal naar je versterker.
Wissel vervolgens de speaker aansluitingen (link en rechts) om. Als nu de andere speaker het niet doet is je versterker kapot. Als nu weer dezelfde speaker dienst weigert is je speaker kapot.
Als je versterker kapot is is er (gezien de leeftijd) waarschijnlijk een eind-tor omzeep. Dit gebeurt gewoon, een lamp kan er ook 'ineens' mee ophouden. Eind torren kunnen lastig te vinden zijn en het is niet zeker dat die het is, hoewel ik het wel waarschijnlijk acht.
Je kunt 2 dingen doen : Of laten repareren, of wegdoen. Dit is waarschijnlijk niet iets als een los draadje...
Poster: IbiziX
toch bedankt aan iedereen, kzal eens kijken of alles binnenin nog aan elkaar hangt :p
en als dat het geval is zal er niks aan te doen zijn zeker :s