versterker probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

IbiziX    posted on 13-10-2006 18:10
vandaag start ik dus mijn versterker en leg ik een muziekje op,
nu kom ik tot de vaststelling dat het linker kanaal niet meer werkt :s
heb alles geprobeerd en het ligt wel degelijk aan de versterker!!

wat moet ik doen??

Iemand ervaring met deze dingen??

What do you think about versterker probleem ??

Vote :   

the-melody    posted on 13-10-2006 18:13
Poster: IbiziX
vandaag start ik dus mijn versterker en leg ik een muziekje op,
nu kom ik tot de vaststelling dat het linker kanaal niet meer werkt :s
heb alles geprobeerd en het ligt wel degelijk aan de versterker!!

wat moet ik doen??

Iemand ervaring met deze dingen??
 Er mee terug gaan naar de dealer lijkt me het verstandigst en er verder afblijven voor ie nog meer kaput gaatHappy, laughing
djjw    posted on 13-10-2006 18:14
wat voor versterker is het? merk/type
wat heb je allemaal geprobeerd? omdat je zeker weet
dat het aan de versterker ligt?
klein beetje meer informatie brengt me al een stuk verder!

Margi    posted on 13-10-2006 18:20
Als je beetje een handige harry bent:
hem eens openschroeven en kijken of er gewoon geen draadje los zit.

Als je geen handige harry bent:
er af blijven en doen wat the-melody zegt Happy, laughing
djjw    posted on 13-10-2006 18:24
Poster: Margi

Dit is meestal niet het geval bij een versterker probleem,
maar er is een hele kleine kans dat het wel zo is..

IbiziX    posted on 13-10-2006 18:26
Poster: djjw
wat voor versterker is het? merk/type
wat heb je allemaal geprobeerd? omdat je zeker weet
dat het aan de versterker ligt?
klein beetje meer informatie brengt me al een stuk verder!

JVC JA-S11 (oud maar goed)

heb alle kabeltjes verstoken en heb het op elk systeem geprobeerd (versterker kan 4 boxen aan) en de linkse werkt niet, ligt ook niet aan de box want die werkt ook niet
en heb dan een hoofdtelefoon in de versterker gestoken en daar gaat het linker ook niet
IbiziX    posted on 13-10-2006 18:27
Poster: Margi

Als je geen handige harry bent:
er af blijven en doen wat the-melody zegt Happy, laughing

wat zegt the-melody dan??
IbiziX    posted on 13-10-2006 18:28
@ margi:

is gebeurd van de ene dag op de andere, had mijn versterker niet aangeraakt dus dat moet wel heel toevallig zijn dat er een draadje vanzelf losspringt :p
User edit by IbiziX on 13-10-2006 @ 18:28:56 (48%)
the-melody    posted on 13-10-2006 18:29

wat zegt the-melody dan??
 Ermee terug gaan naar de winkel/ binnendoen voor reperatieHappy, laughing Want volgens mij is ie gewoon kaduk... Of koop gelijk een nieuwer model
IbiziX    posted on 13-10-2006 18:34
binnendoen zou ik niet doen want die versterker is nog als mijn pa klein was :p
garantie-bonnetje is al verlopen :p
een nieuwe kopen is een mogelijkheid maar dat kost niet niks :s en nu ik aan het sparen ben voor een "echte set" kan ik geen euro missen :p
greup    posted on 13-10-2006 18:35
Ik ken de jvc niet. Ik neem aan dat het een hifi system is.....

Een versterker openen om te kijken of er een draadje los is is zinloos.

Wat zou kunnen is dat je contactplaatjes bij je tulp aansluiting los zit, en dus opnieuw gesoldeerd dient te worden. ( acht de kans vrij klein, maar zou kunnen)

Ook zou het kunnen zijn dat je potmeter van het vollume niet lkkr meer is. Maar vaak hoor je dan een erg geruis als je er aan zit.

djjw    posted on 13-10-2006 18:36
hahaha, nou je kan hem laten repareren, maar aan zo'n versterker
zou ik niet veel geld uitgeven, waarschijnlijk zijn de reparatie kosten
hoger dan dat het ding waard is,
als er geen draadje los zit, kan je beter naar een andere kijken

idd, wat greup zegt, als er een pot-meter kapot zou zijn
hoor je geruis en gekraak, soms kan het dan nog helpen
die knop eens veelvuldig open en dicht te draaien, zodat het contact een beetje
schoongeschraapt wordt
User edit by djjw on 13-10-2006 @ 18:40:24 (90%)
greup    posted on 13-10-2006 18:47
gezien de leeftijd zou ik het toch in de contactplaatjes van je aansluitingen gaan zoeken....

Schroef hem eens open, en kijk voor de lol is.... Wat heb je te verliezen ??
( zolang je de stekker maar uit het stopcontact houdt)
IbiziX    posted on 13-10-2006 18:50
wat is een potmeter?
zal hem eens open doen om te kijken of dat plaatje van de contacten nog goed is want dat zit redelijk los :s
de reparatiekosten zullen niet hoger zijn want dat is een hele goeie versterker en zeker nog veel waard want de kwaliteit kun je je niet beter voorstellen!!!!! :d
W.i.M    posted on 13-10-2006 18:53
Kan het niet zijn dat er gewoon een knop zit om links en/of rechts uit te schakelen ? Ik ken verder het type niet die je hebt maar ik had een oude Kenwood versterker waarbij ik dat kon.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
greup    posted on 13-10-2006 18:54
Nou, dat er betere kwaliteit bestaat weet ik wel zeker.
Of de reparatie hoger uitvalt dan de huidige nieuw waarde heb ik zo wel mijn vermoedens over maar dei zal ik hier niet uitspreken.

Een potmeter is een draaiknop ( zoals je eq op je mengpaneel)
Helaas krijg ik door deze vraag wel zo m'n bedenkingen of jij dit zelf wel zou moeten willen oplossen

IbiziX    posted on 13-10-2006 18:59
Poster: W.i.M
Kan het niet zijn dat er gewoon een knop zit om links en/of rechts uit te schakelen ? Ik ken verder het type niet die je hebt maar ik had een oude Kenwood versterker waarbij ik dat kon.

nee zit er niet op :s
Lead    posted on 13-10-2006 20:37
Om zeker te zijn dat het 1 kant van je versterker is, check eerst de balans knop op de versterker. Als die in het midden staat, bekijk dan of er niet iets per ongeluk een van de speaker uitgangen kortsluit, een klein koperdraadje kan al genoeg zijn. Als die niet het geval is, doe dan het volgende :

Wissel de rode en witte stekker van je cd speler of mixer (achterop de versterker) om. Als nu nog steeds dezelfde speaker het niet doet ligt het in ieder geval niet aan de aanvoer van signaal naar je versterker.

Wissel vervolgens de speaker aansluitingen (link en rechts) om. Als nu de andere speaker het niet doet is je versterker kapot. Als nu weer dezelfde speaker dienst weigert is je speaker kapot.

Als je versterker kapot is is er (gezien de leeftijd) waarschijnlijk een eind-tor omzeep. Dit gebeurt gewoon, een lamp kan er ook 'ineens' mee ophouden. Eind torren kunnen lastig te vinden zijn en het is niet zeker dat die het is, hoewel ik het wel waarschijnlijk acht.

Je kunt 2 dingen doen : Of laten repareren, of wegdoen. Dit is waarschijnlijk niet iets als een los draadje...
Let the BASS be louder
gethigh    posted on 13-10-2006 20:53
laten repareren kost wss minder, doe hem gewoon naar een of andere hobby elektronicus, anders wordt het te duur

IbiziX    posted on 14-10-2006 21:38
Poster: Lead
Om zeker te zijn dat het 1 kant van je versterker is, check eerst de balans knop op de versterker. Als die in het midden staat, bekijk dan of er niet iets per ongeluk een van de speaker uitgangen kortsluit, een klein koperdraadje kan al genoeg zijn. Als die niet het geval is, doe dan het volgende :

Wissel de rode en witte stekker van je cd speler of mixer (achterop de versterker) om. Als nu nog steeds dezelfde speaker het niet doet ligt het in ieder geval niet aan de aanvoer van signaal naar je versterker.

Wissel vervolgens de speaker aansluitingen (link en rechts) om. Als nu de andere speaker het niet doet is je versterker kapot. Als nu weer dezelfde speaker dienst weigert is je speaker kapot.

Als je versterker kapot is is er (gezien de leeftijd) waarschijnlijk een eind-tor omzeep. Dit gebeurt gewoon, een lamp kan er ook 'ineens' mee ophouden. Eind torren kunnen lastig te vinden zijn en het is niet zeker dat die het is, hoewel ik het wel waarschijnlijk acht.

Je kunt 2 dingen doen : Of laten repareren, of wegdoen. Dit is waarschijnlijk niet iets als een los draadje...

heb alles geprobeerd en het ligt dus aan de versterker :s
dus is het waarschijnlijk die eind-tor.
maar wat is dat precies en hoe ziet dat eruit?
kun je dat gewoon vervangen?
Lead    posted on 15-10-2006 01:56
Nee, als je al niet weet wat het is kun je hem zeker niet vervangen...

Het wordt toch repareren of weg doen...
Let the BASS be louder
ShowCo    posted on 15-10-2006 09:47
Hi Ibizix,

Controleer eerst al je aansluitingen.
Zit alles zoals het moet zitten, verwissel de pluggen aan je ingangen.

Speelt nu de andere kant wel maar het kanaal wat eerder wel speelde niet, dan zit het niet in je versterker.

Contrleer dan de solderingen van je pluggen. of probeer even een andere signaal kabel.
Mocht dit geen uitsluitsel geven, zou er een storing in je mengtafel kunnen zitten.

Is het dat niet, verwissel de pluggen van je speakers.
Werk nu het andere kanaal wel, dan zit het dus in je speakers. Kan een zekering zijn of een losse aansluiting in je kabel.
Als de speaker echt helemaal geen enkel geluid geeft (dus ok geen ruis of vervorming) zijn de luidsprekers binnen in de kast meestal niet stuk.

Dit kun je controleren met een 9 volt battarij (zet de +kabel op de + van je battarij en de - op de -) Maar let op doe dit niet te lang, het kan de tweeter beschadigen.
Als je het heel even doet hoor je een plop.
Dan zijn je speakers dus niet stuk.

kom je er verder niet uit, kom gerust even bij me langs.
Het adres is ShowCo, Wenckenbachweg 81a 1096AL Amsterdam. Bel eerst even op 06.25.530.528.

Succes.
Peter.
IbiziX    posted on 15-10-2006 15:17
ligt dus niet aan min boxen :s
kan niet aan mijn menpaneel liggen want hij gaat gewoon van mijn pc naar mijn versterker :p
zou wel eens willen komen maar, je kan toch zien dat ik in belgiê woon :s
kzal niet express naar amsterdam rijden voor een versterker hoor :p

toch bedankt aan iedereen, kzal eens kijken of alles binnenin nog aan elkaar hangt :p
en als dat het geval is zal er niks aan te doen zijn zeker :s
djjw    posted on 15-10-2006 22:47
toch bedankt aan iedereen, kzal eens kijken of alles binnenin nog aan elkaar hangt :p
en als dat het geval is zal er niks aan te doen zijn zeker :s

Er is bijna altijd iets aantedoen, maar of dat de moeite is, is natuurlijk de vraag,
ik zou persoonlijk rond kijken naar een andere versterker,
misschien een leuke 2e hands?!

This is an old Topic

No new postings for 6.894 days.
 Post CommentThat would be 229.8 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

181 Users online: 126 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 41.417
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.962