Vocals uit een track haalen. Kan dat
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheSupercrab    posted on 09-10-2006 16:35
Het is een vraag die heel vaak voorbij komt. Nou heb ik altijd gedacht dat het niet kon maaaar het kan dus wel! Heb op een andere forum gelesen over sample inversion.

Het principe is heel simpel. als je kijkt naar een geluids golf dan heb golf met pieken een daalen. Als je 2 de zelfde golfen hebt en je draait in van deze golven om (AKA Inverse) dan krijg je stilte. Ok wat heb je hier nou aan? Simple!

Je pakt het nummer dat je wil gebruiken en je pakt daar de instrumental versie van. Nou is de truuk om de instrumental versie om te draaien (Inverse). Als je ze nu samen afspeelt heb je de acapella..

Om het even nog simpler uit te leggen.

Acapella + Instrumental = Je liedje
Le liedje - Instrumental = dus je acapella!

Let wel op dat je de Wavs heel nauwkeurig moet oplinnen, anders werkt het niet. Het is ook belangrijk dat beide versies van een zeer goede kwalieteit zijn!! Anders werkt het veel minder.. Hier voor de demonstratie nog eve een filmpje

http://youtube.com/watch?v=8WNO2aPK3bY

enjoy!!

What do you think about Vocals uit een track haalen. Kan dat ??

Vote :   

Yorick    posted on 09-10-2006 16:46
is goed gedaan door die gast:D ook een keer proberen:P

Bartjens    posted on 09-10-2006 17:05
Dat is zeker wel vet zeg, ook maar eens gaan proberen.
www.djbrowbeat.com
Bartjens    posted on 09-10-2006 19:19
Nou ben net even snel bezig geweest in cool edit met het nummer van The Partysquad - Dat is die shit. Op het singeltje staan origineel en instrumentaal.
Het lukt me redelijk alleen krijg ik de claps er niet uit, en naar mijn idee heb ik de golven precies gelijk lopen. Iemand enig idee hoe dat kan?

hier een stukje wat ik heb opgenomen

begint met het acapella en na het eerste refrein zit er weer muziek onder en dan weer alleen de muziek en nog een paar keer geswitcht.  
www.djbrowbeat.com
Lead    posted on 09-10-2006 19:26
Claps worden vaak random gegenereerd zidat ze wat lekkerder klinken. Verbaasd me niets dat je die er niet uit kunt halen.
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 09-10-2006 19:29
Goede truuk zeg, die moet ik zeker eens proberen

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
LauW    posted on 09-10-2006 19:30
In princiepe maakt dat niks uit want dan staan ze toch ook op precies dezelfde wijze in de instrumental..
TheSupercrab    posted on 09-10-2006 19:33
de enige verklaring die ik dan kan bedenken is dat de claps dr anders inzitten bij de insturmental.. Als ze idd bij de tracks random zijn gegenereerd zijn kan dat best kloppen dan zouden ze dus kunnen verschillen tussen de 2 edits.. Als ze precies het zelfde zijn zou het gewoon moeten werken.
Lead    posted on 09-10-2006 19:38
Claps uit een sampler zijn identiek, iedere keer dat je ze gebruikt. Claps uit bijvoorbeeld de TR-909 zijn allemaal verschillend, deze worden in dit analoge toestel telkens gegenereerd.
Veel modernere software oplossingen werken volgens hetzelfde (random) principe.
Let the BASS be louder
Twizz    posted on 09-10-2006 19:46
tnx!!!!!!!!!1 hier zat ik al een tijd naar te zoeken

Camino    posted on 09-10-2006 20:23
Slim systeem eigenlijk... maar dan moet je nog een instrumental vinden die precies is als de normale, wat ook niet altijd voor de hand ligt.
PatrickBeuken    posted on 09-10-2006 20:26
Ik krijg het niet 100% clean, maar de vocal die ik van Close Your Eyes van Parla & Pardoux heb gemaakt klinkt goed Happy, laughing
Bartjens    posted on 09-10-2006 20:36
Poster: DeafDJ
Slim systeem eigenlijk... maar dan moet je nog een instrumental vinden die precies is als de normale, wat ook niet altijd voor de hand ligt.

I.d.d. Soms staan die achterop een single. ik heb net ook nog geprobeerd met het nummer van Papi Sanchez - dilema ook vanaf de single maar dat lukt me niet.
www.djbrowbeat.com
jerzz    posted on 09-10-2006 20:56
http://www.analogx.com/contents/download/audio/vremover.htm  Misschien dat dit proggie jullie verder kan helpen. Suc6!

This is an old Topic

No new postings for 6.909 days.
 Post CommentThat would be 230.3 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

292 Users online: 180 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 120.647
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.467.425