Remixen met acid pro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 09-10-2006 14:17
Ik ben op het gebied van computer/producer gebied een echte leek.

Ik wil naast het draaien ook eens wat anders doen met muziek, maar een eigen nummer produceren zie ik niet gebeuren want daar ben ik niet creatief genoeg voor.
Ik wil me dus gaan toespitsen op remixjes/ mash ups maken.

Nu heb ik dus sony acid pro 6 gedownload(free trial versie), maar is dit hiervoor een goed programma?
Ik heb geen zin om veel geld uit tegeven aan een programma dat niet echt geschikt is voor wat ik wil doen, en een programma waar ikzelf nix mee kan.

Dus mijn vraag is:
Is sony acid pro 6 een goed programma om remixjes en mash ups mee te maken, en zo ja, kan iemand mij daar een beknopte uitleg bij geven.

Alvast bedankt,
Play that funky music white boy....

What do you think about Remixen met acid pro ??

Vote :   

TheSupercrab    posted on 09-10-2006 14:22
ja acid pro is daar idd erg makkelijk in.

Het is echt een soort sequencer waar bij je heel makkelijk verschillende tracks kan synchen (zelfde BPM geven) En knippen. Je kan ook heel makkelijk loopjes uit tracks haalen. Je kan elk kanal apart effecten geven en eq regelen.. Als je allen knip en plak werk wil gaan doen is dit echt een progamma voor jouw. Als je ook zelf beats en zo wil maaken dan schiet je met dit programma niet veel op. Kun je better FL downen. Maar voor mashups remixjes is dit programma erg geschikt.
Sandr    posted on 09-10-2006 14:44
Mooi zo dan heb ik in ieder geval een programma waar ik wat mee kan,
heb je toevallig ook veel verstand van dat programma, en kan je me een beknopte uitleg geven waar ik wat vind.

Om heel simpel te beginnen, ik wil van house of pain - jump around de beat pakken zegmaar een stukje zonder vocalen loopen dus, en van de vocalen van gnarls barkley - crazy erover heen plakken.

alvast bedankt
TheSupercrab    posted on 09-10-2006 15:09
ja dat kun je heel makkelijk doen. Eerst laad je alle 2 liedjes in 2 aparte tracks. Dan vraag ie meteen (als je een track inlaadt) of je het bpm wil bepaalen. Dat moet je doen, doet ie door de eerste te beat te vinden en 4 tellen af te speelen. Is best logisch als je het ziet.

Als je alle 2 tracks hebt kun je gewoon wat van de track "tekenen" in het kanaal en daar na moet je dr op klikken en send to cutter doen. Hiermee kun je precies de beats cutten die jij wilt. Dit geld voor de beat en de vocallen. Dan laat je ze gewoon overelkaar heen spellen.. Mischien wat tweaken met de EQs of wat effectjes om het wat better te laaten klinken en je bent klaar Happy, laughing.

Edit: de zoom functie is ook erg handig om je loops precies perfect te krijgen. zou die zeker aan raden!
User edit by TheSupercrab on 09-10-2006 @ 15:12:02 (16%)
Sandr    posted on 09-10-2006 15:14
ja okej ik denk dat ik dat wel snap, maar de nummers die ik  dan wil inladen (add to project) dan vraagt hij niet voor de beat te bepalen, (beatmapper) terwijl hij dat bij sommige andere nummers wel doet.
TheSupercrab    posted on 09-10-2006 15:54
als ie hem niet pakt kun je gewoon right klikken op de controller van de track en dan ga je naar properties, en kun je hem op beatmapped zetten! Je kan daar ook de bpm bijstuuren als ie net niet goed zit of zo.
Sandr    posted on 09-10-2006 16:17
en die send to cutter kan ik nergens vinden, alleen send to chopper, maar dan kan je nog nix knippen...
TheSupercrab    posted on 09-10-2006 16:25
ja wel, met de chopper (betekent het zelfde als cutten..) kun je wel knippen. Selecteer het stukje dat je wil, en druk Crtl-c (aka copie) en paste het in je track, je hebt dan dat stukje dr uit geknipt!
Lead    posted on 09-10-2006 19:33
Ik zou gaan voor Ableton Live. Er makkelijk proggie (tevens heel uitgebreid) dat je voor vrijwel alles wat met audio te maken heeft kunt gebruiken.

Meer info over de nieuwe Ableton Live.
Let the BASS be louder
TheSupercrab    posted on 10-10-2006 15:11
ableton live is idd erg vet! Het enige na deel vind ik dan ook de prijs.. 550 euro is erg prijzig... dat zou ik dus allen gaan koopen als je dr echt proffesioneel mee om wil gaan.
Sandr    posted on 10-10-2006 18:09
okej maar als ik dus gratis aan ableton zou kunnen komen, of van iemand zijn oude versie kan krijgen/kopen voor een klein bedrag, kan ik dat beter doen dan met acid pro te gaan werken.

Is ableton dan ook makkelijker te bedienen..?
Lead    posted on 10-10-2006 19:52
Je kunt een test versie downloaden (zie link in dat nieuws topic). Ableton werkt super makkelijk. Als je loopjes goed geknipt hebt kun stretched hij ze automatisch voor je.

Ook kun je VST instrumenten die je misschien al hebt gebruiken.
Let the BASS be louder
Prozei    posted on 11-10-2006 00:08
ableton vindt ik zelf minder voor produceren. het is leuk voor livesetjes. voor t remixen zou ik toch acid pro gebruiken. het werkt een stuk sneller en is minder cpu en geluidskaart afhankelijk als ableton. maar acid pro is een leuk pakket. ga ook op zoek naar wat leuke vst instrumenten dit zijn erg belangrijke tools voor t produceren met vst's maak je eigen sounds die je door midi ken laten afspelen. je zou de midi van gnarls barkley - crazy kunnen downloaden. en dmv een vst geef je eigen draai aan de melody. ik zou zeggen probeer wat dingen uit. dit is de snelste manier om audio software te leren.
Sandr    posted on 12-10-2006 10:16
Aha, leuk om 2 verschillende meningen te horen, ben benieuwd of er nog meer mensen ideeen hebben.

Verder vraag ik me ook nog af wat VST insttrumenten zijn??
Volgende week vakantie, dan ga ik er es goed voorzitten, als ik vragen heb, zien jullie ze vanzelf verschijnen.

Mvg
barthawk    posted on 12-10-2006 18:37
Poster: Sandr

Verder vraag ik me ook nog af wat VST insttrumenten zijn??

Mvg

VST staat voor virtual studio technology, van zijn dit zogenaamde plug-ins die je kan draaien in programma's als cubase, fruity en cakewalk etc.... het zijn vaak digitale instrumenten of samplers, effecten of software synthesizers...

This is an old Topic

No new postings for 6.906 days.
 Post CommentThat would be 230.2 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

310 Users online: 195 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 121.049
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.467.827