[Probleem] Draadloos Internet
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_Ivan_    posted on 08-10-2006 13:42
Beste Mensen,

Ik heb sinds 2 weken een draadloze router in huis, zo kan ik met mijn laptop door het hele huis surfen. Nu hebben we afgelopen week de router opgehangen aan de muur, daarbij hangen ook nog draadloze telefoon en meerdere apparaten. Sindsdien kan ik geen verbinding meer maken met mijn router. De laptop ziet de router wel maar hij kan geen contact maken uiteindelijk.
Wie weet waar dit aan ligt?Happy, laughing

Ivan
Feel&.Celebrate.Life!

What do you think about [Probleem] Draadloos Internet ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 08-10-2006 13:53
ik ken iemand die dit ook hadWinking my eye en die moest de beveiliging van zijn router uitschakelen. probeer dat eensHappy, laughing
dj2dj.nl
TheSupercrab    posted on 08-10-2006 13:59
Ik zou eerst is kijken of het aan de locatie ligt. Als je het modem weer gewoon in de orginele plaats neer zet doet ie het dan wel weer?? Krijg je dan wel contact? Als dat het is is het iets met de locatie.. dus dan zou ik probeeren hem ergens anders op te hangen. Als ie het in de orginele locatie ook niet doet dan zou ik idd met de settings van de router wat klote.. levert altijd wonderen. Wat ook soms werkt is gewoon de stroom dr uit en dan dr weer in. Ik heb ook vaak dat mijn router gewoon op hol slaat, en dan haal ik de stroom dr in en uit en doet ie het weer.

Als dat niet werkt, zou ik gewoon master reset en dan alles opnieuw instellen.. duurt eve maar meestal doen die dingen het dan weer.
_Ivan_    posted on 08-10-2006 14:14
Poster: Dj_Fantasy
ik ken iemand die dit ook hadWinking my eye en die moest de beveiliging van zijn router uitschakelen. probeer dat eensHappy, laughing

Draadloze verbinding was niet beveiligd

@ TheSupercrab

Ik ga het proberenHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 08-10-2006 18:59
MAC filtering tijdelijk uitgezet ?
Login gegevens goed gezet van je verbinding ?
ww van je ISP in je modem goed ?
Worden er wel draadloze verbindingen gezien of zelfs dat niet ?
Let the BASS be louder
Hansvdo    posted on 08-10-2006 23:33
Andere dingen:

- Wat heb je zelf al geprobeerd?
- Welke ISP heb je?
- Wat is het merk van de router?
- Kabels+aansluiting nagekeken?
- Wat doet een andere laptop/PC met de router?
- Wat doet jouw laptop op een andere router?

Ik vind het moeilijk om je hiermee te helpen als ik niet zoveel weet...
Ik werk in een computerwinkel en maak zulke dingen vaak mee, beetje te weinig informatie.

Wat ik zou proberen:

1. Als je de mogelijkheid hebt: probeer eerst eens verbinding te maken met een ander draadloos netwerk, misschien ligt het niet aan de router, maar aan je laptop. 2. Doet hij het met een kabel?
3. Factory defaults van de router laden en opnieuw instellen en proberen.

Wat ik momenteel begin te merken is dat mensen het SSID van de router gewoon op het standaard SSID laten staan. Heb je netwerken in de buurt met hetzelfde SSID, kan dit voor problemen gaan zorgen.

Jorrit    posted on 09-10-2006 00:11
Ik had ook draadloos internet, werkte niet. 'Ze' zeiden dat het aan de muren lag, die nog nat waren (nieuwbouwhuis)...
Na 2 maanden ergernis toch maar weer een kabeltje in m'n pc gepropt.
Gilles    posted on 09-10-2006 08:44
als ik het verhaaltje lees krijg ik de indruk dat hij niet meer werkt sinds hij naast andere electrische apparaten hangen die ook nog eens draadloos zijn?
Dan denk ik gewoon aan vette storing. Hang je router op een plekje waar weinig tot geen andere shit hangt.
marck    posted on 09-10-2006 10:06
Hangt er toevallig ook een adapter van de telefoon in de buurt. Dit wil het signaal ook nog wel eens verkloten. Heb ik zelf ook gehad. Ik maar zoeken terwijl de oplossing zo simpel is.

Collin    posted on 09-10-2006 11:04

bel de storingsdienst / servicelijn van het bedrijf waar je de router va n heb t gekregen : ( orange , kpn , home )
marck    posted on 09-10-2006 11:26
Een router krijg je meestal niet, maar die koop je zelf Winking my eye
Hansvdo    posted on 09-10-2006 13:45
Genoeg providers waar je de router wel bij krijgt... Winking my eye
marck    posted on 09-10-2006 14:16
Zit ik dus weer bij de verkeerde.
Lead    posted on 09-10-2006 19:39
Ik heb XS4ALL, daar krijg je gewoon een modem/router.

Ik heb er een gekregen toen ik upgrade naar een hoger abonement.. Ik heb er dus nog 1 over Winking my eye
Let the BASS be louder
_Ivan_    posted on 26-12-2006 12:23
Even een kickje... alvast bedankt voor jullie reacties.... ik heb het draadloos netwerk weer helemaal up. Nu kamp ik nog met 1 probleem.
Ik heb hier nog een redelijk oude laptop staan... Toshiba Portege 7140CT. Leuk apparaat om nog gewoon een beetje mee te surfen. Na een hele hoop werk heb ik eindelijk de draadloze netwerk kaart geinstalleerd. (win 98!) Ik kan vanaf de laptop andere pc's zien en bestanden bekijken. Echter wil mijn Mozilla Firefox daar niet meewerken. Als ik hem opstart begint hij meteen te zeuren dat hij de server niet kan vinden. Heb ik ergens iets over geslagen met instellen? Wie helpt me uit dit probleem!
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 26-12-2006 @ 12:26:00 (3%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

256 Users online: 42 Guests (214 Unknown)
Pages generated today : 45.047
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.697.059