[Tips] Trance sneller over mixen. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RoyBeware    posted on 07-10-2006 16:03
Hallo.

Ik draai nu zoon 11 maanden Trance. :P Lekker boeiend :P

Maar de mix techniek heb ik al aardig onder de knie.

Nu wil ik sneller over gaan mixen.
Ik weet niet of jullie het album kennen A State Of Trance 2006 ? Gemixt door Armin van Buuren?

Ik wil ook een beetje die richting op gaan qua over mixen. Iedergeval dat ik sneller bij de melodie ben. Anders moet je zo lang de break die er voor zit aan horen en het gaat tenslotte bij trance om de melodie.

Kunnen jullie mij helpen met wat tips? Ik dacht zelf als ik met cd's draai, dan spoel ik hem gewoon een stuk door, maar ik draai ook vinyl's (1 tt) en dan is het moeilijk te zien hoe lang dat stukje ongeveer duurt.

iemand tips?

Groete, Roy

What do you think about [Tips] Trance sneller over mixen. ??

Vote :   

Winston    posted on 13-10-2006 13:35
Over smaak ben ik het met je eens dat het ervan afhangt wat jij en/of je publiek mooi vinden. Maar de lengteduur van een overgang is iets anders dan de duur van een track in een mix. Beide kun je lang of kort laten duren afhankelijk wat goed klinkt.

En het is resultaat wat telt. de muziek is belangrijker dan de gear. Voor live situaties kies ik het liefst een cd set. Maar voor recording, wat ik niet doe, zou ik een PC met de juiste software kiezen.

Het verschil is dat ik in een live situatie moet kunnen improviseren en dat ik dan met mijn handen bezig wil zijn. Ook komt het qua image beter over.

Terwijl met PC mixen je de tijd en nauwkeurigheid kunt gebruiken voor een kwaliteitsmix. De mensen horen de productie keer op keer en fouten zullen dan opvallen in tegenstelling tot livewerk. Behalve als het wordt opgenomen.
Tic Toc
DJ-Emotion    posted on 13-10-2006 15:43
De Topic gaat over het Live Mixen van Trance en de snelheid hiervan (Duur van de track). Software mixen is een heel ander verhaal waar we ook nog genoeg over in andere topic kunnen gaan discusieren.

De standpunten die we hebben aangegeven spreken denk ik voor zich.
Trance overgangen hebben de voorkeur langer door te lopen.

User edit by DJ-Emotion on 13-10-2006 @ 15:44:05 (3%)

This is an old Topic

No new postings for 6.904 days.
 Post CommentThat would be 230.1 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

424 Users online: 343 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 46.093
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.314.066