Poster: Luka_Z
het moet geen punt zijn als je met vinyl draait.. je kan gewoon je plaat handmatig doorspoelen tot je weer bij een break zit.. dan neem je daar een hot cue punt.. en zet je hem net een break eerder in dan dat je normaal zou doen.. en meestel moet je je eq van je inkomende track wat in de min zetten anders kan het nog weleens wat te druk worden.. wat je ook kan proberen: ga Radio versie's draaien, maar die vind je niet zo snel op plaat
Poster: Roy-776
Ik weet niet of jullie het album kennen A State Of Trance 2006 ? Gemixt door Armin van Buuren?
Groete, Roy
Poster: barthawken wat betreft je vinylplaten, daarop kan je toch aan de groeven zien waar die break zit!??.....gewoon ff wat dingen uitproberen succes!!
Poster: barthawk
Die ken ik maar als te goed, en die cd mixt hij niet 'live' maar gewoon d.m.v. ableton. Zoals armin zelf aangeeft kan hij z'n cd's strakker opbouwen en er zoveel mogelijk platen in knallen...dus zo perfect als op zijn cd's is (bijna) niet haalbaar. Dus probeer je daar niet al teveel op te focussen.....Wat ik altijd doe tijdens het mixen, ik laat die ene trance plaat die ik erin ga mixen rustig 1.30min tot 2.00 minuten doorlopen(vaak toch een ellenlange opbouw)daardoor kom je al sneller op de climax van een plaat. En als je je eigen platen eenmaal goed kent weet je ook wanneer je bijv. goed een andere er tussen kan gooien, ipv. steeds op het einde... en wat betreft je vinylplaten, daarop kan je toch aan de groeven zien waar die break zit!??.....
gewoon ff wat dingen uitproberen succes!!
Poster: Roy-776
En wanneer laat je die ongeveer in gaan? Die 2 minuten lopen? Na de climax?
Of ff daarvoor? (wel al recht gepitcht)
Poster: barthawk
ik laat m dan 2minuten lopen, daarin pitch ik m op het juiste tempo en dan knal ik m erin, ermee rekening houdende wanneer de huide plaat(die op dat moment speelt) afgelopen is zodat je gelijk na de climax van je plaat kan gaan beginnen met het inmixen van je andere.
Poster: DJ-Emotion
Neen...
Het mag best zo kort worden alleen gaat dat je Live niet lukken denk ik
Het is een kwestie van afwisselling.
Als je 3 of 4 tracks met feel melodie hebt, is het wel lekker om er een
track tussendoor te gooien zonder melodie.
Daarom is het gebruik van de intro/opbouw van de tracks soms wel en soms
niet gewenst.
Dit is nou juist het geen wat een DJ een eigen "stijl" geeft.
En de party people just love it or hate it....
Luister anders eens naar een paar setjes van mij.
heb je iig een idee hoe ik het doe.
Mijn website natuurlijk. ff huisje klikken
Mijn website natuurlijk. ff huisje klikken
Poster: Phenix
Even offtopic: Emotion ik heb afgelopen weekend jou mixen gehoord op profm en die klonken echt lekker. TOP
etc
Poster: Phenix
ON Topic: Maar net wat andere mensen zeggen de style Trance moet je niet al te snel willen mixen. Trance muziek heeft een hele andere opbouw dan bijvoorbeeld House. Je kan natuurlijk wel leuke dingen doen met loopjes, effecten etc etc
Poster: lrfist
mja, dat was er nog niet gezegd..
soms zijn melodieen in dezelfde toonaard en als ze dan nog wat passen bij elkaar, kan je deze wel door elkaar mixen. daar moet je wel mee oppassen, maar als je vroeger muziekschool ofzo gedaan hebt, hoor je het normaal gezien wel.
als ze niet bij elkaar passen en van verschillende toonaard zijn, ga je een serieuse kakafonie hebben....
quote: |
Poster: Winston Om te mixen zoals Armin van Buuren op de A State Of Trance 2006 cd's, moet je wel van goede huize komen. |
Poster: Winston Hij doet het inderdaad met Ableton en daar heb ik niet al te best verstand van. Maar met vinyl en cd's is toch een vergelijkbaar resultaat mogelijk. Ableton doet bepaalde dingen automatisch en daardoor is het iets tot veel gemakkelijker. |
Poster: Winston Maar wat belangrijk is om te weten is dat je op deze cd een zeer goed voorbeeld hebt van harmonic mixing. En harmonic mixing is belangrijk als je wat jij korte overgangen noemt te doen. Dan krijg je geen 'clashes.' Maar daarom klinkt de A State Of Trance 2006 mix lekkerder dan bv. de In Search Of Sunrise 5 mix, alhoewel beide producties evenveel goede (progressive trance?) sound tracks bevatten. |
Poster: Winston Armin heeft ook nauwelijks synths, ik bedoel dus melodieen, met elkaar gemixed. Dat helpt ook. |