Poster: Tekhead
Helemaal niet, als jij wat op de hoogte zou zijn en de geschiedenis van de djingen zou kennen, zou je weten dat mijn generatie destijds geen beatmatch generatie was, simpelweg omdat er een ander genre van muziek gedraaid werd en beatmatchen niet bestond, dus denk eerst even na voor je zoiets zegt.
En een goede dj kan alles draaien en doen alles zelf, en dat is nou net iets wat zeker Tiesto nooit deed.
En wat betreft A state Of Trance en In Search of Sunrise is dat WooooW ?
In welk land buiten Nederland is Trance nog Populair ? Weet je wie de beste DJ's van de wereld en van de geschiedenis zijn jongeman ?
Grandmaster Flash, Wolfmann Jack (R.I.P.), Laurent Garnier, en andere Richie Hawtin's, deze heren hebben ervoor gezorgd dat dj's meer zijn geworden dan een gek die wat onnozel staat te doen achter een booth, en ook de pioniers van het beatmatchen, backspin, scratchen enz.. en het digitale gedoe en de effectjes zijn ook allemaal het werk van deze heren. Dus zwijg me over het heilig verklaren van die commercieele dj's, geef me dan maar Regi, die is 100x allrounder dan Tiesto en Armin.
Poster: dacuba
Jij geeft aan dat beiden heren niet uitzonderlijk goed beatmatchen, waarna ik de commentaar geef dat dat niet de enige vereiste is. Wat je dan bedoelt met je eigen geschiedenis erbij te halen snap ik niet echt. Wil je een punt bewijzen? Was jouw carri?re zoveel moeilijker? Wijk niet van het punt af aub.
Waar zeg ik dat beide heren niet kunnen beatmatchen ?
Tiesto was baanbrekend in hetgeen hij deed, daar kan je niet om heen, als je het nu leuk vind of niet. Tiesto is de absolute top wat het totaalplaatje betreft.
Baanbrekend in wat ? Weldra ga je nog beweren dat hij de styl' Trance heeft uitgevonden ! Die was er al, lang voordat er iemand van Tiesto had gehoord.
Je zegt toch ook niet dat Michael Schumacher eigenlijk maar de halve eer verdient omdat er een team van x personen achter zat?? Beetje een slap excuus, 'Tiesto is niet de absolute top omdat hij niet alles zelf doet/deed'.
Ga je Schumacher vergelijken met Tiesto ? Hij moest nog altijd zelf rijden, hoe snel, sterk, superieur zijn auto en team ook was, racen deed hij nog altijd zelf. En in sport is het onmogelijk om alles zelf te doen, er komt wel mss 500x zoveel meer bij kijken dan bij het djingen of producen.
Wat betreft de populariteit van trance, daar weet iedereen van dat ie gedaald is. Maar ga eens terug naar de periode tussen (ruwweg) 2001 en 2006. Toen waren deze heren absoluut heer en meester.
Je hebt een 3tal keer een opmerking gemaakt dat geschiedenis van de dj's en het djingen in het verleden je niet interesseerd, maar 2001 - 2006, wat is dat dan, het heden misschien ?
In je laatste punt bewijs je opnieuw dat je alles overhoop haalt. Het gaat er niet om wie allrounder is of niet, het gaat erom wie ?n deftige muziek uitbrengt, ?n deftig kan mixen ?n daar leuke praatjes om kan wikkelen.
Deftige muziek, deftig kan mixen
, praatjes, ja idd, alle hollanders kunnen dat.
Leuk dat je het trouwens over Regi hebt, die jongen zet een CD'tje op en gaat dan doen alsof hij mixt (iets wat ik met mijn eigen ogen gezien heb, dus kom niet af dat ik het verzin).
Wat doet Tiesto dan ? Vinyl mixen mss ? Wakker worden dacuba, Tiesto doet net hetzelfde als de meeste dance en Trance dj's.
Maar er zijn toch wel enkele serieuze verschillen tussen beide heren, en als ik dat op een rijtje zet, weet ik wie echt respect verdient voor hetgeen hij bereikt heeft. Zullen we ff enkele verschillen opnoemen ?
?- Tiesto bijna alles te danken heeft aan Cor Fijneman en andere muzikale duizendpoten.
?- Tiesto's platen door andere, geschreven, en geproduced worden.
?- Tiesto alleen het produkt Tiesto heeft.
?- Hoeveel keer heeft Tiesto op nr 1 in gelijk welke hitlijst gestaan ?
?- Hoeveel produkties heeft hijzelf uitgebracht ?
?- Welke opleiding heeft hij gehad ?
Nu Regi dan:
?- Regi heeft alles, maar dan ook alles, alleen aan zichzelf te danken.
?- Regi alle produktie's onder de naam djRegi, zelf van A tot Z heeft gedaan.
?- Regi al +/- 15 jaar onafgebroken succesvol is met zijn ander produkt Milk Inc.
?
Hij de man achter de schermen? is? van o.a. succesgroepje Sylver van DJ Wout. De songschrijver van eurosong for kids en talrijke ander muziekprogramma's, hij een wekelijkse dj set en programma heeft op een zeer populaire radio omroep. Hij zeer veel gevraagd word voor spelprogramma's en tv-kwissen voor de hoger geschoolde.
?- Hoeveel produkties hij totaal heeft uitgebracht onder de naam Regi en Milc Inc. weet ik niet precies, maar wat ik wel weet, is dat hij met al die plaatjes die hij uitbracht als Milk inc. hij op nr 1 heeft gestaan, met allemaal !!!!
Eerste vaststelling: Regi alles zelf deed en nog steeds doet, en bijgevolg aan niemand iets verschuldigd is.
Tweede vaststelling: Als Regi een Nederlander, Brit, of Amerikaan zou zijn, kende heel de wereld Regi allang.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Als Tiesto een belg was/is hij waarschijnlijk even bekend zou zijn als dj. huppeldepup. ?
?
@jorrit: gelukkig niet onder dezelfde als jij, en ff nog melden dat meerdere optredens van beide heren zijn gecancelled door gebrek aan belangstelling (Tiesto weldra in Antwerpen van 3 ---> 1) Armin van 2 ---> ? en dit is niet alleen in Antwerpen, ook in Lier in LaRocca, waar het voor geen van beide heren volliep, ...
?manneke
Poster: Jorrit
Ik blijf me amuzeren om jou houding, werkelijk waar. Met een kort zinnetje kan je je al op de kast jagen, heerlijk.
Ik hoef Nederland niet te verdedigen. De ADE (Het WMC voor Europa), de Nederlandse vertegenwoordiging in de top100, de populariteit van de dutch house sound internationaal, etcetera.
Ik zie hier gewoon een door nationalisme verblinde Belg. Ik zie hier nogtans ook nationalisme van een Nederlander. Gaan we hier nu weer een Belgi?-Nederland discussie van maken Jorrit?
Niet meer doen.?LOL
Ik zie hier nogtans ook nationalisme van een Nederlander. Gaan we hier nu weer een Belgi?-Nederland discussie van maken Jorrit?
Poster: Jorrit
Ik hoef Nederland niet te verdedigen. De ADE (Het WMC voor Europa), de Nederlandse vertegenwoordiging in de top100, de populariteit van de dutch house sound internationaal, etcetera.??
Ik zie hier gewoon een door nationalisme verblinde Belg.
Ach
Tekhead, ga toch spelen man. Ik ga niet meer al typend met je in
discussie, dat neemt veel te veel tijd in waar enkel flauwe respons en
uit de context-gerukte antwoorden van jou uit komen. Ga maar naar je
Regi optreden
En ik ga niks kijken naar Regi, is helemaal mijn styl' en soort feestjes niet, en daar ging het ook niet over, het ging er gewoon over wie doet wat zelf, en wie laat het door anderen doen, dus wie heeft het aan zichzelf te danken en wie niet.
Zoek jij maar eens uit wie er ?cht achter Milk Inc's producties zit![]()
Voor de rest zijn Regi's nummers ook niet zo geweldig..
Poster: TheUnknown
Wie de bal kaatst?mag hem?terug verwachten Tekhead!