Vooropgenomen DJ Sets, Kunnen of Niet (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 02-10-2006 18:48
Na aanleiding van DIT topic stel ik de vraag, is het ethiek en moreel correct voor een DJ om een thuis opgenomen setje op een feest te draaien?

What do you think about Vooropgenomen DJ Sets, Kunnen of Niet ??

Vote :   

jordy    posted on 05-10-2006 01:58
Als ik naar de disco ga.. of naar een Evenement.. absoluut niet.. maar het gebeurt wel..

neophyte heb ik het al 2 keer horen doen bv.. had gewoon zijn nieuwste cd opgezet als zijnde "special LIVE set.." ja hoor..

vriend van me noemde elk nummer op die van begin tot einde kwamen.. op de juiste volgorde..

zet dan gewoon een CD op in een HAL en laat de mensen gewoon zijn gang gaan voor de helft van het geld haha

RoyBeware    posted on 05-10-2006 10:22
Ik zal zelf geen gemixte cd op zetten.

Maar thuis even wat oefenen niks mis mee.

Beter thuis de fout in gaan dan in een volle zaal...
Winston    posted on 05-10-2006 17:34
Als het Sensation is en je draait de megamix, gaat een ieder lekker uit z'n dak. Kan dat dan wel? Een handige DJ kan een megamix ook live.
Tic Toc
Steev    posted on 05-10-2006 17:54
Ik draai alleen met vooropgenomen cd's, is daar wat mis mee ofzo? Ik ben tenminste eerlijk, want niemand geeft hier toe... Wel stom, want ik weet zeker dat er meer mensen zijn zoals ik... Wees eerlijk en geef toe

Hahaha, nee ff geintje Happy, laughing ik heb het nog nooit gedaan, en ik denk dat ik het ook nooit ga doen, de meeste hebben hier wel gelijk, het kan gewoon niet, je wordt immers gevraagd om te draaien, misschien krijg je hier nog wel voor betaald, dus dan kan het helemaal niet!!
Wat ik wel denk is dat sommige mensen hier misschien nee zeggen, of nee denken terwijl ze typen, maar het toch wel doen, die heb je er immers toch altijd bij? Maar ik ben het iedergeval niet Happy, laughing

Camino    posted on 05-10-2006 18:00
Poster: jordy
Als ik naar de disco ga.. of naar een Evenement.. absoluut niet.. maar het gebeurt wel..

neophyte heb ik het al 2 keer horen doen bv.. had gewoon zijn nieuwste cd opgezet als zijnde "special LIVE set.." ja hoor..

vriend van me noemde elk nummer op die van begin tot einde kwamen.. op de juiste volgorde..

zet dan gewoon een CD op in een HAL en laat de mensen gewoon zijn gang gaan voor de helft van het geld haha

Kennelijk was dit ook het geval met 2 many dj's op rock werchter... weet niet of het waar is ik heb het maar van horen zeggen...
ramses    posted on 05-10-2006 20:26
ik draai zeker nooit een vooropgenomen set
maar mijn set is goed ingeeofend (soort playlist) ik hou mij aan die lijst
maar soms wijk ik ervan af (afhangkelijk van publiek) maar ik kom er dan
weer op terug .

ik zorg wel dat mijn set degelijk in elkaar zit kwa nummers
RenéKuppens    posted on 05-10-2006 20:28
Ik gebruikte toen ik nog jong was:P ook van zulke programmas
maar toen ik echt leerde draaien wist ik wel hoemoelijk het eindelijk was
op de pc is het 2 knopjes in rammen en klaar maar in de werkelijkheid is het heel veel meer

mijn menig het kan zolang er maar geen publiek bij zit:P
MaxM    posted on 05-10-2006 22:22
Poster: Dj-RK

op de pc is het 2 knopjes in rammen en klaar maar in de werkelijkheid is het heel veel meer

Jij hebt je ook goed verdiept in de hedendaagse mixprogramma's...

MaxM    posted on 05-10-2006 22:37
Van wie is ook alweer die uitspraak die ongeveer als volgt luidt:

Dwazen zijn diegene die zeggen: 'Dit is oud, dus dit is goed. Dit is nieuw, dus dit is beter'

Voorruitgang hoeft niet per se verbetering te beteken, maar ook niet per se achteruitgang. Gewoon open blijven staan voor nieuwe dingen en tegelijkertijd kritisch zijn.

jordy    posted on 05-10-2006 23:41
Poster: DeafDJ

Kennelijk was dit ook het geval met 2 many dj's op rock werchter... weet niet of het waar is ik heb het maar van horen zeggen...

Wat ik lollig zou vinden :D

een vooraf opgenomen mix :P....

op een DJ-Contest draaien :P
LovelvanOerle    posted on 06-10-2006 00:45
Mja, ik heb er wel altijd 1 bij, voor als ik naar de wc moet enzo.. :D
lrfist    posted on 06-10-2006 13:42
2 many dj's maken volgens mij gewoon hun mach-ups tegenwoordig vooraf.
vroeger deden ze dat niet (of minder), waardoor de live-sets stukken minder imposant waren dan de cd.

ik weet niet of op werchter het helemaal voorafgemaakt was... zou me toch een beetje verbazen en ik zou teleurgesteld zijn.
Antoine88    posted on 19-10-2006 16:59
Whow, ik vraag me echt af wie heeft gevote voor 'waarom niet.?'.

Ik heb vind het echt Te belachelijk. Als ik naar een feest zou gaan en de DJ zou gewoon een vooropgenomen set afspelen, dan zou ik met echt in me kontje geboord voelen. Dat ten eerste.

Verder meen ik dat je niet de connectie of interactie hebt met de mensen. Straks voelen ze er niks voor, dan ben je ook zwaar het bokje als DJ zijnde..

ramses    posted on 19-10-2006 21:24
Poster: Antoine88
Whow, ik vraag me echt af wie heeft gevote voor 'waarom niet.?'.

van mij ik heb perongelijk verkeerd geklikt

JeroenU    posted on 19-10-2006 21:33
't Komt wel vaak voor dat men aan het begin van de avond een mix-cd erin gooit. Je hebt namelijk van die tenten waar de zaal het eerste half uur gewoon letterlijk leeg is. En dan sta je dus niet te mixen.

Voor de rest zijn voorgemixte cd's natuurlijk taboe. Waarvoor word je anders ingehuurd? Zelf al heb je die mix zelf thuis gemaakt, vind ik het nog niet kunnen.

En dan nog even iets over pre-pitched cd's waar iemand het hier over had. Ik heb er een hekel aan. Jonas Steur doet het. Hij heeft een hele cd-map vol met trancenummers met allemaal hetzelfde tempo (138.0 bpm) zal het wel zijn. Hij laat z'n CDJ's allemaal op 0% pitch staan, want hij hoeft nooit te corrigeren, alles loopt al gelijk. Bij het outtro drukt hij op de play knop van de 2e CDJ, hij duwt langzaam de schuif omhoog en hij heeft 2 nummers aan elkaar gebreid. Hij zou zich moeten schamen. Waarschijnlijk houdt hij meer van produceren dan van draaien.
Trouwens die pre-pitched cd's van hem hadden wel één voordeel. Hij had alle tijd om z'n handen in de lucht te steken en zo het (onwetende) publiek op te zwepen.
Jordi    posted on 20-10-2006 11:19
Als je denkt dat alleen Jonas Steur dat doet...
Heel veel (bekende) house namen flikken het ook op die manier Winking my eye.
dj-nick    posted on 22-10-2006 15:01
tiesto is hier ook een keer mee gepakt alles was gefilmd
ramses    posted on 22-10-2006 21:44
ik denk dat er zeel vel zijn hoor ik heb gehoord daft punk ook op pukkelpop
tohmas    posted on 23-10-2006 17:54
Poster: dj-nick
tiesto is hier ook een keer mee gepakt alles was gefilmd

heb je dat filmpje ergens? ben wel benieuwd :P
dj-nick    posted on 23-10-2006 18:44
nee heeft ooit een tijdje op google video gestaan maar dat is er volgens mij afgehaald als ik hem zie zet ik hem wel op de site
Vanucci    posted on 02-11-2006 01:00
Grootste taboe dat premix gedoe , kzag een x een gast moeilijk scratchen, maar ik merkte dat er iets nie klopte want zn handelingen kwamen nie overeen met het geluid.

Bleek achteraf dat ie zo een mixed-cd aan t draaien was:P (cd uit de winkel)
User edit by Vanucci on 02-11-2006 @ 01:03:26 (14%)
Thomz    posted on 02-11-2006 15:51
Poster: Vanucci
Grootste taboe dat premix gedoe , kzag een x een gast moeilijk scratchen, maar ik merkte dat er iets nie klopte want zn handelingen kwamen nie overeen met het geluid.

Bleek achteraf dat ie zo een mixed-cd aan t draaien was:P (cd uit de winkel)

Nou, dikke fake gast was dat. Maar waarschijnlijk waren er nog veel die het niet door hadden...
Obviuz    posted on 03-11-2006 10:14
Ik vind het idd ook niet kunnen, gister had ik een "feestächtig iets op t roc in amsterdam en t enige wat je daar kan doen is live draaien omdat IEDEREEN langs je loopt, of blijft staan, als je daar en dj neer zet die zogenaamd draait mar eigelijk een leuk cdtje der in knalt.. dan hoef je nooit en nergens meer te komen.
btw: wat is dan de lol van het draaien als je dat doet? i
k snap die mensen niet
right1    posted on 03-11-2006 11:54
ik vind dat dit echt niet kan.
door zo'n mix gewoon van de cd te laten afspelen zegt dit al heel veel over jezelf
en vroeg of laat val je toch door de mand
bv. je valt flauw en je muziek blijft gewoon doorspelen :d:d:d
je begint te scratchen en je ver**** zo je muziek

ik zou dan wel graag eens het gezicht zien van die dj :p
kicken :p
DjBlackMagic    posted on 03-11-2006 12:14
Ik was laatst op Happy Dance night in brugge en dj anonymous stond met voorgemixte cd's te draaien. Geen mens die er op lette maar ik toevallig wel want ik stond helemaal vanvoren en het podium waar de dj op stond was laag dus k kon zo mee kijken. Ik vond het maar zielig hoor hij stond daar maar een beetje stijf met een sigaret in zen mond aventoe eenkeer van cdtje veranderen. De cd's die hij gebruikte waren meestal van setjes uit The oh want ik heb die zelf staan op mijn pc. Doordat hij daar zo pasief stond en niets speciaals deed was er geen sfeer. Ik dacht bij me zelf zo kan ik het ook hoor! En ik vraag geen eens geld. Marco v daar en tegen was veeel betr hij wist zijn publiek te bespelen en stond daar echt een nummer te geven! daar heb ik meer respect voor!

133 Users online: 13 Guests (120 Unknown)
Pages generated today : 2.930
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.811.389