Vooropgenomen DJ Sets, Kunnen of Niet (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 02-10-2006 18:48
Na aanleiding van DIT topic stel ik de vraag, is het ethiek en moreel correct voor een DJ om een thuis opgenomen setje op een feest te draaien?

What do you think about Vooropgenomen DJ Sets, Kunnen of Niet ??

Vote :   

the-melody    posted on 02-10-2006 18:51
Arg bah! Kun je gewoon je cd'tje erin proppen en dan terug naar huis gaan en vragen of ze het cd'tje kunnen terug sturen..... Jezus dan ben je toch geen dj...?
TheSupercrab    posted on 02-10-2006 18:52
Vind het erg zwak als een DJ dit doet.. Thuis mixen is totaal iets anders dan Live mixen. Als je dr toch maar een CD in propt speel je niet in op het publiek, Whats the point!?!?!? Vind het erg zwak...
Yorick    posted on 02-10-2006 18:53
wat veel dj's ook doen is op elk feest het zelfde setje draaien maar dat is wel weer wat anders
Camino    posted on 02-10-2006 18:53
Mijn grootste bezwaar tegen het afspelen van vooropgenomen sets is dat een goede DJ hoort in te spelen op de atmosfeer in de zaal; dit kan alleen live, niet als het van tevoren opgenomen is!
Winston    posted on 02-10-2006 18:53
Moreel, ethiek moet kunnen. Als het publiek dat accepteert. En wat doe je als je naar toilet moet?

Maar ik ben tegenstander, want je bent als DJ dan niet nodig. Je kunt ook niet inspelen op wat het publiek op een bepaalt moment wil.
Tic Toc
the-melody    posted on 02-10-2006 18:55
Poster: Winston
Moreel, ethiek moet kunnen. Als het publiek dat accepteert. En wat doe je als je naar toilet moet?

Maar ik ben tegenstander, want je bent als DJ dan niet nodig. Je kunt ook niet inspelen op wat het publiek op een bepaalt moment wil.
 Gewoon een lang nummer opzetten en je spoeden om naar te wc te gaanHappy, laughing
Verjicke    posted on 02-10-2006 18:59
Ik vind dat je gwn wat lui bent als je dit doet.
Dan kan je idd ook gwn een mix downloaden van het net en laten afspelen.
Dj_Fantasy    posted on 02-10-2006 19:03
Poster: the-melody
Gewoon een lang nummer opzetten en je spoeden om naar te wc te gaanHappy, laughing

Dat je zoiets doet voor een minuut of 5 vindt ik nog redelijk, maar niet als je de gandse avond een cd speelt met een opgenome mix.
dj2dj.nl
Reemz    posted on 02-10-2006 19:05
Dat hangt ervanaf Deaf.

Stel ik sta lekker te draaien en moet naar wc om een grote behoefte te doen. Tjah ook dat kan weleens voorkomen. Dan zou ik een kant en klaar mixje opzetten.. is natuurlijk beter dan stilte.

Maar als je bedoelt dat je de hele avond een voorgemixte mix neerzet dan zeg ik NEE NEE NEE. Ik vind dat je ten alle tijden live een goeie mix moet kunnen neerzetten. Ik kan me ook echt niet voorstellen of je dan wel die interactie hebt met je publiek die je ook hebt als je live mixed.

Kortom DJ's die in een zaal draaien en teren op een voorgemixte mix moeten zich geen DJ noemen maar de naam Playback mixer krijgen.
User edit by Reemz on 02-10-2006 @ 19:08:01 (1%)
Thomz    posted on 02-10-2006 19:06
Vooropgenomen setjes moet kunnen in het geval er geen dj is en je niet iedere keer een ander liedje wil opzetten. Is er wel een dj dan moet die live spelen anders kon de dj even goed thuis gebleven zijn, want dit kan zelf de simpelste ziel.
Camino    posted on 02-10-2006 19:11
Poster: the-melody

PARADIIIISE BY THE DAAASH BOOAARD LIIIGHT de drive-in klassieker :p

@ Fantasy: Hoe lang zit jij dan op de WC?
Margi    posted on 02-10-2006 19:12
Ik ben helemaal tegen vooropgenomen sets afspelen op feesten! Wat sta je daar dan te doen, als je enkel maar thuis opneemt en het dan gewoon afspeelt? Een DJ moet kunnen voelen, aanpassen, inspelen op de zaal, het volk op gang krijgen... en dat gaat gewoonweg niet met vooropgenomen sets.
greup    posted on 02-10-2006 19:23
een goede dj doet meer dan alleen plaatjes draaien. Hij kan nooit op het juiste momment de juiste plaat afspelen als hij niet kan inspringen op de sfeer in het publiek. Daarbij komt ook, als je als dj een cd erin propt en de rest van de avond staat te kijken hoe je publiek ( als al) staat te dansen, en mis je toch een hoop.
Moet er toch niet aan denken dat ik de hele avond toneel sta te spelen omdat er gewoon een voorgemixte cd in de speler zit!
Vibemaster-D    posted on 02-10-2006 19:25
Poster: DeafDJ

of bohemian rhapsody (of zo iets) van Queen op zetten en dan auto fade met Meatloaf dan kan je wel een kwartiertje naar de plee op effe lekker een grote behoefte te doen.
Dj_Danny    posted on 02-10-2006 19:28
Bij uitzondering, bijv. als back-up zoals bij Tiësto toen bij de Olympische opening het geval was. Voor de rest in geen geval!!
Dj_Fantasy    posted on 02-10-2006 19:29

Sorry maar ik kan niet naar het wc gaan en poepe op commando hoorHappy, laughing
dj2dj.nl
Nvie    posted on 02-10-2006 19:30

Als ik te pikant gegeten heb de hele avond :P
Thomz    posted on 02-10-2006 19:34
Poster: Dj_Fantasy

Sorry maar ik kan niet naar het wc gaan en poepe op commando hoorHappy, laughing

Ik ken er zo (spijtig genoeg) die daar geen probleem mee hebben...

Terug on topic:
tohmas    posted on 02-10-2006 19:49
als dat doet kan je je geen DJ noemen
pre-pitchen is tot daar aan toe
Camino    posted on 02-10-2006 19:50
pre-pitchen?
Nvie    posted on 02-10-2006 19:55
Vooraf de beats matchen gok ik.
diggersfan    posted on 02-10-2006 21:03
quote:
Poster: Winston

Winston, ik weet niet op welke planeten jij ooit komt, maar ik geloof niet dat er publiek op deze aardbol is, die dat ooit accepteert.

Antwoord op de poll:
Een vantevoren opgenomen setje opnemen is gewoon NOT done. Een DJ draait, of hij draait helemaal niet.
Blast    posted on 02-10-2006 21:14
een vooropgenomen set kan iedereen afspelen. ik vind dat je de naam dj dan niet waardig bent. Waarom heb je anders een mixer ??
ramses    posted on 02-10-2006 21:22
Poster: dj_jr
wat veel dj's ook doen is op elk feest het zelfde setje draaien maar dat is wel weer wat anders

oei ik heb op waarom 'niet gestemd?'
maar bedoelde dit wat hierboven staat ,
gewoon een cd afspelen is zeer zwak maar
hetzelfde setje draaien als je thuis oefend vind ik oké maar natuurlijk
geen jaar dezelfde set hé soms eens veranderen
robbert    posted on 02-10-2006 21:44
Ik heb als ik ergens moet draaien wel altijd een voorgemixte cd bij me voor als ik bijvoorbeeld naar de wc moet. Dan mix ik de voorgemixte cd in op een ander nummer en je kunt rustig je behoefte doen Winking my eye

123 Users online: 9 Guests (114 Unknown)
Pages generated today : 70.364
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.806.879