wat draaien jullie? (2/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jordy    posted on 24-08-2004 18:59
ik was benieuwd naar wat jullie het liefste draaien,
ikzelf ga hardcore (1993-heden) / rave (1993-1996)

What do you think about wat draaien jullie? ??

Vote :   

W.i.M    posted on 12-10-2004 22:42

Trance is super mooie muziek maar ik luister dat thuis graag en vind het ook niet erg om het aan te horen op een feest maar niet een hele avond want trance ben je snel beu als het te zweverig blijft. Daarom gaat mijn voorkeur meer uit naar het wat stevigere.

Precies ook mijn mening....
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 12-10-2004 @ 22:43:36 (1%)
djMisme    posted on 14-10-2004 13:15
Poster: Lead
Dat knallen is wel lekker, thuis maakt het mij ook wat minder uit, maar als ik ergens op een feest draai doe ik graag een beetje knallen

lol eigenlijk is dat ook het eenige wat ik doe, manieren zoeken om zo hard mogelijk te knallen met jungle en techno .... hoog mix tempo, harde platen, breaks, scratchen, hoog tempo enz enz enz
DjSiLvErMoRoS    posted on 08-11-2004 23:58
Trance en zo'n beetje alles met "Hard" ervoor
Gupy    posted on 10-11-2004 19:26
Ik heb jaren mijn best gedaan om een eigen stijl te ontwikkelen en een herkenbare stijl te draaien. Ik moet toegeven dat dit niet echt gelukt is omdat hier in Nederland erg graag naar de hardere stijlen geluisterd wordt.
Echter in het buitenland is dit harde nog niet aanwezig en zitten ze nog op een "normaal"niveau.

Mijn stijl was een mengeling van Club, House en Hardhouse en dat alles met een Groovy toon erin. Beetje vergelijkbaar tussen de oude DansSalon sound met een vleugje Tom Harding.
NiGhtOwl    posted on 16-11-2004 22:12
Ik draai ook meer het "funky" gebeuren. Dit omdat er vaak enorme 'soul' en energie in die nummers zit.
Ik hou ook niet van al dat harde spul. Dat had ik jaren geleden al gezien dat werk.

Ik kan mij wel vinden in de stijl van Gupy. Ligt misschien aan de cd-spelers
Dj_Otto_Papa    posted on 01-12-2004 02:43
Ik bijna uitsluitend hardhouse en techno, en voor een echt retrosetje ben ik ook altijd beschikbaar,maar voorkeur gaat uit naar de i love techno setjes
Lead    posted on 01-12-2004 16:11
Lekker hakken en stampen dus Winking my eye
Let the BASS be louder
Ben-E    posted on 01-12-2004 17:25
Een mix van club en ambiance.
Timmerink    posted on 01-12-2004 19:49

Mijn style is toch echt Hardtrance/Techno/Hardhouse/Hardstyle. Dat draai ik het liefst. Maar met onze Drive-in draai ik van alles, van golden oldies tot hardcore b.v. Kan ook heel leuk zijn

Gupy    posted on 01-12-2004 20:18
Poster: Timmerink

Mijn style is toch echt Hardtrance/Techno/Hardhouse/Hardstyle. Dat draai ik het liefst. Maar met onze Drive-in draai ik van alles, van golden oldies tot hardcore b.v. Kan ook heel leuk zijn

Dat heb ik dus ook gehad, mijn stijl vind ik helemaal het einde om te draaien, maar populaire muziek vanaf de jaren 70 is ook erg leuk om te draaien.
NiGhtOwl    posted on 02-12-2004 22:05
Of een beetje in de styl mixen (voor zover dat live gaat) van Ben Liebrand ..periode '85 - '90
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga het zeer binnenkort toch maar eens wagen.
b-bob    posted on 06-02-2005 14:50
ik draai gewoon alles het is allemaal wel goed trance techno en dance vindt ik nog steeds het leukst om te draaien
DJ-Emotion    posted on 07-02-2005 00:47

progressive / Trance for me

TomV    posted on 13-02-2005 13:14
Club/hardhouse,...

GRTS TOM
Alphz0r    posted on 17-02-2005 19:31
ik houd voornamelijk dj Luck en MC Neat en Piep piper vind ik ook wel leuk
maar ook Dark raver ed
ADM-X    posted on 18-02-2005 18:46
een lekkere Hardhouse/Jumpstyle set!!
BernieV    posted on 18-02-2005 21:11
Trance, Hard-Trance en hardstyle
MadSteven    posted on 10-04-2005 22:45
Weet je....

Misschien is het ook wel eens een idee om een definite van al die stijlen te geven?

Ooit begonnen we met house muziek. Toen kwam een splitsing in het groot: mellow en hardcore. Mellow omvatte club en ambiance, geloof ik, maar wat dat laatste was, heb ik nooit exact doorgehad. Hardcore omvatte rave en techno, waar het eerste het verschil maakte met zagende geluiden tussen door. Later werd er gehakt  en ontstond vanuit de hardcore hoek gabber, en ooit ontstond geloof ik uit ambiance (maar wat dat nou is?) trance. Maar wat hardstyle en hardtrace, deep house en zo nou exact is?

Misschien even handig om te weten, want ik geloof dat AlphzOr niet exact doorheeft welke stijl hij draait. En er zullen meer beginnende dj's zijn die dat hebben.

En dat heb je nog mensen zoals mij die van alle muziekstijlen wel wat hebben verzameld door de jaren heen en voorheen veel top40 en alto-gedraaid hebben en zich nu eens gaan richten op ?cht dj-en. Dus nu wel met beatmatchen Happy, laughing, loopen en met de eq spelen. Net als ze vroeger wouden, maar niet konden en dus maar muziek zijn gaan draaien waar dat niet hoefde. Of praat ik nou alleen over mijzelf?

Lead    posted on 11-04-2005 00:35
Een duidelijke eenduidige definitie lijstje zou wel makkelijk zijn denk ik. Ik weet gewoon dat als ik een plaats als 'trance' zou indelen, sommige mensen dit zeker harder zouden inschalen.

Iedereen verdeeld het een beetje op zijn eigen manier waardoor je inderdaad makkelijk spraakverwarringen krijgen. Eigenlijk zou er een lijstje moeten zijn van iedere stijl met daarin 3 platen die echt het ultieme van die stijl moeten voorstellen.

Dan zou iedereen een beeld kunnen krijgen.
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 11-04-2005 00:53
Jup,

en dat mensen die dan legaal van een p2p netwerk of zo kunnen downloaden om zelf te beluisteren (eigen gebruik).

Leek me trouwens een mooie 'unique selling point' als website zijnde...
LauW    posted on 11-04-2005 11:17
Ik draai het meest house/groove/club maar heb ook een btje trance en wat harder spul
Nvie    posted on 11-04-2005 16:28
voornamelijk trance/dance/club

Dyno    posted on 13-04-2005 21:08
Ik draai tegenwoordig uitsluitend hardstyle. Vroegah  draaide ik alleen hardcore, maarja, je wordt een dagje ouder hè ....
(over 10 jaar draai ik waarschijnlik club ofzo   )
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 13-04-2005 @ 21:10:47 (1%)
Dusun    posted on 13-04-2005 22:50
Draai pas sinds kort, maar de voorkeur gaat uit naar Trance/Dance & Club.
DJthommyA    posted on 16-04-2005 17:55
k ben een jonge DJ (14jaar) en draai nu al/pas een half jaar
wat k nu draai: veel House en Techno verder ook Trance - k vindt t wel leuk om wat stylen te mixen:P leuk effect, zo maak je bijvoorbeeld Funky House lekker stevig met een Funky Techno beat  

-----ff wat anders : k wil een nieuw mengpaneel halen : dacht aan DJX700 maar hoor er slechte dinge over : iemand tips ------ (zelf heb k nu een Numark -DM 1050-)

184 Users online: 98 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 31.556
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.724.947