Poster: emiledj
ik heb al mijn apparaten aangesloten op een overspannings beveiliger. deze zit tussen een stekker en een stopcontact. die dingen kosten 3 euro ofzo dusz.
groeten
Poster: MaxM
Al had ik dát iets eerder geweten. Mijn tv is sinds gister kapot door blikseminslag
ik heb al mijn apparaten aangesloten op een overspannings beveiliger. deze zit tussen een stekker en een stopcontact. die dingen kosten 3 euro ofzo dusz.
groeten
groeten
Poster: _Ivan_
als het echt in slaat gaat het daar denk ik ook wel doorheen...
groeten
Ja, niet dus.
Het geeft een totaal verkeerd gevoel van zekerheid en de hooggeprezen beveiligingen van stekkerbloks die je beloven te beschermen, zullen dat in de praktijk niet waar kunnen maken. De fysieke afstand tussen de contactpunten in zo'n interrupt zal hooguit 1 cm zijn en vormt geen enkele barriere voor een bliksem op zoek naar ontlading.
Zelfs een snoer dat uit het contact is getrokken is niet per se 'veilig'. De onderlinge afstand van hoogspanningsdraden in een mast is toch echt niet klein en ook dat kan al aardig knetteren onder de 'juiste' omstandigheden, maar ga er voor je eigen veiligheid maar van uit dat de overslag van een bliksem nog een flink maatje groter is.
Poster: Nvie
Ja, niet dus.
Het geeft een totaal verkeerd gevoel van zekerheid en de hooggeprezen beveiligingen van stekkerbloks die je beloven te beschermen, zullen dat in de praktijk niet waar kunnen maken. De fysieke afstand tussen de contactpunten in zo'n interrupt zal hooguit 1 cm zijn en vormt geen enkele barriere voor een bliksem op zoek naar ontlading.
Poster: DeafDJ
Volgens mij overzie je hier wel het feit dat electriciteit altijd het pad van minste weerstand kiest. Als de zekering inderdaad optijd springt, dan zal die electriciteit wellicht een ander pad kiezen dan door een centimeter lucht te gaan (wat erg hoge weerstand heeft), en is je buurman de pineut :p. Ik heb er ook mijn twijfels bij dat dit soort apparaatjes werken, maar alleen vanwege de reactietijd, niet vanwege een gebrek aan weerstand. En sorry hoor, maar wat je daar zegt over de uitgetrokken snoer zouden we hier in brussel "dikken zever" noemen...
Poster: crupyje bedoeld toch niet de 'aarde' aansluitingen voor je boxen.....?
ik zelf heb iets of wat boxke voor tussen de stop cantanten en je dj gear te stoppen voor moest het toch zijn dat de bliksem inslaat en dit stuurt de bliksem naar de grond toe of zo ietsweet het zelf niet hoe het werkt maar dat heb ik eens gekregen van iemand en da bestaat nu denk ik niet meer denk ik zo een beetje maar daar kan je misschien wel eens gaan kijken op internet naar thunderbox of zoiets dergelijks
zal eens zoeken hoe dat noemt en dan doorgeven
Poster: Laidback
regen is ff iets anders als een zwembad bezoekje voor een cdj :P
Poster: dj_loser
ik heb me laatst laten vertellen dat onweer slecht zou zijn voor je gear is dat waar??
Poster: Marz-L
Een pro (beveiligde) contactdoos doet wonderen.................en een goede verzekering.
Poster: Winston
In een Pioneer demo filmpje zag ik James Zabiela draaien in een aquarium. Dus in onweer draaien zoals W.i.M met Pioneer gear moet lukken, zolang de bliksem niet inslaat
Als het in de buurt bliksemt haal ik mijn gear voeding uit het stopcontact. Gewoon regen doordraaien!
Poster: Jorrit
Goh, als je tijd over hebt: bereken is hoe groot die kans is. Balbliksem is zo verschrikkelijk zeldzaam, dat zelfs geleerden er nog niet over uit zijn of het wel echt kan, en hoe het kan. (ik denk: ik meld het even)(ja, ik kijk zo nu en dan discovery)(nuttige informatie he?)(niet?)
Poster: Laidback.. dt filmpje heb ik nog niet gezien..
heb je maybe een link ?
lijkt me niet heel goed voor de electronica.. in een aquarium draaien.. hehe