onweer schadelijk voor gear ? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj_loser    posted on 01-10-2006 19:53
ik heb me laatst laten vertellen dat onweer slecht zou zijn voor je gear is dat waar??

What do you think about onweer schadelijk voor gear ? ??

Vote :   

Wout-r    posted on 01-10-2006 19:55
pff dat weet ik niet ,, maar bij een vriend van me is de onweer een keer ingeslagen op zn Xbox toen ie in het stopcontact zat dus ik haal wel altijd de stekker van de stekkerdoos uit het stopcontact. Maar kzou niet weten of het ook gewoon kwaad kan...
User edit by Wout-r on 01-10-2006 @ 19:56:00 (27%)
_Ivan_    posted on 01-10-2006 19:59
offtopic
Bij ons in Duiven onweert het op dit moment behoorlijk:P

ontopic :

Als het onweer inslaat bij jou thuis lijkt me dat niet gezond voor jou apparatuur die je er op hebt aangesloten. Dit komt volgens mij maar zelden voor. Overbelasting is volgens mij nooit goed trouwens
Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 01-10-2006 20:03
Het is alleen slecht voor je gear als de bliksem in een verdeelkast of een leiding bij je in de buurt inslaat, de beveiliging van dit kastje niet werkt en je de mazzel hebt de de stroom precies bij jouw huis naar binnen komt.

Toeval is niet uit te sluiten... bliksem die inslaat via het stroomnet is funest voor alle electronische apparaten die in het stopcontact zitten. De kans dat het gebeurt is heel klein...

Je kunt inslag beveiligings kastjes komen die je tussen je stopcontact en je apparaat stopt. Maar vaak als de bliksem inslaat werkt het kastje ook niet... weggegooid geld dus in de meeste gevallen.
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 01-10-2006 20:04
Offtopic :
Hier in doetinchem gaat het er ook best op :P

On topic..

Onweer kan wel degelijk schadelijk zijn voor je gear!!
als de bliksem in slaat..  beschadigd het vaak de complete stroom kring in je huis!
alles wat electrisch geladen is.. kan je waarschijnlijk weg gooien..
maar als je een Onweer / Bliksem Beveiliging in je meterkast in laat bouwen..
(Of gewoon een stekkerblok met een beveiliging)
is het gevaar al iets minder..
maar toch is en blijft een Schok van meer als 60.000 volt best gevaarlijk .. geloof me maar :P

en ja.. Toeval..  hehe
ik zet meestal wel ff wat uit hier thuis.. als het onweert..

en als de onweer echt heel hard gaat  en dus heel dichtbij is..
gaat meteen de Modem eruit.. en zorg ik dat er zo weinig mogelijk aan staat in huis!
User edit by Laidback on 01-10-2006 @ 20:06:38 (46%)
Yarne    posted on 01-10-2006 20:26
de kans dat bliksem inslaat is natuurlijk niet zo groot :D , maar voor veiligheid mss toch stopcontact ff uit trekke
Laidback    posted on 01-10-2006 20:28
Poster: Yarne
de kans dat bliksem inslaat is natuurlijk niet zo groot :D , maar voor veiligheid mss toch stopcontact ff uit trekke

off topic..
jaaa  ruk meteen het hele stopcontact uit de muur :P.. heb je daar ook geen last meer van,..  hahaha

on topic: >
dj_loser    posted on 01-10-2006 20:36
bij ons ook hoor
Vk5    posted on 01-10-2006 20:49
gewoon voor de zekerheid ff alle stekkers eruit halen
Yorick    posted on 01-10-2006 20:56
nee jo je moet juist zoveel mogelijk apparaten aanzetten als het onweert dat geeft een leuk effect:D

Haal ze er maar voor de zekerheid toch maar uit het stopcontact:D
Wout-r    posted on 01-10-2006 21:00
ga ik nu btw ff doen :D het begint hier net te onweren :p
Yorick    posted on 01-10-2006 21:09
veel plezier en geniet er van :p
Wout-r    posted on 01-10-2006 21:10
Poster: dj_jr
veel plezier en geniet er van :p

dankje wel,,   het was echt HEERLIJK :D
Yorick    posted on 01-10-2006 21:25
whaha kej dan hoe zag het er uit:D

ccc    posted on 01-10-2006 21:55
achja als een vuurbal je huis invliegt dan maakt die stekker in dat stopcontact ook niet meer uit Winking my eye
Yorick    posted on 01-10-2006 22:02
neee daar heb je wel weer gelijk ik:P is daar eigenlijk ook een verzekering voor:p
een vuurbal die door je huis heen vlieg of blikseminslag
W.i.M    posted on 01-10-2006 22:40
Het zal vast slecht zijn voor je gear als je tijdens onweer buiten een setje gaat draaien in de tuin in de regen.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Jorrit    posted on 01-10-2006 22:56
Poster: W.i.M
Het zal vast slecht zijn voor je gear als je tijdens onweer buiten een setje gaat draaien in de tuin in de regen.

Daar heb je wim weer met z'n practische ideeen :D
Thomz    posted on 01-10-2006 22:57
Wij thuis trekken de stekkers nooit uit, als het lekker bliksemt blijft alles gewoon  lekker aanstaan.
W.i.M    posted on 01-10-2006 22:58
Poster: Jorrit
Daar heb je wim weer met z'n practische ideeen :D

Het was ook een erg magere post waar de topicstarter mee begon.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Jorrit    posted on 01-10-2006 23:02
Poster: ccc
achja als een vuurbal je huis invliegt dan maakt die stekker in dat stopcontact ook niet meer uit Winking my eye

Goh, als je tijd over hebt: bereken is hoe groot die kans is. Balbliksem is zo verschrikkelijk zeldzaam, dat zelfs geleerden er nog niet over uit zijn of het wel echt kan, en hoe het kan. (ik denk: ik meld het even)(ja, ik kijk zo nu en dan discovery)(nuttige informatie he?)(niet?)
Camino    posted on 02-10-2006 00:38
Poster: Jorrit
(niet?)

Nee, helaas :p. Maareuh; zolang er geen bliksem inslaat is er GEEN gevaar voor je dj spulletjes voor zo ver ik weet. En als het toch ooit zou mogen gebeuren, dekt je verzekering toch waarschijnlijk alle schade...
Laidback    posted on 02-10-2006 00:41
Poster: ccc

Nee .. dan zet je je gear gewoon buiten neer.. en ga je daar samen met wim gezellig verder :D

Poster: W.i.M

TEST:  How Long Does A CDJ/TT/DJM Last In The Rain .... ?
User edit by Laidback on 02-10-2006 @ 00:42:13 (17%)
Camino    posted on 02-10-2006 00:46
Poster: Laidback

TEST: How Long Does A CDJ/TT/DJM Last In The Rain .... ?

Ik dacht dat er iemand een tijdje geleden hier was die wel eens in een zwembad draaide (search maar zelf, ben momenteel te moe :p) Vraag het hem anders Winking my eye
Laidback    posted on 02-10-2006 00:50
regen is ff iets anders als een zwembad bezoekje voor een cdj :P
PatrickBeuken    posted on 02-10-2006 00:53
Poster: DeafDJ
En als het toch ooit zou mogen gebeuren, dekt je verzekering toch waarschijnlijk alle schade...

Ligt eraan voor hoeveel euri's je verzekerd bent he.... en je hebt nog altijd een eigen risico, waarvoor je moet dokken Winking my eye Aan een verzekering zul je dus weinig hebben in dat geval.

161 Users online: 13 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 1.301
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.674.253