Probleem ronde hoeken op menu
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 29-09-2006 20:47
Ik zit met een probleem, en ik heb geen idee hoe het op te lossen, dus aan de joomla wetende mensen hier op de site:

Hoe maak ik de CSS zo dat ik wel de ronde hoeken behoud, en het menu toch nog via de backend kan editen (dus plaatjes knippen en neerzetten met een link is geen optie). Ik kwam op het idee de menu opties zelf een paarse rechthoek als background image te geven, maar dan zit ik nog met m'n hoeken. Het betreft dus het linker verticale menu.

[edit: doe eens goede plaatjes maken]
Mod edit by W.i.M on 30-09-2006 16:10 (11%)

What do you think about Probleem ronde hoeken op menu ??

Vote :   

Nvie    posted on 29-09-2006 20:51
Tot nu toe ziet mijn CSS voor het menu er zo uit:

a.mainlevel:link, a.mainlevel:hover, a.mainlevel:visited {
    font:                 Bankgothic  MD;
    font-size:          10px;
    font-weight:       bold;
    background:      url (../images/paarserechthoekmenu.png)
    margin-left:       blabla
}
W.i.M    posted on 30-09-2006 16:10
Als je weet dat het menu niet dynamisch is zou je dus het hele paarse vlak zonder de menuletters maar wel inclusief de randen onder en boven een jpg plaatje van kunnen maken en deze als achtergrond in een div kunnen zetten.

Dit is de gemakkelijke opslossing maar niet handig als je menu langer of korter moet worden.

De mooiste oplossing is om een div of een tabel neer te zetten zo groot als het menu en als achtergrond de kleur paars in te stellen, vervolgens onder en boven de div/tabel de randjes neerzetten die je hebt uitgesneden en in een image gezet. Zo is je menu dynamischer en dus makkelijker aan te passen indien hij korter of langer moet worden.

De letters van het menu maak je ook een aparte image van met achtergrondkleur paars die je dan in de tabel/div kunt zetten en een link van kan maken, dit geldt voor beide bovenstaande oplossingen. Zo is wel je menu makkelijk aan te passen als er wat gewijzigd moet worden.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 30-09-2006 16:15 (40%)
PatrickBeuken    posted on 30-09-2006 16:23
Mooie lay, Nvie!
W.i.M    posted on 01-10-2006 22:59
En, lukt het verder nog Nvie ?
Nvie    posted on 02-10-2006 08:06
De lay-out is weer een beetje op z'n kop gezet:

Als oplossing dacht ik aan gewoon een background image te maken en die dan met een div achter het menu te zetten.

Mod Edit:
480 breed Winking my eye
Mod edit by Lead on 02-10-2006 18:56 (1%)
Lead    posted on 02-10-2006 18:57
Ziet er stoer uit zo qua artwork. Dat kleurtje zal wel even wennen worden, maar gaat de goede kant op.
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 02-10-2006 19:28
Ik vind hem ook erg mooi... nu het lastigste deel... goed omzetten in html en css.
Nvie    posted on 02-10-2006 19:43
Poster: Lead
Ziet er stoer uit zo qua artwork. Dat kleurtje zal wel even wennen worden, maar gaat de goede kant op.

Jij ziet alleen maar al die grijze boel hier :P dan doen je ogen wel even pijn zeker Laughing out Loud
Jorrit    posted on 02-10-2006 20:43
nvie, dat je een nieuwe lay-out hebt wil nog niet zeggen dat je DJResource kontschopt! :p
W.i.M    posted on 02-10-2006 22:42
Poster: Jorrit
nvie, dat je een nieuwe lay-out hebt wil nog niet zeggen dat je DJResource kontschopt! :p

ja Nvie, nu helpen we je ook niet meer
Nvie    posted on 03-10-2006 07:12
Geef ik Jorrit z'n zin en zeg dat die lay out pijn doet aan je ogen, is het weer niet goed. lekker is dat :P
W.i.M    posted on 03-10-2006 08:27
Poster: Nvie
Geef ik Jorrit z'n zin en zeg dat die lay out pijn doet aan je ogen, is het weer niet goed. lekker is dat :P

Daar ging het ook niet om, het ging om de opmerking 'grijze boel'
Lead    posted on 03-10-2006 09:45
Tja, zoek het maar uit met je site :D

Probeer eens een uur naar zo'n kleur te kijken.... Kijk dan even naar een wit velltje papier.... durf je dan nog te zeggen welke kleur het heeft ??
Let the BASS be louder
Nvie    posted on 03-10-2006 13:13
Groen, paars en wit :P

@ W.i.M: wilde je zeggen dat het hier geen grijze grauwe boel is dan :P

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

109 Users online: 27 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 2.964
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.739.479