Had gister op school een feest wat wel aangaf hoe er mee omgegaan kan worden inderdaad.
de dag ervoor hadden we overleg wat de line-up zou zijn en welke volgorde. We zijn uitgegaan van ieder zijn favo stijl enn dus stonden ik en een klasgenoot eerst electro house te draaien om dan een trance DJ te laten draaien en als laatste een "dark psychedelische trance" DJ. Overlegd wat voor spullen en ik bood aan om mijn hele muziekcollectie mee op HDD te nemen. De laatste DJ zou zijn muziek ook op harde schijf meenemen en aan mijn laptop hangen
Wat er stond was 2x CDJ800MK2 en een DJM600 en dus virtual DJ op tijdcode systeem (ik split het uitgangssignaal van de cd spelers zodat je beide kan gebruiken)
Eerst ik en klasgenoot, en ook als draaide hij met mijn CD's en wist hij niet precies wat voor nummers het waren, hij mixte lekker en back2back set verliep vlotjes en strak. Ik heb 4 nummers gedraait met VDJ die ik nog niet gebrand had.
Vervolgens de Trance DJ die heel hard zijn best deed maar het niet trok. starte dus gewoon maar plaatjes in als de ander was afgelopen. Waarom; hij was technics gewend en dit was de eerste keer CD spelers. Maar hij deed grandioos zijn best!
Als laatste de jongen die ook met VDJ kon draaien. Ik ga even biertje halen komt ie ineens in paniek naar me toe dat het programma gecrashed was... als hij op start drukte deed het het niet!
Ik mee terug en druk (op de CDJ) op play, doet het perfect. Hij helemaa verbaast, had dus nog nooit CDJ of een mixer gebruikt. Ik leg hem het basisprincipe van timecode uit en leg uit dat er nioets veranderd behalve dat je het makkelijker kan besturen. Play is play en een pitch regelt de pitch!
Wil hij per sé een muis bij de laptop dus ik zeg dat touchpad ook een muis is maar nee... dus muis geregeld en ik denk bij mezelf, nou kloot maar wat aan, als het niet lukt pakken we het wel weer over...
Komt ie weer naar me toe nadat hij tegen de DJM aan staan staren en vraagt me het volgende:
"Waar zit de auto-sync knop hierop?"

eeehm pardon?
"de sync knop, waar zit die?"
Die heb je niet...
"ooh..... kan ik dan ook gewoon alleen laptop gebruiken?"
Dus ik hele instelling weer veranderd en heeft hij een uur met autosync en laptop met muis "gedraaid"
Eind van de avond zitten de leraren en ik een biertje te drinken en zeggen ze: "Goh die laatste DJ die kon het wel, dat was een strakke mix zeg!" .......daar zakt me de broek dus van af..... Ik heb wel even fijntjes uitgelegd HOE die strakke mix er nu kwam...