live streaming
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

willem019    posted on 29-09-2006 12:04
Ik heb mijn draaitafels aan mijn pc gekopppeld openemen enz kan ik .. maar ik wil live streamen.. met welk progje kan ik dat dan

What do you think about live streaming ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 12:22
Winamp en de Shoutcast plugin. www.shoutcast.com
ScottB    posted on 29-09-2006 12:53
is dat freeware?
PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 12:54
Jup.
ScottB    posted on 29-09-2006 12:57
handig, dus je kan gewoon je set draaien en dan live dat via een site aan iedereen laten horen?
PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 13:51
Jup :P
Illusion    posted on 29-09-2006 16:17
Poster: PatrickBeuken
Winamp en de Shoutcast plugin. www.shoutcast.com

idd, heb ik ook wel eens gedaan. Gewoon radio zendertje gestart, maar is heel irritant voordat het werkt. Je moet veel instellingen veranderen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 16:38
Jup... :P het duurt even voordat je door hebt hoe het werkt. En ik begon het streamen al snel saai te vinden...
W.i.M    posted on 29-09-2006 16:48
Als je wilt gaan uitzenden en luisteraars wilt trekken zul je er wel heel wat uurtjes in moeten stoppen.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
IbiziX    posted on 29-09-2006 17:37
zie hier: http://www.surfkit.nl/info/video/radiostation_op_pc.jsp
en hier: http://www.nieuwsbronnen.com/klassiekemuziekradios/eigenradio1.html
(is wel voor klassieke muziek maaris hetzelfde principe :p)

hiermee moet het lukken

veel suc6
Lead    posted on 29-09-2006 17:45
Vooral het trekken van luisteraars is een probleem....
Let the BASS be louder
RenéKuppens    posted on 29-09-2006 18:15
Ik doe ook wel eens live draaien op het internet via Winamp south cast is wel lache :D alleen vaak licht de muziek op de site wel heel ver achter en is de kwaliteit niks maar dat kun je instellen maar let wel op hoe hoger de kwaliteit hoe minder mensen er kunnen luisteren anders gaat het heel heel heel erg ssttootteerreenn
Laidback    posted on 29-09-2006 19:44
Poster: Lead

Jup.. er zijn ook zoveel mensen die via Shoutcast uitzenden!..
en ik vind de kwaliteit ook niet al te best....
Day-One    posted on 03-10-2006 14:03
Poster: Lead

Ik denk niet dat het voor djsource een probleem moet zijn gezien de aantal leden (en niet te vergeten guests) die toch verschillende stylen hebben..een programma icm archieve moet het echt lukken..alleen gaat er wederom tijd in zitten en dat hebben de meeste niet. djsource kan daardoor als bron funkgeren voor scouting/(broad)casting bureau's
PatrickBeuken    posted on 03-10-2006 16:34
Poster: Day-One
Ik denk niet dat het voor djsource een probleem moet zijn gezien de aantal leden (en niet te vergeten guests) die toch verschillende stylen hebben..een programma icm archieve moet het echt lukken..alleen gaat er wederom tijd in zitten en dat hebben de meeste niet. djsource kan daardoor als bron funkgeren voor scouting/(broad)casting bureau's

Wat heeft dat er nou mee te maken? Headscratch Het gaat hier over streamen in het algemeen, niet over een DJR-stream ofzo...
DizZorder    posted on 03-10-2006 23:06
Ik stream wekelijks met 160kbps naar de server van Hard.FM en mix dan 2uur live...

elke zondag van 19:00 tot 21:00 Happy, laughing

en soms voor wat vrienden op 128kbps, ken ik zo'n 8vrienden zonder stotteren laten luisteren, maar hoe sneller je upload hoe meer mensen er kunnen mee luisteren.
Laidback    posted on 03-10-2006 23:09
Poster: PatrickBeuken

Wat heeft dat er nou mee te maken? Headscratch Het gaat hier over streamen in het algemeen, niet over een DJR-stream ofzo...

Dj Resource radio.. is geen nieuw idee..
hier lopen volgens mij wel een aantal topics over..
probeer de search maar eens Happy, laughing

Internet Radio Met Onze Dj´s

Dj Resource Radio  Ja Of Nee?

Radio... ?
User edit by Laidback on 03-10-2006 @ 23:13:45 (31%)
DizZorder    posted on 03-10-2006 23:13
:o

waar kan ik mij inschrijven Happy, laughing
lrfist    posted on 04-10-2006 13:19
dan moet er mssch eens werk worden gemaakt van een djresource radioprogramma Winking my eye
ik ga zeker luisteren Happy, laughing
en volgens mij is het als dj forum al iets minder lastig om luisteraars te trekken
willem019    posted on 15-11-2006 22:10
ik heb nu alles ingesteld maar hoe kom ik te weten wat de url is die ik aan de 'luisteraar's"moet geven?
ccc    posted on 15-11-2006 22:39
Jouw IP adres en de port die je hebt ingesteld bij Shoutcast. Misschien dat je niet eens de poort nodig hebt.

Ga naar www.whatismyip.com en tik dan in in je browser en kijk of die een website opstart genaamd shoutcast.
tym    posted on 15-11-2006 22:44
Poster: Day-One

dan is er nog een mogelijkheid van verschillende programmas... elk uur of elke 2 uur een andere muziekstijl Happy, laughing
willem019    posted on 16-11-2006 20:14
Poster: ccc
Jouw IP adres en de port die je hebt ingesteld bij Shoutcast. Misschien dat je niet eens de poort nodig hebt.

Ga naar www.whatismyip.com en tik dan in in je browser en kijk of die een website opstart genaamd shoutcast.

heb ik gedaan maar dan komt er een venster voor me inlognaam enz .. en als ik die invoer doet ie het.. en staat er.. dat ik geen authorizian heb.. maar mensen kunnen oko niet verbindne naar mij. maar ik wel met me eigen als ik draai komt dan verzend en ontvang ik ook gewoon. :s..  ik kan gewoon verbinden met deze.. localhost:8000   maar anderen weer niet ! ?
unox    posted on 09-10-2011 10:47
ik gebruik sam broadcaster en shoutcast bijde fijn om mee te werken
LLCoolP    posted on 09-10-2011 13:22
Klinkt allemaal erg leuk!

Ik ben het ook van plan nog eens te gaan doen.
Aangezien ik de laatste tijd het niet haal om op tijd in de radio studio te zijn op de lokale radio omroep,
is het gemakkelijker vanuit thuis uit te zenden.

Maar je zit altijd nog met Buma / Stemra wat een hoop met zich mee brengt neem ik aan?
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 09-10-2011 @ 13:29:07 (18%)

This is an old Topic

No new postings for 4.965 days.
 Post CommentThat would be 165.5 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

120 Users online: 28 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 4.438
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.953