Wah.. alles weg!! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Back-up`s maak ik altijd...?

-tuurlijk!
-Soms wat maken mij die paar dingen uit
-Nooit mij gebeurd zo iets niet!

Voting is only possible for our Members
RenéKuppens    posted on 28-09-2006 21:56
Hallo mensen,
zoals de topic luid 'alles weg...'
mijn computer is 3 weken terug 'kapot gegaan' en nu ben ik dus al mijn muziek bestanden kwijt:S

ik ben vergeten een back-up te maken:s dom dom dom:S

Bij de computer winkel zijden ze dat ze het meschien terug konden vinden:D maar dat kon wel even duren....

Mijn vraag heeft iemand van jullie dit ooit meegemaakt en is hij er levend uit gekomen met muziek :P

What do you think about Wah.. alles weg!! ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 28-09-2006 22:05
Zoiets heb ik nooit gehad met mijn eigen pc of externe hd. Ik zou eigenlijk wel eens backups van mijn externe HD moeten gaan maken, want het risico dat zulke dingen opeens crashen is relatief hoog. Maarja... 200gb backuppen doe je niet zomaar eventjes.

Wel heb ik wel eens bestandsverlies gehad in de tijd dat ik nog een hostingbedrijfje runde. Zo'n servers die dag en nacht aan staan willen wel eens plotseling kapot gaan he.
Illusion    posted on 28-09-2006 22:59
Grote kans dat alles weg is... Wat gebeurde er precies met je pc... deed ie het niet meer..?? werd het een zwart scherm?? en zei die iets over een boot fout??

als dat namelijk zo is, is je hardeschijf gecrasht, en is redding haast niet meer mogelijk
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
PatrickBeuken    posted on 28-09-2006 23:03
Maak ook een optie in de poll 'Nooit, maar ik zou het eigenlijk wel moeten doen' :P
Laidback    posted on 29-09-2006 01:23
eerst de vraag.. of ik wel es backups maak..
ik maak standaard elke maand een backup van mij File Disc..
ik heb een kleine File server runnen in mijn netwerk..
die eigenlijk wel Safe genoeg en Crash free is, dus backups maak ik puur van gekochte muziek/gedownloade muziek.. dit spaart mij namelijk een hoop geld/tijd/moeite Happy, laughing

-------------------------
ik heb dit al 2 x meegemaakt..
en dit is Te doen..
het duurd inderdaad wel even..
dit heet Disc (file) Recovery
hier zijn zat bedrijven voor.. (wel duur)
maar je kan het ook zelf ..
heb ik alleen 1 vraag..
is de schijf na de crash geformat ?..
en is hier weer Windhoos overheen gezet ?
als ik dit weet zou ik je zo verder kunnen helpen..

deze 2 puntjes zijn erg belangrijk..
de beste manier om een recovery te doen is met een Hardeschijf die nog in zijn "crash" state is.. en dus NIET geformat.. (lees. geherinstalleerd / je heb windhoos er weer op gezet)

de files Zijn te recovere .. behalve als de schijf met MS DOS geformat is!.
(Fdisk / Format C: /s/v < dit laatste, als dit gedaan is.. kan je je recovery vergeten)

de Windows schijf zal het altijd NTFS formatten.. en dan is er wel iets te recovere..
maar er valt meer te redden met een schijf die nog net zo is als toen jij dacht dattie kepot was! Happy, laughing

GreetsZ
User edit by Laidback on 29-09-2006 @ 01:27:06 (38%)
Blast    posted on 29-09-2006 07:42
als je "pc kapot" is heeft, kan dat meerdere betekenissen hebben.

Je moederbord kan overleden zijn, Je voeding kan overleden zijn, of je CPU kan gesprongen zijn, of je HD kan gecrast zijn. Dat laatste is minder leuk. Maar wat ik zou proberen, is je HD uit je pc halen en het er bij een andere pc instoppen en dan zul je zien of je HD kapoet is of niet.
Illusion    posted on 29-09-2006 16:22
precies. Zo kun je erachter komen of je hd files er nog opstaan, of de hd nog werkt en of er iets beschadigd is (wat een grote kans is).

Wanneer de pc helemaal niks meer doet, ligt het waarschijnlijk aan de voeding. of het moederbord is doorgebrand, of processor is gewoon helemaal kapot.

Wanneer je scherm zwart wordt, start wel op en geeft een fout, dan is waarschijnlijk je HD gecrasht.

Wanneer je de pc opstart en  hij begint te piepen, kan het zijn dat je geheugenkaartjes kapot zijn(doorgebrand), of je IDE kabels zijn kapot (IDE kabels zijn bijv. de kabels die zijn verbonden met je hardeschijf naar het moederbord)
RenéKuppens    posted on 29-09-2006 18:07
Mensen goed nieuws:D

ik heb alles weer terug:D:D

bij de pc winkel waar ik hem heen heb gebracht hebben ze een programma er op gezet wat de c/d schijf kan lezen zonder pc of dergelijke nu is hij dus gemaakt en kan ik doormiddel van een programma alles weer update naar mijn computer

Maar ik raad je aan om als je het nog niet doet toch backups te maken want je bespaard je veel moeite kan ik zeggen:S:D

EDIT: ik weet de oorzaak van het hele probleem ik had een illegale verzie van windows en dat was dus geblokt door Microsoft
User edit by RenéKuppens on 29-09-2006 @ 18:10:54 (31%)
Laidback    posted on 29-09-2006 18:23
helemaal toppie :D..
gethigh    posted on 29-09-2006 18:27
ik heb men muziekbestanden op een apparte hardeschijf staan waar geen enkel programma of dergelijk op staat

is echt een aanrader, zet u muziekbestanden op een apparte schijf en zet er buiten muziek NIKS anders op

Laidback    posted on 29-09-2006 19:11
Poster: gethigh
ik heb men muziekbestanden op een apparte hardeschijf staan waar geen enkel programma of dergelijk op staat

is echt een aanrader, zet u muziekbestanden op een apparte schijf en zet er buiten muziek NIKS anders op

heb ik nu ook..
heb gewoon een simpele en Kleine 40 GB S-ATA schijf voor mn Windhoos etc..
en dan 1x 250gb voor opslag op de pc zelf.. Happy, laughing
werkt perfect! :D
Blast    posted on 29-09-2006 20:25
kan DJresource geen (FTP) server maken waar ieder lid of alleen boven een bepaalde rang zijn/haar muziek naartoe kan uploaden voor als back-up.

ps, ik weet dat dit niet kan want dan heb je denk ik een server nodig die meer dan 1 terrabyte aan opslag heeft en ik weett niet of dit wel bestaat.
gethigh    posted on 29-09-2006 20:30
ik reserveer alvast 100gb webruimte
ccc    posted on 29-09-2006 20:32
Mijn externe hdd is ook 2 weken geleden gecrashed. 40 gb aan muziek kwijt en dit is toch wel een ramp.  Dus de HDD naar de pc winkel gebracht. Uiteindelijk is het gelukt om hem te reparen, maar dit koste mij wel fijn 240 euro's -.-
PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 21:39
Poster: Blast
kan DJresource geen (FTP) server maken waar ieder lid of alleen boven een bepaalde rang zijn/haar muziek naartoe kan uploaden voor als back-up.

ps, ik weet dat dit niet kan want dan heb je denk ik een server nodig die meer dan 1 terrabyte aan opslag heeft en ik weett niet of dit wel bestaat.

Servers crashen sneller dan gewone pc's Winking my eye Dus dan heb je dr zo weinig aan he...
Jorrit    posted on 29-09-2006 22:30

Ik dacht dat iedereen ineens zo tegen het 'meer posten = meer voordelen principe' was?

Naast dat is het gewoon onmogelijk, maar dat begrijp je zelf ook wel.

EDIT: ik weet de oorzaak van het hele probleem ik had een illegale verzie van windows en dat was dus geblokt door Microsoft

Als je zelfs windows illegaar hebt, dan vraag je er ook wel een beetje om...
Mod edit by Jorrit on 29-09-2006 22:31 (71%)
PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 22:43
Poster: Jorrit
Ik dacht dat iedereen ineens zo tegen het 'meer posten = meer voordelen principe' was?

Blast vertegenwoordigt niet iedereen :P

Als je zelfs windows illegaar hebt, dan vraag je er ook wel een beetje om...

Klopt... Microsoft heeft toch zo'n tool bij een update gestopt die je lastigvalt als je een illegale versie draait? Enfin.. die heb je iig zelf geïnstalleerd, dus dat ben je zelf schuld.
Ik heb die tool iig niet geïnstalleerd (ondanks dat ik gewoon de legale versie draai).
User edit by PatrickBeuken on 29-09-2006 @ 22:44:32 (5%)
Illusion    posted on 30-09-2006 00:17
Poster: Dj-RK

oo viezerik(a) whaha slecht hoor... dat was dus de reden:p ook niet zo gek dat ie niks meer deed. Wat zeiden ze ervan van de pc winkel??
Yarne    posted on 30-09-2006 00:38
ik backup  toch voor het zekerste :D
Thomz    posted on 30-09-2006 01:28
Zou eigenlijk ook eens een back-up mogen maken, want zou altijd wel kunnen dat men pc het mss eens zal begeven... :s
Kevinova    posted on 30-09-2006 02:13
Poster: PatrickBeuken

Blast vertegenwoordigt niet iedereen :P

Klopt... Microsoft heeft toch zo'n tool bij een update gestopt die je lastigvalt als je een illegale versie draait? Enfin.. die heb je iig zelf geïnstalleerd, dus dat ben je zelf schuld.
Ik heb die tool iig niet geïnstalleerd (ondanks dat ik gewoon de legale versie draai).

Jep er zit tegenwoordig een serial blacklister in... Die meteen voor een hoop troep zorgt als jou ingevoerde serial al eens eerder is gezien bij een ander die voor jou heb geupdate... Daarom heeft mijn pa er ook last van gehad terwijl die een legitieme versie had, zijn serial was dus algegenereert door serial generators. Dat is dus behoorlijk klote, maar we gaan maar over naar vista binnenkoort zonder in het begin al dat gezeur weer te hebben.
RenéKuppens    posted on 30-09-2006 09:57
Ja ik weet dat ik er zelf om gevraagd heb maar waarom legaal als illegaal ook ging:D

ik heb nu in middels wel de legale verzie maar gekocht:P
Jorrit    posted on 30-09-2006 10:08
Ja ik weet dat ik er zelf om gevraagd heb maar waarom legaal als illegaal ook ging

Jou wereldbeeld klopt toch niet helemaal.

Het woord illegaal betekend dat het tegen de wet is, het mag dus niet. Als iedereen jou houding aannam, was je niet echt zeker van je bezit. Waarom zou ik eigenlijk een fiets kopen, ik kan toch ook gewoon fietsen als ik die van jou steel?
W.i.M    posted on 30-09-2006 10:59
Toch wel vreemd want de illegale versie blokkeert alleen de nieuwe updates waar ik ook zo m'n twijfels over hebt maar het blokkeert zeker niet je pc.

Een fiets stelen of illegaal software downloaden is een heel groot verschil. Bij het stelen van een fiets heeft de eigenaar direct verlies en bij het illegaal downloaden is het een potentiele verlies waarbij de eigenaar niet direct schade heeft.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
RenéKuppens    posted on 30-09-2006 13:42

Jou wereldbeeld klopt toch niet helemaal.

Het woord illegaal betekend dat het tegen de wet is, het mag dus niet. Als iedereen jou houding aannam, was je niet echt zeker van je bezit. Waarom zou ik eigenlijk een fiets kopen, ik kan toch ook gewoon fietsen als ik die van jou steel?

Weet ik maar een fiets stelen is wel wat anders dan bijvoorbeeld even een illegale verzie van een software dowlauden
Vibemaster-D    posted on 30-09-2006 14:19
ik heb 2*250 GB SATA3 HDD's in RAID mirroring staan maar een backup maken is niet nodig ik heb alle muziek (legaal) op MP3 CD staan (voor de PIO's) maar ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. want als ik muziek verzorging doe (zonder DJ-technieken ) neem ik soms wel eens alleen mijn PC mee en dan hoop ik maar dat die nooit crasht

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

435 Users online: 344 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 46.247
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.314.220

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use