wat is een goed licht programma (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

firefly    posted on 24-09-2006 15:15
ik voreg me af nu ik bezig ben met het maken vna een lichtplan of het ook mogelijk is om het op de pc een beetje 3d uit te werken..... naja daslight gedownlaod maar dat werkt k..)
is er iemand die nog een ander programma kent dat je zo kan downlaoden Confused?

Mod edit by Lead on 24-09-2006 15:58 (5%)

What do you think about wat is een goed licht programma ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 24-09-2006 16:37
Je hebt ook nog sweetlight, of dat gratis te downloaden is weet ik niet...
Wat werkt er precies niet goed aan dashlight dan?
Feel&.Celebrate.Life!
Nvie    posted on 24-09-2006 16:56
Je hebt heel veel van dit soort progamma's, wil je ze gratis hebben wordt het al véél beperkter. Denk aan progamma's als LightJockey, Martin Show Designer, Wysiwyg, VisualDMX, Visual3D en VisualTouch. Maar ook progamma's als Capture3D en de gewone CAD werken goed. Het is een kwestie van veel rondkijken op sites, uitproberen en in praktijk brengen.
PatrickBeuken    posted on 24-09-2006 17:11
Een product dat in de pro wereld veel gebruikt wordt is WYSIWYG. De 3D renders van dit programma zijn werkelijk magnefiek.
Laidback    posted on 24-09-2006 18:01
Poster: PatrickBeuken
Een product dat in de pro wereld veel gebruikt wordt is WYSIWYG. De 3D renders van dit programma zijn werkelijk magnefiek.

word een dure show :P.. whaha..
ik zou voor Light jockey gaan Happy, laughing.. lekker basic. en simpel..

WYSIWYG  is te duur.. en vergd wel aardig wat ervaring!.. Happy, laughing
(maar de shows worden er wel mooier op!. Mits je een shitload MH's heb :P)
User edit by Laidback on 24-09-2006 @ 18:01:39 (23%)
PatrickBeuken    posted on 24-09-2006 19:24
Poster: Laidback

word een dure show :P.. whaha..
ik zou voor Light jockey gaan Happy, laughing.. lekker basic. en simpel..

WYSIWYG is te duur.. en vergd wel aardig wat ervaring!.. Happy, laughing
(maar de shows worden er wel mooier op!. Mits je een shitload MH's heb :P)

Oeps, niet met de topicstarter zijn wens rekening gehouden dat hij t zo moet kunnen downloaden... Ik dacht dat t een opsomming van zulke proggie's moest worde... maarja... WYSIWYG is wel meega goed Happy, laughing
Yorick    posted on 24-09-2006 19:34
dit is misschien ook wel wat Link dat is Martin Show Designer.

greup    posted on 24-09-2006 20:56
Wysiwig is heel ingewikkeld ( vind ik). Ik neem aan dat je alleen een 3d tekening wilt hebben.... Een leuk prograama daarvoor is sunlight. Makkelijk, redelijk mooi en heel easy te gebruiken. Vergeet neit dat je een flinke grafische kaart nodig hebt.

Visual dmx vond ik destijds niet mooi genoeg, Dat zou nu anders kunnen zij. Maar kwa gebruikers gemakt scoord dit ook heel hoog.

ALs je programma's echt wilt gebruiken om licht te besturen wordt het een iets anders verhaal.

Camino    posted on 24-09-2006 21:06
Wat probeer je met die software te vergelijken? Voor lichten aan te sturen gaat mijn voorkeur toch nogsteeds naar hardware.... maar als het is om 3D tekeningen te maken van lightshows om aan klanten te presenteren i software wel handig. Ik gebruik het in ieder geval niet...
PatrickBeuken    posted on 24-09-2006 21:10
Poster: greup
Een leuk prograama daarvoor is sunlight. Makkelijk, redelijk mooi en heel easy te gebruiken. Vergeet neit dat je een flinke grafische kaart nodig hebt.

Wat is de website daarvan?
Camino    posted on 24-09-2006 21:29
Poster: PatrickBeuken

Wat is de website daarvan?

Dit is de website.
Jorrit    posted on 24-09-2006 22:29
Ik vind freestyler heel prettig werken...
firefly    posted on 25-09-2006 13:43
alvast bedankt allemaal ik ga kijken wat ik het makkelijkste vind om mee te werken ...
greup    posted on 25-09-2006 19:06
Bij deze een paar plaatjes van sunlight simulaties.
De kleuren combi's zijn soms vreselijk slecht. Dat komt doordat hij andere kleuren weergeeft bij foto's dan bij live simulaties. Dit zal dus ook het geval zijn als jij je simulaties gaat uitprinten. Ik ben er nog niet achter hoe dit nou precies komt.

Maar al met al, het gaat hier om de illustratie van de mogelijkheden met sunlight.
Nvie    posted on 25-09-2006 19:37
Ik geloof dat ik ooit eens wat renderings van wysiwyg hier gedropt heb, even zoeken Happy, laughing
firefly    posted on 26-09-2006 09:23
die programma"s zijn nou ook niet de fijnste om mee te werken... ligt hetr aan mij of moet je het gewoon eerst goed leren voor je er fatsoenlijk mee bezig kan

_Ivan_    posted on 26-09-2006 10:04
Poster: firefly
die programma"s zijn nou ook niet de fijnste om mee te werken... ligt hetr aan mij of moet je het gewoon eerst goed leren voor je er fatsoenlijk mee bezig kan

Dat is me lijkt me met elk programma heaWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 26-09-2006 10:51
Poster: Nvie
Ik geloof dat ik ooit eens wat renderings van wysiwyg hier gedropt heb, even zoeken Happy, laughing

bedoel je soms deze foto in deze thread?

Nvie    posted on 26-09-2006 12:47

Poster: DeafDJ

bedoel je soms deze foto in deze thread?

Jup, hier wat meer:

En

greup    posted on 26-09-2006 15:23
Poster: _Ivan_

Dat is me lijkt me met elk programma heaWinking my eye

dat is bij sunlight neit het geval. Dat kan iedereen zo besturen. Dat is bij wysisyg wel anders!
Camino    posted on 26-09-2006 19:05
Poster: greup

dat is bij sunlight neit het geval. Dat kan iedereen zo besturen. Dat is bij wysisyg wel anders!

Door het grote prijsverschil van de 2 programmas zou ik denken dat ze ook verschillende doelgroepen hebben: terwijl sunlight nog wel voor iedereen die serieus bezig is te betalen, is wysiwyg eigenlijk exclusief voor de echte full-time pro's...
firefly    posted on 26-09-2006 19:27
zijn dat foto's van een versie die gedowlaod is of echt zon gekocht blokjeConfused
_Ivan_    posted on 26-09-2006 19:48
Poster: firefly
zijn dat foto's van een versie die gedowlaod is of echt zon gekocht blokjeConfused

de foto's die hierboven zijn gepost zijn volgens mij van wysiwyg
Feel&.Celebrate.Life!
Nvie    posted on 26-09-2006 19:52
Posts Greup:
             Rendering Sunlite
Posts Nvie:
             Rendering Wysiwyg

C.I.W.
PatrickBeuken    posted on 28-09-2006 23:21
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Hier nog een WYSIWYG render van een maat van me
User edit by PatrickBeuken on 28-09-2006 @ 23:22:27 (8%)
Camino    posted on 29-09-2006 10:58
Ik moet toch wel zeggen dat de renders van WYSIWYG meer indruk op me maken dan die van Sunlite

214 Users online: 22 Guests (192 Unknown)
Pages generated today : 85.620
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.563.621