Stanton Finalscratch uitproberen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hansvdo    posted on 20-09-2006 00:12
Sinds begin dit jaar ben ik begonnen met deze hobby die we met zijn allen delen, en heb momenteel twee draaitafels en een CDJ800 thuis staan. Nu ken ik ook al een lange tijd Stanton Finalscratch 2, en ook al redelijk wat over gelezen, en toch wel geinteresseerd geraakt in dit product.

Mijn vraag is, hebben jullie enig idee waar je dit product uit zo kunnen proberen, want om het nu meteen te kopen zonder te proberen...
Ik kom zelf uit Brabant, dus kent er iemand toevallig iets in de buurt? Of is er iemand de trotse eigenaar van Finalscratch, zodat ik het eens kan zien, voelen en gebruiken?

What do you think about Stanton Finalscratch uitproberen ??

Vote :   

Kiwi    posted on 20-09-2006 15:27
We hebben met groovejunk.nl een meeting gehouden voor dj's die digitaal draaien (Serato, Final Scratch, Ableton, Traktor etc etc., daar had je het een en ander wel kunnen proberen.

final scratch en serato test

De FS set op de foto is mijn FS set, maar ik ga niet zo maar iedereen uitnodigen om te kunnen testen.

Iemke Roos is de importeur van FS en ze hebben ook een winkel, misschien dat ze daar een setup hebben staan.
Mod edit by Lead on 30-09-2006 00:17 (1%)
Thomz    posted on 20-09-2006 18:29
Zou iemand me eigenlijk eens in het lang en breed willen uitleggen wat Serato Scratch en Stanton Finalscratch inhouden. Ik weet enkel dat dat het met tt's en een pc te maken heeft:p
Kiwi    posted on 20-09-2006 19:14
Twello    posted on 20-09-2006 20:20
ik zit dr ook na te kijken om zoiets aan te schaffen... misschien die virtual vinyl van numark die is 600 euro, wanneer die uitkomt is nog niet bekend
Reind    posted on 21-09-2006 03:56
Poster: Thomz
Zou iemand me eigenlijk eens in het lang en breed willen uitleggen wat Serato Scratch en Stanton Finalscratch inhouden. Ik weet enkel dat dat het met tt's en een pc te maken heeft:p

Review is bijna af EN als die af is en alle nieuwe systemen ook te verkrijgen zijn (M-Audio + Numark) komt er 1 grote vergelijkings test voor alle systemen.
lrfist    posted on 21-09-2006 11:15
ik vind dat virtueel draaien maar niets.
je moet er rekening mee houden... hoe meer techniek, hoe meer er kan falen. labtop blijft hangen, valt uit, etc.

het is wel handig om een dj-set ineen te steken en een demo of cd op te nemen, maar dat is dan weer niet echt representatief voor de show die je geeft (zelfs mensen die geen beat kunnen matchen, hebben geen probleem om met tractor een beat te laten matchen...)
Kiwi    posted on 21-09-2006 16:49
Poster: lrfist
je moet er rekening mee houden... hoe meer techniek, hoe meer er kan falen. labtop blijft hangen, valt uit, etc.

Als je alle zaakjes goed voor elkaar hebt is het prima te doen. Ik heb in ieder geval in de twee jaar dat ik met final scratch draai nog geen één keer gehad dat mijn laptop uitviel.

Poster: lrfist
het is wel handig om een dj-set ineen te steken en een demo of cd op te nemen, maar dat is dan weer niet echt representatief voor de show die je geeft (zelfs mensen die geen beat kunnen matchen, hebben geen probleem om met tractor een beat te laten matchen...)

Een voor geprepareerde dj set kun je met Ableton Live misschien doen, maar met Final Scratch/Serato (want daar hebben we het over) niet. Je moet nog steeds kunnen beatmatchen.
Reemz    posted on 21-09-2006 17:10
Ik denk dat we Final Scratch en Serato steeds meer gaan zien in de DJ scene. Ik heb de demo video's bekeken en was best verbaasd wat er allemaal mee kan.

Ik zag bij Final Scratch dat je ze ook op de CD spelers van stanton kon aansluiten of heb ik het mis? En indien dit mogelijk is kan dit dan alleen maar bij de spelers van stanton?

User edit by Reemz on 21-09-2006 @ 17:13:48 (3%)
Kiwi    posted on 21-09-2006 17:18
elke cd speler.
Reemz    posted on 21-09-2006 17:21
 Ok dus ik kan me CDJ800's gebruiken voor Final Scratch. En de loop functie en reverse werkt ook of kan ik alleen maar het jogwheel ervoor gebruiken? Sorry dat ik zoveel vraag maar nu ik dit weet zit ik zwaar af te wegen of ik overga op finalscratch of gewoon 2 nieuwe cd spelers aanschaf.

Thomz    posted on 21-09-2006 17:28
Poster: Reind

Review is bijna af EN als die af is en alle nieuwe systemen ook te verkrijgen zijn (M-Audio + Numark) komt er 1 grote vergelijkings test voor alle systemen.

Super, vind het de maxx dat je je daar ellemaal mee bezig houd :D Winking my eye
Kiwi    posted on 28-09-2006 17:51
In nobember hebben we weer een meeting met de nodige digitale dj gear.

meer info op www.groovejunk.nl
Camino    posted on 28-09-2006 22:26
@ Kiwi: WOW! vette set man! naar welke gaat je voorkeur uit; serato of stanton?
Camino    posted on 28-09-2006 22:30
Door de layout die verknoeid is kan ik niet editten; sorry voor de dubbele post...

Final scratch heeft ook timecode CD's...

troduced the Final Scratch CD Adaptor Kit. This new system converts any CD deck into a Final Scratch-compatible player, opening up a whole new world of hard-disk based mixing and scratching to CD jocks, much the way Final Scratch has done for vinyl DJs.

The Final Scratch CD Adaptor Kit works via a special switch box and two time-coded CDs that are over 60 minutes in length. Once a DJ places the special CDs into his CD players and connects the switch box, he can mix and scratch various types of audio files from a connected Mac or PC, completely eliminating the need to carry CDs to gigs. The FS CD Adaptor Kit also allows for scratching, seamless loops and hot starts.

The Final Scratch CD Adaptor Kit gives CD jocks the exact same power as their vinyl Final Scratch bretheren, including the retrieval of any and all standard audio files from a computer hard drive, including MP3, WAV and AIFF.

bron: Harmony-Central, 16 januari 2003

Kiwi    posted on 29-09-2006 00:08
Poster: DeafDJ
@ Kiwi: WOW! vette set man! naar welke gaat je voorkeur uit; serato of stanton?

Ik draai nu al twee jaar met FS, dus lijkt me duidelijk.......

This is an old Topic

No new postings for 6.837 days.
 Post CommentThat would be 227.9 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 11 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 12.688
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.777.102