apparatuur om te beginnen,  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LeSsE    posted on 19-09-2006 23:07
hallo,
werk nu al een tijdje met Virtual Dj op de pc maar zou nu toch graag een echte booth kopen,
had gedacht aan:
een Reloop RMX-40 BPM + Stanton C.303 (2x)
Vinden jullie dit goed?
Ik heb gehoord dat dit nog goed is om te beginnen, maar ben wel nog maar 14, kan dus geen vakantiejob doen en mijn ouders willen er niet zoveel aan uitgeven. Dus weet hier iemand waar ik eventueel een goede tweedehans zou kunnen kopen?

Graag jullie reacties a.u.b

LeSsE

What do you think about apparatuur om te beginnen, ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 20-09-2006 08:09
K'denk dat je eerst een hoop moet gaan sparen en dan zou je eens op marktplaats,speurders ed. kunnen gaan kijken. Maar ik zeg je al op voorhandHappy, laughing t'is en blijft een dure hobby...
Feel&.Celebrate.Life!
Yorick    posted on 20-09-2006 08:25
het is en blijft zeker een dure hobby. en als elke week gaat auto wassen(van je buren, familie, kennisen) en dan vraag je 5 euro per auto zo ben ik ook begonnen.
lrfist    posted on 20-09-2006 12:09
:P
ofwel nog ff genieten van onbeschadigde oren en wat blijven prullen met virtual.
vanaf volgend jaa (15 jaar) mag je vakantie en weekend werk doen.

succes
Illusion    posted on 20-09-2006 12:25
als je de search button gebruikt, kun je hiermee heel veel dj apparatuur vinden dat te koop staan.

Anders kijk hier eens, misschien staat er wat tussen

////www.djresource.eu/Forum/forum/5/Selling-and-Buying/

En sparen is natuurlijk het belangrijkste heWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
gethigh    posted on 20-09-2006 13:43
Poster: _Ivan_
K'denk dat je eerst een hoop moet gaan sparen en dan zou je eens op marktplaats,speurders ed. kunnen gaan kijken. Maar ik zeg je al op voorhandHappy, laughing t'is en blijft een dure hobby...

idd, als je ouders nu het materiaal gaan betalen moet je het na verloop van tijd wss toch terugbetalen vernoderstel ik

om op 14 jarige leeftijd daarmee te beginnen zonder vakantiewerk te kunnen doen is ook niet zo evident, je moet denken dat je 20euro betaald voor een cd en 1.5 euro gemiddeld voor een mp3
djjw    posted on 20-09-2006 13:46
Poster: gethigh
om op 14 jarige leeftijd daarmee te beginnen zonder vakantiewerk te kunnen doen is ook niet zo evident, je moet denken dat je 20euro betaald voor een cd en 1.5 euro gemiddeld voor een mp3

het is een illusie om tedenken dat iedereen zn muziek voor thuis koopt,
denk dat meer als 80 % het hier gewoon download zonder te betalen
User edit by djjw on 20-09-2006 @ 16:50:28 (2%)
Illusion    posted on 20-09-2006 13:54
Tís gewoon zo dat je op 14 jarige leeftijd nog niet zo veel kan bereiken. Dat is gewoon een vast punt. Wel kan je gewoon beginnen... Zoek gewoon eerst wat goedkope spelertjes,,, ga lang sparen, en tegen je 15e heb je het geld er wel voor.

K'komt allemaal wel goed als je in de periode komt dat je meer geld gaat verdienen.
thomaz    posted on 20-09-2006 15:56
maar de reloop rmx 40 bmp is wel een hele goede mixer

alleen ik ben niet zo weg van de stanton's, ik vind ze nog al groot!

ik heb zelf 2x de cdj 200, echt aan te raden

maar ik weet niet wat je budget is?

LeSsE    posted on 20-09-2006 16:34
ik ben momenteel nog aan het sparen maar de cdj's zijn wel zeer duur om mee te beginnen.
Zou dan beginnen met die stanton's en na verloop van tijd overschakelen naar iets beters.
Illusion    posted on 20-09-2006 16:34
@ Thomaz:

Lijkt me dat hij zegt dat hij geen werk heeft, en niet zo veel geld...

idd wel aan te raden de cdj 200,

maar niet voor dit... Misschien gewoon een beginnersmerk, skytec, Usblaster...

dit waren ook mijn 1e 2 cd-spelers....

goed genoeg om op te leren...

duSleepingz

greup    posted on 20-09-2006 16:39
pioneer cdj 100 2e hands kopen. Prima cd-spelers om mee te werken! en tweedehands kun je ze voor leuke prijzen halen.
de cdj 100 is wel een speler waar je nog een aantal jaar plezier mee kan hebben.
rwartes    posted on 23-09-2006 11:58
ik heb nog een dmx 06 in de verkoop
das ook een leuke mixer om te beginnen Happy, laughing
Dj_Fantasy    posted on 23-09-2006 13:19
Poster: LeSsE
ik ben momenteel nog aan het sparen maar de cdj's zijn wel zeer duur om mee te beginnen.
Zou dan beginnen met die stanton's en na verloop van tijd overschakelen naar iets beters.

Als je dat doet ben ik zeker dat je na verloop van tijd een mega booth zal hebbenWinking my eye
Maar voor aan geld te geraken voor je booth is het beste klein klusjes doen in het huishouden of zoals al vermeld is Carwash ofzo doen..
En wat je gear betreft vindt ik het zo wel goed om te beginnen.
Nog een grote vraag is zoek je 2 single player of 1 dubbelaar cd-speler??
dj2dj.nl
Thomz    posted on 23-09-2006 13:27
Poster: rwartes
ik heb nog een dmx 06 in de verkoop
das ook een leuke mixer om te beginnen Happy, laughing

In plaats van in ieder topic je mixer te promoten zet je hem beter eens in Selling and Buying-Forum!
Illusion    posted on 23-09-2006 19:30
Poster: greup
pioneer cdj 100 2e hands kopen. Prima cd-spelers om mee te werken! en tweedehands kun je ze voor leuke prijzen halen.
de cdj 100 is wel een speler waar je nog een aantal jaar plezier mee kan hebben.

Heb je helemaal gelijk in... 2e hands cdj 100. Ik heb ook nog steeds plezier van me 100tjes:p
DjStijn    posted on 23-09-2006 19:56
ik ben ook goedkoop begonnen.
En ik ben nu steeds meer aan het uitbreiden en meer aan het vernieuwen.
En idd het is een zeer dure hobby en vooral als het het naar pro wil gaan vernieuwen.
djmamo    posted on 23-09-2006 20:03

idd, als je ouders nu het materiaal gaan betalen moet je het na verloop van tijd wss toch terugbetalen vernoderstel ik

hou er wel rekening mee dat je ongeveer 20 nrs op een cd hebt dus 1 euro voor een nummer betaald en als je download dan betaal je voor een volle cd 30 euro.

dus kun je beter cd's kopen

en van 1 cd kun je ongeveer 2 platen kopen en ongeveer 4 cd singels.

dus koop gewoon legale cd's.

en die apparatuur komt wel koop gewoon wat jij leuk vind, pro spullen komen wel
www.moonentertainment.nl
LeSsE    posted on 23-09-2006 20:45
kdenk dak nog een jaartje ga sparen en wa klusjes doen :p

@ Fantasy, zoek 2 single players.
Dj_Fantasy    posted on 23-09-2006 20:57
Misschien kun je beginnen met iets zoals dit:

dj2dj.nl
the-melody    posted on 23-09-2006 20:59
Kun je beter achter 2x cdj100's gaan kijken en een behringer mixer om het zo maar te zeggen....
gethigh    posted on 23-09-2006 21:53
dat ding heeft niet eens 3band eq

begin er enkel mee als je heel zeker bent van je stuk, dan hoef je ook geen prul te kopen als hierboven vermeld

lijkt me niks zo vervelend als cd spelers die geen instant start en jogwheel hebben
Dj_Fantasy    posted on 23-09-2006 22:10
lijkt me niks zo vervelend als cd spelers die geen instant start en jogwheel hebben

Dat is persoonlijke keuze, ik heb ook een dubbelaar zonder instant start.. en ik vindt het toch lekker werken.

Back ontopic
dj2dj.nl
Jorrit    posted on 24-09-2006 00:47
Dat is persoonlijke keuze, ik heb ook een dubbelaar zonder instant start.. en ik vindt het toch lekker werken.

Is geen persoonlijke keuze, instant start werk velen malen beter voor serieus match-werk, punt
_Ivan_    posted on 24-09-2006 09:02
Poster: Dj_Fantasy
Misschien kun je beginnen met iets zoals dit:

Als je reviews over dit product hebt gelezen schaf je deze echt niet meer aan!
Feel&.Celebrate.Life!
IbiziX    posted on 24-09-2006 15:18
koop anders een mengpaneeltje en een geluidskaartje om te werken met VDJ als je dan 15 bent en gaat werken kun je je 2 cd-spelers aanschaffen en die geluidskaart kan dan ook nog dienen om je mixen mee op te nemen op de PC met behulp van bv: audacity

354 Users online: 254 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 1.347
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.819