Turntable DJ's (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Weiss    posted on 18-08-2004 05:56
Welcome all... even CD - DJ's, now that the Numark CDX has been released. I have recently joined this website to share my knowledge and experiences with the DJ industry. I currently DJ for a radio station in San Luis Obispo, CA called Wild 106, as well as a few clubs in the area. The first time I touched a turntable was about 5 years ago and I have been addicted ever since.....

What do you think about Turntable DJ's ??

Vote :   

kegan    posted on 09-02-2005 13:24
hello all.

stumbled across this site in search of reviews on the new EFX 1000.  seeing how in my opinion the U.S. is ran by M freaking TV.  i figured i'd join the site and hopefully get some much needed info for future visit's to the netherlands when the time arises. also i like to hear other peoples views on music. espcially europe.

i missed the WMC this year but hope to go to TANCE ENERGY next year.

peace
kegan

Lead    posted on 10-02-2005 01:27
Hi Kegan,

Welcome, we'll be happy to supply you with any info needed when visiting Holland Winking my eye

Trance Energy is a big thing, it held this saterday in Utrecht.

Let the BASS be louder
Vigil    posted on 25-03-2005 14:17
weiss what was ur inspiration and did u learn on ur own or were u assisted?
Rhino    posted on 25-03-2005 16:27
wat een kansloos tropic , 1000 maal besproken de laatse 15 jaar (toen handelde het nog over computer vs draaitafel)
Ik vind dit echt puristisch gezeur van dj otto papa.
Als dj zou je juist de komst van alle nieuwe technieken moeten toejuichen,......immers dit vergroot je creativiteit.
verder zet je in je post allemaal statements die echt niet relevant zijn:Dave Clarck draait in de meeste kultclubs nu met cd en hij gebruikt de technics, alhoewel overal pioneers aanwezig zijn ! heeft waarschijnlijk wel te maken met een vet sponsorcontract, maar wees maar zeker dat D.C. ze uitvoerig getest en mishandeld heeft voor hij ze live gaat gebruiken, D.C. is op dit punt een perfescionist. Dus slecht zal hij wel niet zijn zeker.

Over bovenstaande zou ik zeggen ga eens voelen (met name scratchen)en post dan nog maar eens je bevindingen.
Uit je posts maak ik op dat je nog niet genoeg met digitale dj gear hebt gewerkt .
de affectie die hoorbaar is uit je betoog getuigt van onwetendheid.
Dus dan heb heb ik liever dat je eerst wat research doet voordat je hier een topic opent, aangezien dit toch weer eindigt in een oeverloze discussie waar niemand wat aan heeft.

Mijn moto :pak wat je pakken kan om je muziek te laten horen en mix het het liefst allemaal dwars door elkaar.
Daarvan krijg je vernieuwende ideeen die zich weer kunnen ontplooien op de dansvloer.

Het belangrijkst in dit soort discussies en topics is :

STILSTAND IS ACHTERUITGANG !

zijn we meteen weer klaar met dit topic,...........sorry hoor maar ik wordt altijd een beetje chaga van geblaat.
Voor de rest zal je best lekker kunnen draaien
TheSupercrab    posted on 25-03-2005 18:57
Ben het eijgenlijk wel met Rhino eens.. In welke aspect heb je voor vinyl draaien meer "talent" Nodig dan cds draaien? K vind personlijk zelfs dat k met vinyl better makelijker en sneller kan pitchen dan met mijn CDJ.. Maar ja dat is natuurlijk voor ideereen anders.. Het talent van de DJ is Niet beatmatchen..(dat kan idereen wel naar 100 plaatjes gemixt te hebben) maar wat die mixt en hoe.. Het medium die die daarbij gebruikt is eijgenlijk niet belangrijk.
Lead    posted on 25-03-2005 19:35
Medium is eigenlijk inderdaad van ondergeschikt belang... Ze zeggen dat vinyl het 'echte' gevoel is.... maar voor vinyl waren er draaitafels zonder pitch... dat is pas een kunst om dan een mooi setje neer te zetten.

Een goede DJ omarmt inderdaad de nieuwste techniek omdat dit een uitbreiding is op zijn mogelijkheden. Hoe meer mogelijkheden je als DJ hebt, des te meer kun je je onderscheiden van de anderen...

En stilstand is inderdaad achteruitgang (hihi, denk aan een jogwheelWinking my eye )
Let the BASS be louder
djMisme    posted on 28-03-2005 15:23
Poster: TheSupercrab
Ben het eijgenlijk wel met Rhino eens.. In welke aspect heb je voor vinyl draaien meer "talent" Nodig dan cds draaien? K vind personlijk zelfs dat k met vinyl better makelijker en sneller kan pitchen dan met mijn CDJ.. Maar ja dat is natuurlijk voor ideereen anders.. Het talent van de DJ is Niet beatmatchen..(dat kan idereen wel naar 100 plaatjes gemixt te hebben) maar wat die mixt en hoe.. Het medium die die daarbij gebruikt is eijgenlijk niet belangrijk.

het blijft idd om de muziek gaan en niet de techniek ..... ok? het gaat er wel om dat je er wel een live performces neer zet. Ik snap niet dat nieuwe uitvinding perse een voor uitgang is. De mogelijkheid en combinaties van een mixer een paar draaitafels is oneindig waarom zou je dan het nog vele malen moeilijker maken ? begin maar eens met een sampler of iets er bij tedoen kijk dan maar eens hoeveel complexer het wordt...

btw om nog ff over tiesto door te gaan ..... hij is de beste puur uit comerciel oogpunt. Muziekaal totaal vind ik hem niet goed zoals vele mtv artiesten. tiesto kun je ook vergelijken met bijv briney spears of justin timberlake of zo .... die playbacken ook vaker (tiesto gebuikt ook wel eens tapes voor z'n optredens)

en lead het was idd toen een kunst om een set temaken maar die gebruikten toen ook tapes en veel knip en plakwerk om een set te maken (en beatjuggling)
FMG    posted on 31-05-2005 21:45
hi this is Francisco, I have been spinning in Ibiza for two years and i wonder how can i get some commentaries about the CD players of technics?

regards
Lead    posted on 31-05-2005 22:06
Hi FGM,

Welcom at the forums :D

Here you can find some info

www.djresource.eu/Forum/topic/396/p/6/#6991

Op dit forum zijn al aardig wat topics over de SLDZ te vinden. Ik heb er hier een paar voor je opgezocht :

www.djresource.eu/Forum/topic/657/Technics-SLDZ1200-Sd-card-issues/

www.djresource.eu/Forum/topic/385/Technics-Sldz1200-movie/

www.djresource.eu/Forum/topic/439/cdj800,cdj1000-ofsldz1200/

Also see the sites topic :

////www.djresource.eu/Topics/story/47/Technics-SL-DZ1200/

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 7.424 days.
 Post CommentThat would be 247.5 months
or a whopping 20.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

274 Users online: 41 Guests (233 Unknown)
Pages generated today : 57.179
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.824.297