hallo allemaal!
Ik ben Nils 24 jaar en gloednieuw als member op deze site!
Draai nu een jaartje of 11 (begonnen een jaar of 8 geleden als hip hop dj in een nederpop band wat overgegaan is in progressive tech house sinds een jaar of 4 ) Heb vorige week een SLDZ 1200 besteld waar ik ietsje minder trots op ben nadat ik deze relaxe site helemaal gelezen heb! Duidelijk iets waarmee je hier weinig vrienden mee maakt hahah!
Maar goed nice to meet you all!
Nilz
ik mis gevoel van waardering van de clubbers
Wie wil er extra gaan betalen voor die of die dj ?
Ik ben dj tijdens vrije tijd en kandidaat marketing master of business en heb bijna 5 jaar onderzoek gedaan naar het evolutieproces van het dj gear segment. Niet diepgaand onderzoek in het verleden, maar wat komen kan, of komen gaat, en dat loopt equivallent aan elkaar. De dj gaat er in alle opzichten mee achteruit en die neerwaartse spiraal zal negatief blijven zolang de dj daar aan toe geeft. Zij hebben de toekomst van dj-en in handen en niemand anders.
Ik ben ook van mening dat het niet uit maakt of je met vinyl draait of met cd's.
Voor het publiek maakt het niets uit. Ik vind zelf alleen wel dat ik iets meer
'feeling' heb met een plaat maar misschien komt dat wel omdat ik dat zo
gewend bent. Ik heb zelf dan ook nog geen cd-player maar draai af en toe
wel eens mee.
Uiteindelijk zal vinyl gewoon verdwijnen zoals ook de cd ooit weer zal
verdwijnen. Het is gewoon de opvolger alleen duurt het jaren voordat
men een nieuw medium geheel geaccepteerd heeft.
je bent zo negatief over de cdj's dat het net lijkt alsof je het niet eens geprobeert hebt... ik ken ook iemand die met vinyl draaide en die vond de cdj juist moeilijker... dus knopje hier knopje daar vind ik niet echt helemaal kloppen, licht vind ik nog steeds aan de dj die draait... moet niet aan de apparatuur liggen.
goeie dj met cdj zal net zo goed kunnen presteren als met vinyl (ikzelf hoop op feesten en evenementen geen verschil, ook niet tussen verschil in geluidsqualiteit)
normale dj's zullen nooit 100% uitblinken (op mensen met talent na dan) maar voor mij maakt het niet uit als ik met vinyl draai of met cdj's, ik kan er net zoveel mee (dat wat goed gaat gaat bij beide goed)
platen zijn meer analoog dan cd's en dat is een iets wat je er niet aan kunt veranderen .... met platen kun je ook meer freaky dingen doen dan met cd's en je kunt er sneller mee draaien(hoger mix tempo) en inproviceren. Dit zijn dan wel eigenschappen die zelf wel of niet als een nadeel/voordeel zien.
Maar ik vind wel dat je met platen veel vettere dingen kunt doen als met cd's.
betreft over tiesto, luister eens hoe bijv dave clarke,carl cox of qbert mixt dat vind ik velemalen betere dj qua techniek dan tiesto ...
Poster: djMisme
met platen kun je ook meer freaky dingen doen dan met cd's en je kunt er sneller mee draaien(hoger mix tempo) en inproviceren.
Of iemand goede DJ of niet blijft altijd een mening.. Ik denk dat tiesto goed luister materiaal is voor een groote doel groep en daarom is die zo populair. + het blijft gewoon een goede DJ.
Poster: LeadPoster: djMisme
Maar met CD kan ik juist meer freaky dingen en dan denk ik alleen nog maar aan HotCue's en Loops. Daar kan ik geen alternatief truukje voor verzinnen voor draaien met vinyl.
Mixen, Scratchen en Cue gaat op beide op dezelfde manier.
hotcue's vind ik juist een nadeel je kunt er max 3 van hebben. Ik houd het nog gewoon bij het ouderwedse naald in de juiste groef droppen. Het kost wel wat oefening maar ik kan nu in 1~3 sec cue-en.
voor loops gebruik ik de sampler ..
Vinyl zal altijd blijven hoor weet ik zeker