Inspiratie bekende dj-namen-->plagiaat
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bass-traxx    posted on 17-09-2006 15:04
Wat vind je van mensen die hun inspiratie of gedeeltelijk een naam van een bekende dj gebruiken als hun eigen naam?

What do you think about Inspiratie bekende dj-namen-->plagiaat ??

Vote :   

ScottB    posted on 17-09-2006 15:07
Ligt er aan hoe ze dat dan precies doen. Dj Adolf inspireerde zijn naam ook op een bekende duitser :p Maar ik vind het gewoon het leukste als je zelf iets leuks en orgineels bedenkt Happy, laughing
bass-traxx    posted on 17-09-2006 15:16
Ik bedoel een andere bekende dj (ken iemand die zichzelf dj furaxx noemt!!!!)
ScottB    posted on 17-09-2006 15:20
Nja het kan wel, tenzij je echt professioneel onder die naam gaat draaien en je geld er mee verdient. Ik denk dat dat wettelijk ook helemaal niet mogelijk is, omdat je je dan moet aanmelden bij de KvK volgens mij en dan bestaat die naam al. Je kun ook geen bedrijf opstarten dat Microsoft heeft of een site die djresource heet ...

bass-traxx    posted on 17-09-2006 15:31
Ja maar is het dan niet belachelijk?
ScottB    posted on 17-09-2006 16:14
Tja het is je eigen keus onder welk pseudoniem je draait, het maakt mij eigen geen bal uit :p
gethigh    posted on 17-09-2006 16:16
dan ga ik mij dj patat noemen

verwezen naar dj tiesto
_Ivan_    posted on 17-09-2006 16:25
Poster: gethigh

verwezen naar dj tiesto

wat heeft dat met tiesto te maken?
Feel&.Celebrate.Life!
dancedimension    posted on 17-09-2006 16:28
Poster: gethigh

verwezen naar dj tiesto

maak er dan maar snel dj bloempot van want dat betekend het :P
Blast    posted on 18-09-2006 07:27
T komt niet echt proffesioneel over om je dj naam van een bekende dj afteleiden. Zo heet er iemand in in Nederland DJ tieske. 3 x raden waar die naam vanaf is geleid.
Nvie    posted on 18-09-2006 08:02
Ach, uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee. Als iemand je boekt omdat hij je voor een ander aanziet, en niet dezelfde kwaliteiten krijgt, kom je daar snelgenoeg achter. En wat geeft het eigenlijk, oooooh, hij heeft bijna dezelfde naam. Dus? Hij is toch niet dezelfde?
Lead    posted on 18-09-2006 10:34
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een unieke naam die ook nog wat met jezelf te maken heeft.... Zo heb je een exclusieve naam die ook nog eens wat betekend.... of waar een betekenis achter zit.

Mocht je het ooit zover schoppen dat je later interviews geeft, heb je nog wat leuks te vertellen ook Winking my eye
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 18-09-2006 12:02
DJ Plopperdeplop
Dj Piet Piraat
Dj Het Ijsprinsesje
Dj Lege Portomonee
Dj Router
Dj Spam
Dj Pemper
etc.
etc.
Dj_Fantasy    posted on 18-09-2006 17:37
Poster: bass-traxx
Wat vind je van mensen die hun inspiratie of gedeeltelijk een naam van een bekende dj gebruiken als hun eigen naam?

Moet je eens vragen aan The_melodyWinking my eye hij weet daar genoeg over te vertellen:d haha
dj2dj.nl
lrfist    posted on 18-09-2006 19:56
mjah dacht in het begin ook... dj liberty op het forum hier? (die ken ik namelijk vrij persoonlijk :P )

soit het mag niet, je krijgt er problemen mee.
zolang de dj in kwestie er niet over klaagt heb je eigelijk geen problemen... maar hij kan je aanklagen. dan moet je je dj-naam veranderen en de gerechtskosten komen er ook nog eens bij.
daarnaast kan hij nog een vordering instellen voor "gederfde winsten". dus als je ergens bent gaan draaien onder die naam kan hij het geld ook nog eens opvorderen... misschien zelfs tegen zijn tarief.( dus als je onder tiesto gaat draaien en je vraagt 40 euro per uur... hij klaagt je aan, dan kan het goed zijn dat je voor elk gedraait uur 40 000 euro kan neertellen ofzo)

daarbij, je hoeft dj heus niet voor je naam te zetten. ik vind leuker zonder "dj": kijk maar naar tiga, felix da housecat, miss kittin, vitalic, dewaele brothers, etc etc.
allemaal zonder dj Winking my eye
DiscJunkie2    posted on 18-09-2006 19:59
Om toch maar even te checken...
Ik draai onder mijn persoonlijke naam:

Mystery X

Namelijk ook mijn Xbox Live naam en dat soort dingen. Waarom ik hier niet zo heet, is eigenlijk omdat ik even dacht hier gauw wat te vragen en niet meer op dit forum terug te komen.
Maar een naam hebben, die lijkt om een andere BEKENDE Dj is natuurlijk niet zo verstandig.
De reden zijn daarvoor al gegeven...

This is an old Topic

No new postings for 6.929 days.
 Post CommentThat would be 231 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

431 Users online: 365 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 45.876
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.313.849