DJ Setup (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dion    posted on 16-09-2006 19:29
hoi allemaal k zit al een tijd te twijfelen wat voor soort dj set k ga kopen k heb bijna genoeg geld namelijk.
ik zit te twijfelen tussen een set van 2x cdj800 mk2, djm 400 en een efx 1000
of deze set van 2x cdj 800 mk2 en een djm 800
ik heb van al deze dingen al een heleboel opgezocht aan info. en weet of ze goed zijn en al maar k wou graag jullie mening erover want k kom er niet goed uit en k ben een beginnend DJ met geld over haha. Maar alvast bedankt voor het lezen en antoorden op mijn vraag als jullie nog een andere leuke set kunnen aanraden zeg het dan mijn maximun buget is 3000,- dank jullie wel

[moved: to Pioneer ProDJ Dutch]

Mod edit by Jorrit on 17-09-2006 09:36 (9%)

What do you think about DJ Setup ??

Vote :   

diggersfan    posted on 25-09-2006 23:43
quote:
Poster: dion
ik zit te twijfelen tussen een set van 2x cdj800 mk2, djm 400 en een efx 1000
of deze set van 2x cdj 800 mk2 en een djm 800

Als beginner zou ik dan gaan voor de djm-800 + 2x cdj800. Want voor je de daarmee uitgespeeld bent, is er al een opvolger voor de efx1000. En je hebt gelijk een goede basis om alsnog uit te breiden. Met een 2-kanaals mixer blijf je toch beperkt om uit te breiden.
Laat je niet gek maken door die filmpjes van Zabiela (ik roep maar wat) met zijn efx. Die gast is zo ontzettend getalenteerd.
Succes met je keuze.
Camino    posted on 25-09-2006 23:56
Ik snap niet waarom je als beginner nou super-de-luxe gear zou willen kopen... CDJ800's, ok, maar een DJM 800 of een EFX 1000? leer eerst perfect mixen voor je met effecten begint te knoeien... en dat duurt nog wel even een poosje!
Illusion    posted on 26-09-2006 16:14
Ben ik met je eens,,, is eigenlijk nergens voor nodig. Het belangrijkste is gewoon dat je net zoals deaf DJ zegt eerst leert te mixen... Het is allemaal leuk en aardig, maar heb je het nu al nodig.

Ik wil nu langzamerhand ook 200tjes of 800tjes hebben... maar ik ben echt niet begonnen met 800tjes of 1000tjes... Dat was voor mij veel te duur, en ik had er geen ervaring mee..
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jorrit    posted on 26-09-2006 20:13
tjes is toch een verkleinwoord? Dat gaat dan toch niet op voor zo'n bak als de 1000? :P
Illusion    posted on 26-09-2006 21:17
haha okej je hebt gelijk:p maar als ik over pioneer spreek spreek ik altijd over 100tjes:p 200tjes 800tjes etc:p maakt het iets simpeler
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
dion    posted on 27-09-2006 10:07
bedankt voor jullie reacties
Laidback    posted on 27-09-2006 11:26
hmm.. als beginner voor een Djm-800 gaan.. is echt totaal niet nodig..
zelfs Pro's hebben vaak nog geen eens zo'n mixer thuis staan..
het is namelijk allemaal Overbodige luxe!
het is super om thuis te hebben staan.. (dat zondermeer!!)
maar nergens voor nodig.. met een djm-600 / Nuo5 / X1500 kom je er ook!
en het staat er zeker niet slechter op! Happy, laughing

ik zou zeggen.. denk even 2x na over je geld!..

gethigh    posted on 27-09-2006 14:48
zelfs op een jb systems beat4 kan je het PERFECT leren, een beginnen moet die extra functies niet hebben, helpt je echt niks, is zelfs slecht (je gaat dan meer bezig zijn met die effecten enzo en daar blijf je int begin best van af)

een nuo2 is de perfecte mixer voor te beginnen en niet alleen als beginner, want nuo's zijn echt zalig, vraag aan de mensen die er een hebben of uitgetest hebben
(ik weet het ik val in herhaling maar er is echt prijs/kwaliteit geen betere mixer op deze wereldbol)
dit kom je ook nog wel tegen een goede prijs kwijt wil je ooit iets anders gaan kopen
als 2 kanalen niet toekomen, dan koop je toch een nuo3 (meer als 3 heb je toch nooit nodig)

je kan je ook een goedkope 2dehands mixer kopen om de kosten wat te drukken int begin, maar koop iets wat zen waarde houdt, iets van fatsoenlijke kwaliteit, want anders kan je hem na enkele jaren gewoon weggooien en hoef je hem neit te verkopen

Jeroony    posted on 27-09-2006 18:38
hoi

Fuck hee! Beginnen met draaien en dan al zo een setje willen aanschaffen.
Ik vind gear ook leuk, maar het is niet het belangrijkst. Het is belangrijk dat je eerst goed leert mixen. Nu ken dat natuurlijk ook(misschien wel iets beter) op pio's 800mk2 en een djm-800, maar stel dat je het niet leuk vind?

En als je dan tch echt voor de pio set wilt is de djm-800 wel zo dope!

Een, je heb echt een mixer waar je veel mee kunt(je zult em niet ontgroeien)

Twee, je hebt genoeg kanalen voor als je ooit extra tt,cdj of zoeits aan wilt hangen.

Veel succes met je keuze !

soundcollector    posted on 27-09-2006 19:16
sorry wat je zegt jerroony maar die twee puntjes gelden ook voor mixers die 600 euro en meer, minder kosten zoals de ecler nuo 5 of de denon x1500... of zoverder die extra kanalen en effecten kan je ook op beterkoope mixers krijge daarom zou ik de djm 800 echt NIET kopen
dion    posted on 27-09-2006 19:44
dank je wel voor al jullie reacties
Jeroony    posted on 28-09-2006 11:15
ben je er al een beetje uit Dion ?

Camino    posted on 28-09-2006 11:52
Jullie hebben het steeds maar over dure mixers, zelf heb ik een Beat4 staan, en voor een beginner is die perfect! Ik zou zelfs durven zeggen dat die beter is, omdat er niks op staat om je af te leiden van het beatmixen zoals effectjes enzo...
gethigh    posted on 28-09-2006 17:05
Poster: DeafDJ
Jullie hebben het steeds maar over dure mixers, zelf heb ik een Beat4 staan, en voor een beginner is die perfect! Ik zou zelfs durven zeggen dat die beter is, omdat er niks op staat om je af te leiden van het beatmixen zoals effectjes enzo...

ne mx-4 zou NOG beter zijn

maar wat je zegt is idd helemaal waar

als ge trouwens ne djm-800 koopt, de week derachter vind je het dj'n al niet meer tof, dan krijgt ge da boven de 1100 euro nie meer kwijt, maakt ge zomaar eventjes 500 EURO verlies, lees goed: 500 euro
en dat is nog maar alleen voor uw mengpaneel, u cd spelers verkoopt ge dan ook nog es met minstens 100 EURO PER STUK verlies

dus mss nog ffkes over nadenken mss
diggersfan    posted on 28-09-2006 20:56
't Is toch wat. Dion wil gear kopen die op dit moment "hot" is, en ik lees hier vooral reacties, dat ie het vooral NIET moet doen.
Proef ik hier nu afgunst, of ligt dat aan mij?
Mijn beginnerset is een Nuo5 en 2x een CDJ-800mkII. Geloof me, dat gaat voorlopig niet vervelen. Als er bij mij 500 euro meer op de plank had gelegen was de Nuo5, een DJM-800 geweest.

Dion, go for it, man!
Camino    posted on 28-09-2006 22:16
Poster: gethigh

ne mx-4 zou NOG beter zijn

maar wat je zegt is idd helemaal waar

als ge trouwens ne djm-800 koopt, de week derachter vind je het dj'n al niet meer tof, dan krijgt ge da boven de 1100 euro nie meer kwijt, maakt ge zomaar eventjes 500 EURO verlies, lees goed: 500 euro
en dat is nog maar alleen voor uw mengpaneel, u cd spelers verkoopt ge dan ook nog es met minstens 100 EURO PER STUK verlies

dus mss nog ffkes over nadenken mss

maat, ik zij nen vlaming dus kan't best wel goe begrijpe wa ge zegt, ma kdenk dat voor de hollanders misschien een beetje lastig zou kunne zijn om te snappe Winking my eye
---
Als je helemaal zeker weet dat je WILT en KUNT DJ'en en dat je er ook een hobby waar je elke dag uren aan besteed van wilt maken, go for it, maar anders zou ik echt vragen stellen bij het kopen van een set t.w.v. pakweg 4000 euro...
djjw    posted on 28-09-2006 22:39
Poster: diggersfan
't Is toch wat. Dion wil gear kopen die op dit moment "hot" is, en ik lees hier vooral reacties, dat ie het vooral NIET moet doen.
Proef ik hier nu afgunst, of ligt dat aan mij?
Mijn beginnerset is een Nuo5 en 2x een CDJ-800mkII. Geloof me, dat gaat voorlopig niet vervelen. Als er bij mij 500 euro meer op de plank had gelegen was de Nuo5, een DJM-800 geweest.

Dion, go for it, man!

Dat is echt geen afgunst hoor.... tenminste niet van mijn kant,
maar zo'n set voor iemand die z'n eerste setje gaat kopen,
is het gewoon zwaar "overdone"

Maar als hij dat wil kopen mag hij z'n gang gaan hoor..
ice_frenzy    posted on 05-12-2006 21:38
als hij het geld heeft ..
waarom niet

als hij absoluut direct voor "de set" wilt gaan is dat toch goed ..
waarom bv 2000€ of minder uitgeven en dan later allemaal de dingen die je eerst wou nieuw moeten gaan kopen ..
waar ben je dan mej bezig
hij heeft de mogelijkheid
dan heb ik zoiets van --> ga ervoor
en zelf zou ik de djm 800 nemen (de reden is ondertussen al genoeg uitgelegd door andere mensen) ...

good luck with youre set Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

210 Users online: 59 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 45.274
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.433.648