cdj 800, cdj 1000 of sl-dz1200 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maveg    posted on 14-08-2004 12:38
Ik wil binnenkort een nieuwe cd speler kopen, en ik ben ontzettend aan het twijfelen.
Ik draai alleen groovy en funky house, dus scratchen doe ik in principe niet.
Ik zit dus te twijfelen, tussen de 2 pioneers en de technics.
Wat zijn de grootste verschillen en waar zou ik goed aan doen?
Ik heb nu een American Audio PSX wel aardig, maar ben op zoek naar iets
wat realistischer aanvoelt kwa vinyl feeling.
Help me out!
Tnx

What do you think about cdj 800, cdj 1000 of sl-dz1200 ??

Vote :   

Dogg    posted on 14-08-2004 13:28
Several things needs to be stated...

1- Don't buy the Technics gear as it is generaly approved that all the other decks on the market are better (from Denon to Pioneer) (the Technics has been released on the market before being ready and finalized due to market pressure)
2- The fact that you don't scratch is in my humble opinion not that important provided that you can mix being as comfortable as possible... that's why I do think that all CD decks are ok on that field... (even the Technics)
3- But... a CD deck is a CD deck and will never replace the feeling that you have with a turntable... this is just another kind of device with other features that can't be found on turntables... but that's true that you do have some CD decks that are closer to turntables (in the way they're being handled)

For me, the best CD deck you can buy at the moment is the Pioneer CDJ-1000 MK2... You can do everything with it at ease. It is also agreed to be considered as the industry standard.

That said, Pioneer will release a new CD gear in a few weeks... if I were you I would wait until mid September to make my final choice.
TheCrab    posted on 14-08-2004 15:22
or check out the CDX by numark...

Dogg    posted on 14-08-2004 15:41
The CDX is great  but...
Lead    posted on 14-08-2004 16:22
First new Pioneer product will be in the shops from september 2004 onwards.... The DVJ-X1..... Further more, no products have been announched...
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 14-08-2004 18:36
If I have to choose between the 3 baby's mentioned in the title, then
I would definately go for the CDJ-1000.

If you name other brands then my opinion could change, but between
those three I believe the CDJ-1000 has already proove itself.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Dogg    posted on 14-08-2004 18:45
Poster: Lead
First new Pioneer product will be in the shops from september 2004 onwards.... The DVJ-X1..... Further more, no products have been announched...

Let's wait ans see as DJ Pulse has already received the prototype but don't want to talk about it (as he can't)... and as you know the DVJ-X1 is already being sold in the US... therefore I'm 100% it is something new...
maveg    posted on 15-08-2004 01:47
allright tnx for the info Happy, laughing I will wait untill september/october! And see whats on the market!
But the cdj 1000 mk2 was my 1st choice anyway Happy, laughing
greetz
Lead    posted on 15-08-2004 11:26
Offcourse Pioneer is continiously developing new equipment....

But if you're looking for scratch possibilities I can tell you that it will NOT be a MK3 version of the CDJ-1000, so if that's the machine you're looking for there will be no successor within your mentioned time-frame.
Let the BASS be louder
maveg    posted on 15-08-2004 12:10
No thats the point. I don't look for scratch possibilities! I'm just mixing house music, so that's why i ask! Which one has the best features??
And the cdj 800 has a much more nicer price then the 1000 mk2! So what is the huge different between them?
W.i.M    posted on 15-08-2004 13:25
The huge difference between those two is in my opinion the wavedisplay...

If you are used to it, you don't want to miss it.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 15-08-2004 17:30
For all differences I've made this topic : The Ultimate CDJ Comparisson Guide.
Let the BASS be louder
maveg    posted on 15-08-2004 17:30
ok cool! Tnx
Onhcet    posted on 17-11-2004 01:59
Leuk al die cd spelers.Maar als je niet iedere keer een knop wilt hoeven omzetten in je hoofd(en met house gerelateerde stijlen bezig bent)werken de pioneer 800 en 1000 aandig
de nieuwe numark zit er heel erg dichtbij,je hebt die echt zo onder de knie.
Maar die nieuwe technics heeft me echt versteld doen staan. Niet voor niets dat een aantal van de grote techno helden sinds kort met die SL-DZ1200's draaien.
Dus ik zou zeggen trek je conclusies zelf.

Ik had dit elders op deze site gepost en ik wil er hier nog even iets aan toevoegen.
Ik draai sinds 1977 en ben een echte vinyl junk!!en wat de jongen bovenaan bedoelt is
(als ik ervan uitga ,aangezien hij over feel praat,dat hij aan pitchmixing doet. en niet aan
plat beatmixen zoals de meeste dj's)dat het totale gevoel van pitchcontrol en correctie
net zo aanvoelen als de sl1200 draaitafel op vinyl. Geef mij een sl-dz1200 en mijn set
blijft muzikaal. geef me b.v. een denon en ik bak er ineens niet veel meer van.
En dan doel ik niet op strak ,hehe dat lukt wel duurt allee=n iets langer,ik doel hier op muzikale flow.Een mix met een verhaal. en zo kunnen we nog even doorgaan,blablabla...
Wil je weten wat ik bedoel? luister dan eens naar een mix van jongens als b.v. ritchie hawtin of marco carola.of drop me een mailtje en ik geef je access tot mijn server zodat je een mixje van mij kunt luisteren.
DjRavix    posted on 05-01-2005 17:21
Ik Zit Zelf ook op dit moment met het idee om een cd speler te neemen en ik zou in mijn geval kiezen voor de CDJ 800 Deze is namelijk kwa prijs (tussen de 800 en 600 euro) Niet al te duur en kan alles wat je er mee zou moete kunnen (op somige punten overtreft hij de CDJ1000 zelfs) SL-DZ1200 Raad ik af ... tis de enige waar ik FF mee heb gespeeld ... als je de plaat aan voelt merk je dat deze los zit (zit aan 2 pinne vast) waardoor er een beetje speling in zit ... en tja ... das toch nie helemaal correct Over De CDX kan ik heel kort zijn Want dat is gewoon een digitale draaitafel en er is tot nu toe niks wat meer als een draaitafel aan voeld als deze cd speler al moet ik zeggen hij is wel erg groot :S ____________________________________________________________________________ Oja Da Was ik Noch ff Vergeeten ... Denon heeft ook Leuke Cd spelers ... Maar goed ik hou ook niet van Belt Drive Draaitafels dus een Denon zou er bij mij nie in komen
User edit by DjRavix on 05-01-2005 @ 21:14:35 (35%)
TheSupercrab    posted on 05-01-2005 23:02

Denon CD spelers zijn niet echt te vergelijken met Belt drive draaitafels hoor :S. Zijn zat mensen die ze fijner vinden dan de Pioneers speciaal ook door het draaiende jog wheel.. Cdj800 kun je voor 540 in Duitsland krijgen.

jordy    posted on 05-01-2005 23:13
idd... heb tijd geleden voor mijn beslissing getest en de denons zijn welliswaar belt driven... maar wel hele goeie...
Jorrit    posted on 06-01-2005 20:10

Tsja, ik denk dat het jogsysteem van Denon de technics ver achter zich laat, tenminste zo voelt het.
De jog-wheels van m'n cdj-20jes voelen nog stabieler aan dan dat geval op de technics (en de cdj-20's hebben gewoon een plastic jogje)

Maar ik geef zowiezo niet zo om draaiende jog's, nergens voor nodig vind ik.

jordy    posted on 06-01-2005 20:16
technics is alleen leuk om te zien
gwarno    posted on 25-03-2005 09:46

koop gewoon een denon S1000 of S3000, zijn echt fantisch, werk er zelf ook mee
Laidback    posted on 02-06-2005 16:18
TO Jordy, Idd, hijs een Must voor je ogen, ma laten we het ma niet over de Extreme Digitale Feedback hebben...

To Gwarno,  Denon S**** zijn toppie voor scratchen, ik vind ze voor het Dance gebeuren iets minders, Majah, ieder zijn eigen smaak Winking my eye
jordy    posted on 02-06-2005 20:20
ik doe alles extreem
Jorrit    posted on 02-06-2005 21:27
en wat heeft dat met de cd speler te maken dan?

Maar ik denk dat als je even went dat je met die denon's ook prima overweg kan met dance (er zitten ook pitchbend knoppen op), alleen de Pioneers zullen wat accurater zijn (voor mij) omdat de jog stilstaat.
Edwin    posted on 15-09-2005 15:08
Heyy mensen ik heb ff een vraag.....
Ik wil binnenkort een nieuwe CD-speler kopen, want ik ben mn oude dubbelaar zat. Nu lijkt mij de CDJ-800 een prima keus!! Maarrr.....bij Feedback.nl zag ik de
SL-DZ1200 voor €799. Dat lijkt mij een goede prijs toch ?! Waar zouden jullie in dit geval voor kiezen(Nu de CDJ-800 rond de €699 kost), gezien de prijs van de SL-DZ ?? graag jullie reacties

Gr Edwin
robbert    posted on 15-09-2005 15:17
Kijk ook eens naar numark axis-9, dan heb je er twee voor 800 Happy, laughing
En als je van een dubbele cd-speler af komt is dit zeker een prima keuze.
Basrose    posted on 15-09-2005 16:16
Poster: Edwin
Heyy mensen ik heb ff een vraag.....
Ik wil binnenkort een nieuwe CD-speler kopen, want ik ben mn oude dubbelaar zat. Nu lijkt mij de CDJ-800 een prima keus!! Maarrr.....bij Feedback.nl zag ik de
SL-DZ1200 voor €799. Dat lijkt mij een goede prijs toch ?! Waar zouden jullie in dit geval voor kiezen(Nu de CDJ-800 rond de €699 kost), gezien de prijs van de SL-DZ ?? graag jullie reacties

Gr Edwin
 '

Ik zou niet de technics nemen.. waarom niet? knoppen zijn te klein en niet heel snel te bedienen... en het losse plaatje erop vind ik nix Heeft teveel speling waardoor ik het persoonlijk niet echt lekker vind draaie

158 Users online: 31 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 23.777
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.790.895