Pioneer cdj-800 Of Denon 3500 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Huta    posted on 13-09-2006 18:22
Hey mensen ik had een vraagje aan jullie ben bijna weer jarig en heb weer een keuze uit een singel player. Ik heb veel revieuws gelezen en weet ik veel allemaal en ben er nog niet helemaal uit want er zijn hier mensen die het ervaren hebben dus ik zou graag willen weten wat jullie allemaal ervan vinden zodat ik een goeie verjaardagskeuze maak.
Topic: Pioneer Cdj-800Mk2 of Denon Dn-s3500 Vertel me jullie ervaringen ermee!!
Alvast bedankt
Groetjes Jethro

What do you think about Pioneer cdj-800 Of Denon 3500 ??

Vote :   

Exavize    posted on 18-09-2006 04:05
Ik zou voor de denon gaan.
ik heb hem zaterdag getest en die pioneer, leuk spul draait goed!
marum..... jammer dat alles een beetje van kunstof is (plastic)
en als je naar de denon kijkt, mooi alles van metaal, ( hoe je het dan ook mag noemen.
maar de denon draait echt fijner:D
voor al makelijk dat het platou draait:P
_Ivan_    posted on 18-09-2006 07:32
Poster: Exavize
Ik zou voor de denon gaan.

en als je naar de denon kijkt, mooi alles van metaal, ( hoe je het dan ook mag noemen.

Je beoordeeld hem nu op z'n uiterlijk wat ook wel belangrijk is (persoonlijke voorkeur) maar het gaat tenslotte om de functies en de technische kanten van een speler en daar ga je niet op in. En ik denk dat je zeker in dit soort topics je meer moet praten over wat jij ervan vind qua speler, dan hoe hij eruit ziet... want iedereen heeft gewoon een persoonlijke voorkeur.
Feel&.Celebrate.Life!
Huta    posted on 18-09-2006 11:48
oh nou begin ik ook te twijfelen is er serieus lead nog geen enkel software probleem geweest bij de cdj 800 mk2? goed dat jullie er zo snel mee komen want het koste me bijna een fortuin thanks allemaal geef ff respont
Dj_Danny    posted on 18-09-2006 15:59
Nogmaals: De CDJ-800mkII Kent geen bugs en/of software problemen! Ik ben in het bezig van twee van deze beesten, nu al zo'n 3 maanden en heb niks ontdekt!
Jorrit    posted on 18-09-2006 20:29

Ehm, dat noemen we een kunststof cd speler met een metalen plaatje erop getimmert (net zoiets als 'gold plated').
Als de speler nou echt beter gaat presteren of betrouwbaarder is doordat het van 'metaal' is, oke, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.

En ik denk dat je zeker in dit soort topics je meer moet praten over wat jij ervan vind qua speler, dan hoe hij eruit ziet...

Waarom niet? Dit topic is toch om meningen in te winnen, als iemands mening is dat de metale afwerking van de Denon positief effect heeft op de totale feeling van de speler, kan je dat meenemen in je verdere onderzoek naar de keuze van je speler!
Mod edit by Jorrit on 18-09-2006 20:30 (82%)
MaxM    posted on 18-09-2006 22:03
Poster: Jorrit

Als de speler nou echt beter gaat presteren of betrouwbaarder is doordat het van 'metaal' is, oke, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Hij heeft het volgens mij ook alleen over het uiterlijk dat hij mooier vind, niet over dat hij daardoor beter zou gaan presteren..  Winking my eye
Mod edit by Jorrit on 18-09-2006 22:12 (3%)
Jorrit    posted on 18-09-2006 22:12
Nouja, als dat je nummer 1 argument is om een speler te kiezen, ben je volgens mij verkeerd bezig.
Reind    posted on 18-09-2006 23:06
Poster: _Ivan_
Je beoordeeld hem nu op z'n uiterlijk wat ook wel belangrijk is (persoonlijke voorkeur) maar het gaat tenslotte om de functies en de technische kanten van een speler en daar ga je niet op in. En ik denk dat je zeker in dit soort topics je meer moet praten over wat jij ervan vind qua speler, dan hoe hij eruit ziet... want iedereen heeft gewoon een persoonlijke voorkeur.

Toch maakt dat metalen plaatje wel degelijk uit evenals de rest (niet zozeer om dat metalen plaatje maar om het gevoel wat iemand krijgt wanneer ie beide spelers op zou pakken). Pak een cdj800 en geef er een tik op aan de zijkant. Iedereen zal het met me eens zijn dat het apparaat zo hol klinkt als de pest en dat het wel heel erg overeen komt met het gevoel van vroeger toen je je jip en janneke broodtrommel vast had. De 800 is namelijk gewoon een broodtrommel op dat gebied.

Pak nu een S3500 en doe hetzelfde, de speler voelt heel anders. Zwaarder lijkt het wel, beter gevuld etc etc. Is dat beter? Nope hoeft niet maar het geeft mensen wel een gevoel van kwaliteit ook al is die gegrond op een conclusie van niets.

Geef 100 mensen die totaal niets met dj'ing te maken hebben een CDJ800 en een S3500 en 90% zal de 3500 als kwalitatief beter beschouwen vanwege bovenstaand feit. Het oordeel slaat natuurlijk nergens op maar mensen ervaren het wel als een "kwaliteits beleving".

Wat betreft de bugs, Pioneer had ook wat bugs in zijn CDJ1000MKI wat destijds een behoorlijk geavanceerde speler was, de S3500 is een speler die ook ontzettend veel kan en waar qua features geen CDJ aan kan tippen. Zo vreemd is het niet dat er dan wel eens een keer een bugje in wil sluipen, veel belangrijker is is dat je de gebruiker in staat stelt de bug op te lossen door een software update de deur uit te doen. Das namelijk nog altijd vriendelijker voor de portomonee van de gebruiker dan een MKII te releasen Winking my eye
User edit by Reind on 18-09-2006 @ 23:10:17 (25%)
Camino    posted on 19-09-2006 00:10
Ik zou de S3500 niet echt vergelijken met een cd speler dat al een jaartje of 5 ouder is, de MK1. En of het een domme zet was van Pioneer om niet gewoon met software updates te werken weet ik ook niet; tenslotte hebben heel wat mensen de mk2 gekocht en is het vanuit een commercieel standpunt vele interessanter om een nieuw model te lanceren dan gratis updates uit te delen.

Waar je wel gelijk in hebt is dat de Denon er een stuk imponerender uitziet/voelt dan de pioneer. Het lijkt als of ze bij Pioneer van dat koekendoos imago af wilden zijn met de lancering van de mk2 (andere kleur, zilvere knoppen, etc), maar het is hun niet echt gelukt. Er is hier ook een rede voor; de 800 heeft maar weinig features dus ook weinig knoppen - het is smaak of je voor gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit, en overzichtelijkheid (Pioneer) of een goed opgevuld tafeltje met allemaal toeters en bellen wilt (Denon). Ik denk dat je wel kan zien welke ik verkies :p
Reind    posted on 19-09-2006 11:54
Poster: DeafDJ
maar het is hun niet echt gelukt.

Terwijl de oplossing heel simpel is.... ik ken namelijk merken die gewoon een stukje lood onder in het product plaatsen voor die beleving.
Jorrit    posted on 19-09-2006 18:11
Pak een cdj800 en geef er een tik op aan de zijkant. Iedereen zal het met me eens zijn dat het apparaat zo hol klinkt als de pest en dat het wel heel erg overeen komt met het gevoel van vroeger toen je je jip en janneke broodtrommel vast had. De 800 is namelijk gewoon een broodtrommel op dat gebied.

Dus? Als de CDJ-800 na die tik de geest gaf had je een punt, maar met de demo filmpjes die we op deze site hebben is toch wel bewezen dat hij meer kan hebben dan dat 'tikje'.
Je verhaaltje van kwaliteitsbeveling vind ik dus ook nogal nietszeggend, een speler is degelijker of niet, of hij degelijker aanvoelt is maar een bijkomstigheid.
Zo vreemd is het niet dat er dan wel eens een keer een bugje in wil sluipen

Een bugje vind ik nogal een understatement. Ik had mazzel dat het een klein feest was waar het gebeurde, maar een DN-S3500 die in reverse slaat na veranderen van jogmode op een feest van formaat, zou ik toch niet erg vrolijk van worden!
En dan moet ik er bij zeggen, dat ik nog nooit een CDJ-800 of 1000 in de reverse heb zien schieten om wat voor reden dan ook, anders dan het omschakelen naar reverse mode.

veel belangrijker is is dat je de gebruiker in staat stelt de bug op te lossen door een software update de deur uit te doen.

Tsja, en als je zegt: 'over een maand komt de update!', en over een jaar is die update er nog niet, is de functie om up te daten redelijk zinloos geworden. Geef mij maar een speler die uit de fabriek geen cue-slipping en andere vreemde verschijnselen heeft. Dat er bugs in zitten kan gebeuren, maar dat spelers spontaan achteruit gaan spelen vind ik nogal vreemd.

En of het een domme zet was van Pioneer om niet gewoon met software updates te werken weet ik ook niet; tenslotte hebben heel wat mensen de mk2 gekocht en is het vanuit een commercieel standpunt vele interessanter om een nieuw model te lanceren dan gratis updates uit te delen.

Juist ja! Ondankst dat de 1000 al in de MK3 versie zit, zijn ze nog steeds vaak uitverkocht, en overtreffen ze zelfs Pioneer's inschatting van hoeveel ze er moeten produceren. Zelfde verhaal met de 800.

MaxM    posted on 20-09-2006 00:39
Kom dat verhaal over reverse echt nergens tegen op de Denon Forums. Als het een standaard bug zou zijn, dan zou er toch wel over geklaagd worden (zoals cue slipage). (edit: net gevonden en het schijnt met een bepaalde knoppen combinatie te gebeuren die je niet snel gebruikt) Maar ja, ik zal hem waarschijnlijk gaan aanschaffen dus dan zal ik het wel merken. Maar ook al zou ik dan die bug een keer tegen komen dan is het voor mij nog geen ramp aangezien ik hem vooral thuis gebruik. En zo is de keuze voor een speler veelal afhankelijk van het gebruik en is daarover discusieren een beetje zinloos.

Wat ik nog wel wil zeggen over die overzichtelijkheid: na een paar weken ben je toch aan een speler gewend en weet je waar alles zit? Dan is die toch ook 'gebruikersvriendelijk, functioneel en overzichtelijk'? Of je moet een korte termijn geheugen hebben en alles na een week weer vergeten. Naarmate een speler meer kan wordt ie doorgaans wat complexer in uiterlijk, maar de s-3500 is toch echt geen extreem ingewikkelde machine geworden dacht ik Winking my eye
User edit by MaxM on 20-09-2006 @ 00:49:57 (12%)
Winston    posted on 20-09-2006 13:38
Poster Reind
Zo vreemd is het niet dat er dan wel eens een keer een bugje in wil sluipen, veel belangrijker is is dat je de gebruiker in staat stelt de bug op te lossen door een software update de deur uit te doen. Das namelijk nog altijd vriendelijker voor de portomonee van de gebruiker dan een MKII te releasen

De MK2 en MK3 zijn ook verbeterd voor wat betreft hardware. Het ging niet alleen om bugs in software. En de MK2 had geen bugs. Zelfde geld voor de CDJ-800.
Tic Toc
User edit by Winston on 20-09-2006 @ 13:39:52 (1%)
Jorrit    posted on 20-09-2006 14:18
Kom dat verhaal over reverse echt nergens tegen op de Denon Forums. Als het een standaard bug zou zijn, dan zou er toch wel over geklaagd worden (zoals cue slipage). (edit: net gevonden en het schijnt met een bepaalde knoppen combinatie te gebeuren die je niet snel gebruikt)

Geloof wat je wil geloven, maar ik gebruik de button voor het veranderen van de jog mode redelijk vaak, en dat noem ik geen combinatie van knoppen.

Maar ook al zou ik dan die bug een keer tegen komen dan is het voor mij nog geen ramp aangezien ik hem vooral thuis gebruik.

Ik zou er flink pissig van worden als ik aan het opnemen was en het ging net zo lekker...
MaxM    posted on 20-09-2006 17:08

Ik zou er flink pissig van worden als ik aan het opnemen was en het ging net zo lekker...

Dan nog is het bij mij nog steeds geen ramp, ligt er maar aan hoe je opneemt; in 1 keer alles achter elkaar of in deeltjes. Ik kan ook nog steeds niet geloven dat het een standaard bug is. In ieder geval niet 1 die vaak voorkomt Waarom zie ik de mensen niet klagen op dat forum? Kan het niet zjin dat het in die specifieke speler zat? Maar ik zal het wel uitgebreid gaan testen als ik hem binnen heb.
Jorrit    posted on 20-09-2006 17:45
Dan nog is het bij mij nog steeds geen ramp, ligt er maar aan hoe je opneemt; in 1 keer alles achter elkaar of in deeltjes.

Dan heet het niet echt een live mix meer, daar niet van. Naast dat, een speler van 800 euro hoort niet uit zichzelf achteruit te gaan lopen.

Ik kan ook nog steeds niet geloven dat het een standaard bug is. In ieder geval niet 1 die vaak voorkomt Waarom zie ik de mensen niet klagen op dat forum? Kan het niet zjin dat het in die specifieke speler zat?

Het zou zomaar kunnen, bekend is in ieder geval dat de cue-slippage nog steeds in alle modellen zit (naast de demo-modellen van denon, die hebben een beta versie van de juiste firmware)
Frisbee    posted on 20-09-2006 18:45
Poster: MaxM
Ik kan ook nog steeds niet geloven dat het een standaard bug is.

Misschien heeft Jorrit grote handen en drukte hij per ongeluk zelf op het knopje ernaast... zou net zo goed kunnen. Het is mij nog nooit gebeurd en ik heb er al heel wat uren mee gedraaid.

Het switchen van plattermode gaat heel netjes. Ookal zit je midden in een overgang dan kun je het plateau toch aanzetten zonder dat de pitch ook maar het minste veranderd. Overigens gebruik ik die andere plattermodes nooit... Het heeft totaal geen voordelen om het plateau stil te zetten maar wel een paar nadelen.
User edit by Frisbee on 20-09-2006 @ 22:56:16 (2%)
MaxM    posted on 20-09-2006 19:52

Dan heet het niet echt een live mix meer, daar niet van.

Dat weet ik.... alsof alle mix-albums van dj's uitkomen allemaal live zijn, nee, integendeel.

@ Frisbee: kun je wat van die nadelen van het stilzetten van de platter geven?
Jorrit    posted on 20-09-2006 21:17
Dat weet ik.... alsof alle mix-albums van dj's uitkomen allemaal live zijn, nee, integendeel.

mix jij op dit niveau dan? breng jij mix albums uit? maak jij nooit live mixes?
Waarom gebruik je eigenlijk nog een cd speler in plaats van ableton oid.? (die DJ Mixes waar jij het net over hebt worden vaak gewoon met PC's gedaan)

Misschien heeft Jorrit grote handen en drukte hij per ongeluk zelf op het knopje ernaast... zou net zo goed kunnen. Het is mij nog nooit gebeurd en ik heb er al heel wat uren mee gedraaid.
  nee, het knopje er naast zit er namelijk redelijk ver vanaf.

Goed, geloof wat je wilt geloven. Nee ik heb geen bewijs, je zult me maar moeten geloven op mijn woord, doe je dat niet, jammer dan...
De OP vraagt meningen/ervaringen, ik geef mijn ervaring.
Frisbee    posted on 20-09-2006 22:53
Poster: MaxM

@ Frisbee: kun je wat van die nadelen van het stilzetten van de platter geven?

Het break effect werkt niet meer. Als je op play/pauze drukt begint i meteen te 'stutteren' zodat je een cue punt kunt zoeken. Het instellen van een cue punt is veel lastiger.

Het is dan gewoon net een gemini cdj-20... Bij een cdj-800 kan ik me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die de 'vinyl-mode' uit zetten. Dat je het even wilt proberen snap ik wel, maar het switchen tussen de plattermodes lijkt me nou niet iets om je druk over te maken (is voor zover ik weet ook niets mis mee).
Camino    posted on 20-09-2006 23:24
Poster: Winston

de MK2 had geen bugs. Zelfde geld voor de CDJ-800.

Bugs niet, maar wel kleine dingetjes die doormiddel van een firmware update verbeterd zouden kunnen worden, bijvoorbeeld cue stutter -> door laten spelen (is op de mk2 (voor de 800) en de mk3 (1000) gecorrigeerd, als je cue ingedrukt houdt en dan op play drukt blijft hij gewoon doorspelen. Lastig om uit te leggen, maar je weet wat ik bedoel... De hele tijd dat ik mijn 800's al heb heb ik nooit een software bug gevonden...

MaxM    posted on 20-09-2006 23:47

mix jij op dit niveau dan? breng jij mix albums uit? maak jij nooit live mixes?
Waarom gebruik je eigenlijk nog een cd speler in plaats van ableton oid.? (die DJ Mixes waar jij het net over hebt worden vaak gewoon met PC's gedaan)

Nee ik mix niet op dat niveau. Ik ben me wel aan het oriënteren en sommige dingen probeer ik al op de pc (Traktor). Maar heb zo'n idee dat als je iets toch opneemt, waarom niet perfectioneren (behalve dan om te laten horen wat je live kan indd)? En dat perfectioneren kan je heel goed met de pc indd.. maar ik zal altijd wel cd-spelers blijven houden: toch voor een bepaalde feel en het is makkelijk om snel even te luisteren/mix te proberen.
Maar live zou zo'n reverse bug niet handig zijn nee.

Poster: Frisbee

Het break effect werkt niet meer. Als je op play/pauze drukt begint i meteen te 'stutteren' zodat je een cue punt kunt zoeken. Het instellen van een cue punt is veel lastiger.

Weet niet zeker of ik snap wat je bedoelt, maar ik heb me iig vreemd genoeg vanaf toen ik begon 6 jaar geleden aangeleerd om met de scratch functie te zoeken. Dit gaat me met de Numark perfect af en ik weet niet meer beter, benieuwd hoe dat bij de Denon zal gaan. (Ik heb elders natuurlijk wel met de stutter methode moeten werken)
Reind    posted on 21-09-2006 03:53
Poster: Winston

De MK2 en MK3 zijn ook verbeterd voor wat betreft hardware. Het ging niet alleen om bugs in software. En de MK2 had geen bugs. Zelfde geld voor de CDJ-800.

Volgens mij had ik het ook van de overstap van MKI naar MKII. Overigens heb ik het niet over Pioneer specifiek, ik kan wel een hand vol merken opnoemen die het zo doen. Voor beide manieren valt wat te zeggen, afhankelijk van het feit of je consument of fabrikant bent Winking my eye
Huta    posted on 21-09-2006 07:43
hey mensen bedankt voor jullie advies de pioneer 800mk2 is in aanschaf.
dus binnekort lekker draaien op mooie goeie digitaltables
MaxM    posted on 21-09-2006 11:01
Poster: Huta
hey mensen bedankt voor jullie advies de pioneer 800mk2 is in aanschaf.
dus binnekort lekker draaien op mooie goeie digitaltables

En die keuze is morgen nog hetzelfde?

111 Users online: 12 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 10.284
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.818.743