Pioneer cdj-800 Of Denon 3500 (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Huta    posted on 13-09-2006 18:22
Hey mensen ik had een vraagje aan jullie ben bijna weer jarig en heb weer een keuze uit een singel player. Ik heb veel revieuws gelezen en weet ik veel allemaal en ben er nog niet helemaal uit want er zijn hier mensen die het ervaren hebben dus ik zou graag willen weten wat jullie allemaal ervan vinden zodat ik een goeie verjaardagskeuze maak.
Topic: Pioneer Cdj-800Mk2 of Denon Dn-s3500 Vertel me jullie ervaringen ermee!!
Alvast bedankt
Groetjes Jethro

What do you think about Pioneer cdj-800 Of Denon 3500 ??

Vote :   

ScottB    posted on 13-09-2006 19:32
Ik zou kijken of je mss een 2e hands CDJ-1000 MK2 kan kopen, maar wil je dat niet dan zou ik voor de CDJ-800 MK2 gaan, omdat het gewoon een hele goede cdspeler is en ik Pioneer fan ben :P
Dj_Fantasy    posted on 13-09-2006 19:53
  SEARCH Dit Knopje bestaat ookWinking my eye Typ maar is in CDJ 800 MK2,.. heb ik ook gedaan maar het zijn teveel topics die lopen om ze hier op te noemen hoorHappy, laughing
dj2dj.nl
soundcollector    posted on 13-09-2006 19:55
persoonlijk zou ik voor de dns 3500 gaan of anders een cdj 200 ipv 800 waarom?
ik vind dat de denon beter is (bewegende platter, meer opties) en de cdj is knal dezelfde als de 800 alleen heb je op de 800 scratch en bewegend platter
mja moet jij weten
gr
MaxM    posted on 13-09-2006 20:03
Ik heb onlangs nog beide spelers uitgeprobeerd. Ik moet zeggen dat ik de keuze voor de cdj-800 boven de dn-s 3500 niet helemaal begrijp. De dn-s 3500 heeft veel meer functies en effecten dan de cdj-800. De enige redenen om voor de cdj te gaan die ik kan bedenken:

• Wanneer je het jogwheel van de cdj lekkerder vind werken, maar ook hierbij heb ik mijn twijfels aangezien de dn-s een prima (draaiend) jogwheel heeft.
  • Wanneer je gelooft dat Pioneer langer mee gaat/degelijker is, maar de dn-s ziet er toch ook niet echt slap uit ofzo.
  • Omdat in (bijna) alle clubs Pioneers staan en dan ben je daar al aan gewend. Waar, maar een paar keer op de speler oefenen en je kunt er mee uit de voeten.
  • Omdat er simpelweg 'Pioneer' op de speler staat. Jammer genoeg is vaak alleen de naam van een product de reden om een product aan te schaffen.
Maar goed, dit is natuurlijk slechts mijn mening. Plaats gerust aanvullingen/correcties Happy, laughing
Jorrit    posted on 13-09-2006 21:33
aangezien de dn-s een prima (draaiend) jogwheel heeft.

Ehm, als je er van uit gaat dat de DN-S een draaitafel zou moeten simuleren: het correctiegedrag heeft niet veel van doen met dat van een draaitafel.

ik vind dat de denon beter is (bewegende platter, meer opties)

zelfde verhaal, met de platter. Meer opties, tsja, tis kwantiteit of kwaliteit. Ik hou er nooit zo van als mn cue point wegloopt, of de speler in reverse schiet als ik de jog-mode verandert (en ja, dat is me overkomen tijdens een klus).

alleen heb je op de 800 scratch en bewegend platter

Hmm, dan moet ik Pioneer toch eens wat harder schoppen, ze hebben namelijk geen bewegend platter op mijn 800 gezet...
Frisbee    posted on 13-09-2006 22:30
Poster: Jorrit
zelfde verhaal, met de platter. Meer opties, tsja, tis kwantiteit of kwaliteit. Ik hou er nooit zo van als mn cue point wegloopt, of de speler in reverse schiet als ik de jog-mode verandert (en ja, dat is me overkomen tijdens een klus).

Met de kwaliteit van de Denon zit het ook wel goed hoor. Draai er al een tijdje mee en vind het prettige spelers om mee te werken. Er zitten een paar dingen op de Denon die misschien niet werken zoals je zou verwachten (cue-en rond 0:00:00 bv). Het zijn kleine dingetjes die je makkelijk kunt omzeilen zonder dat de functionaliteit afneemt. Bovendien zal het bij de volgende software update zijn opgelost.

soundcollector    posted on 13-09-2006 22:34

Ehm, als je er van uit gaat dat de DN-S een draaitafel zou moeten simuleren: het correctiegedrag heeft niet veel van doen met dat van een draaitafel.

Hmm, dan moet ik Pioneer toch eens wat harder schoppen, ze hebben namelijk geen bewegend platter op mijn 800 gezet...

sorry voor dat bewegend platter, ik bedoel hiermee dat de jog groter is en gemakkelijker beweegt, soepeller sorry voor de verwarring
Jorrit    posted on 13-09-2006 22:45
(cue-en rond 0:00:00 bv). Het zijn kleine dingetjes die je makkelijk kunt omzeilen zonder dat de functionaliteit afneemt.

Voor 800 euro verwacht ik een speler waarbij ik m'n draai gedrag niet hoef aan te passen omdat de speler het anders niet trekt. Als ik wil scratchen op de eerste beat, moet dat dus gewoon kunnen.
Ik noem dit ook geen klein dingetje, ik noem dit gewoon een domme fout!
MaxM    posted on 13-09-2006 22:52

Cue point loopt niet weg in continous mode. Verder kunnen ze de update niet blijven uitstellen (er is inmiddels een beta versie) dus dat probleem is zo verholpen. Verder heb ik nog nooit gelezen over dat reserve verhaal.

Het zou inderdaad een draaitafel moeten simuleren, maar dat is niet iets wat minder is dan bij de Pioneer, gewoon een andere manier.

En wat bedoel je precies met de kwaliteit van de Denon en Pioneer? Als het cue-point verhaal echt het enige is, betekent dat dan dat wanneer de update er is je wel voor Denon zou gaan? Waarschijnlijk niet, maar dan zou ik graag willen horen waarom.
Winston    posted on 14-09-2006 00:09
Ik erger me aan het draaiknopje op de Denon voor track selectie. Daarom alleen zou ik liever de CDJ-800 hebben. Maar de CDJ-800 heeft erg weinig extra functies, daarom kijk ik liever naar iets anders. Als de Denon track search met knopjes had zou ik hem wel willen overwegen. Maar de argumenten voor een CDJ-800 van MaxM vindt ik in tegenstelling tot hem wel sterk.
Tic Toc
Frisbee    posted on 14-09-2006 07:45

Voor 800 euro verwacht ik een speler waarbij ik m'n draai gedrag niet hoef aan te passen omdat de speler het anders niet trekt. Als ik wil scratchen op de eerste beat, moet dat dus gewoon kunnen.
Ik noem dit ook geen klein dingetje, ik noem dit gewoon een domme fout!

9 van de 10 keer heb je er niet eens last van. Je hebt maar een paar tiende van een seconde stilte nodig tussen het begin van de track en de eerste beat om er al niets meer van te merken...
Lead    posted on 14-09-2006 09:36
En toch ben je je dan als DJ aan het aanpassen aan een eigenschap die een CD speler niet zou moeten hebben.... En het is maar afwachten op die firmware update, want hij is al een half jaar aangekondigd en niemand heeft de final versie nog gezien.

Ik denk trouwens niet dat er verschil in maat van de jogwheels zit.
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 14-09-2006 09:50
Cue point loopt niet weg in continous mode. Verder kunnen ze de update niet blijven uitstellen (er is inmiddels een beta versie) dus dat probleem is zo verholpen. Verder heb ik nog nooit gelezen over dat reserve verhaal.

Dat zou dus betekenen dat als ik het liefst in single-mode draai, ik dat elke keer moet gaan veranderen om het slippen van de cue tegen te gaan.
En dat je nog nooit gelezen heb over het verhaal (ik heb ooit overigens wel een verhaal gevonden ergens op denondjforums.com met de zelfde klacht) wil nog niet zeggen dat ik het meerdere malen op een avond heb mee gemaakt.

En wat bedoel je precies met de kwaliteit van de Denon en Pioneer? Als het cue-point verhaal echt het enige is, betekent dat dan dat wanneer de update er is je wel voor Denon zou gaan? Waarschijnlijk niet, maar dan zou ik graag willen horen waarom.

Omdat ik effecten al op m'n mixer heb, omdat ik hou van de overzichtelijkheid en gebruiksgemak, omdat de platter van de denon niet goed corrigeert in active mode (en dat zou toch juist een reden moeten zijn om hem wel te nemen)...

9 van de 10 keer heb je er niet eens last van. Je hebt maar een paar tiende van een seconde stilte nodig tussen het begin van de track en de eerste beat om er al niets meer van te merken...

En die ene keer van de 10 dan? Net een moment waar je de beat er met een scratch in wil gooien? Moet je dan maar weer je draaistijl veranderen omdat een (nota bene) 800 euro dure speler jou draaistijl niet toelaat?
Twello    posted on 14-09-2006 16:27
Poster: soundcollector
persoonlijk zou ik voor de dns 3500 gaan of anders een cdj 200 ipv 800 waarom?
ik vind dat de denon beter is (bewegende platter, meer opties) en de cdj is knal dezelfde als de 800 alleen heb je op de 800 scratch en bewegend platter
mja moet jij weten
gr

waarom nou weer een cdj 200 ipv een 800? De 800 heeft vinyl mode, ook al scratch je niet het is heel handig met cuen ... en de 800 heeft de autoloop en de cdj 200 heeft alleen een nutteloze beat cutter. Het jog wheel alleen al is genoeg om voor de 800 te kiezen!
Zuur    posted on 14-09-2006 19:30
Ik heb zelf een half jaar twee DN-S3500.

Het Cue-slip verhaal is één die binnenkort is opgelost. Je hebt er alleen last van bij het eerste nummer (als je de speler in continous-mode hebt staan).
Heb net even getest, nummer wat na 25 frames (+/- 1/3 seconde) muziek geeft. Dan heb je al geen last meer van Cue slippen. Heb er persoonlijk nooit last van!
BTW. het had er natuurlijk nooit op mogen zitten bij de release.

Het reverse verhaal heb ik zelf 3 à 4 keer meegemaakt en is niet iets wat zomaar gebeurt. Volgens mij moet je eerst Cue (opslaan), dan Play en dan van bend-mode naar scratch-mode gaan.
En dan is het nog niet gezegd dat het gebeurt. Volgens mij is dit ook opgelost in de komende update.

Ik zelf vind het gewoon een super speler, ook met de Cue-slip.

Frisbee    posted on 14-09-2006 19:48

En die ene keer van de 10 dan? Net een moment waar je de beat er met een scratch in wil gooien? Moet je dan maar weer je draaistijl veranderen omdat een (nota bene) 800 euro dure speler jou draaistijl niet toelaat?

Hoeveel mensen scratchen hun platen erin? Ik ken er niet zoveel. Bovendien kun je ook scratchen met de 2e beat. Dan doe je daarna nog maar een scratch om hem die ene tel terug te leggen.

Ik kan me er niet druk om maken hoewel ik graag scratch. Trouwens, als je eenmaal gewend bent aan de functies van de Denon is het ook behelpen als je op een Pio moet draaien. Dan moet ik ook mn draaistijl aanpassen omdat de Pio 'het niet toelaat'.
User edit by Frisbee on 14-09-2006 @ 20:00:35 (41%)
Jorrit    posted on 14-09-2006 20:31
Hoeveel mensen scratchen hun platen erin? Ik ken er niet zoveel. Bovendien kun je ook scratchen met de 2e beat. Dan doe je daarna nog maar een scratch om hem die ene tel terug te leggen.

Het kan me niet schelen hoeveel mensen het doen, als ik het doe, dan doe ik dat zo!
Dat is toch geen argument!

Bovendien kun je ook scratchen met de 2e beat. Dan doe je daarna nog maar een scratch om hem die ene tel terug te leggen.

Dat is het 'm nou net, als ik een speler koop van 800 euro hoop ik dat hij mijn draaistijl aan kan. Als ik wil cue'en en ingooien op de eerste beat, moet dat kunnen. Wat een onzin om allemaal omweggetjes te gaan aanleren, als er een speler is die het wel kan zonder fouten te maken!

Dan moet ik ook mn draaistijl aanpassen omdat de Pio 'het niet toelaat'.

Punt 1 is dat de Pioneers geen functies hebben die half werken, de Denon heeft met de cue-slippage een half afgewerkte functie op de speler zitten, wat nogal een beperking is.
Punt 2, op een setje CDJ-1000's en een DJM-800/600 kan je als het goed is even veel of meer als met de DN-S3500's icm. een Denon mixert. (Effecten, sampling, scratching, looping, wave-display etc...)

Het Cue-slip verhaal is één die binnenkort is opgelost.

Dat zeiden ze een half jaar geleden ook al (als het niet langer was)... maar goed, ik wacht af.

Twello    posted on 14-09-2006 20:34

Punt 2, op een setje CDJ-1000's en een DJM-800/600 kan je als het goed is even veel of meer als met de DN-S3500's icm. een Denon mixert. (Effecten, sampling, scratching, looping, wave-display etc...)

maar daar betaal je dan ook weer veel meer voor...  
Huta    posted on 15-09-2006 19:50
mensen ik wil jullie bedanken voor de tips ik sta nu vast want had ook een mailtje gehad van de mensen van djgear.nl en die zeiden dat zowel bij de cdj-1000mk3 en de 800mk2 veel software fouten zijn en er op dit moment veel meer denon word verkocht dus ik weet genoeg bedankt allemaal!!!
Jorrit    posted on 15-09-2006 20:03
kunnen 'de mensen' van DJGear ook een paar voorbeelden van bugs geven? Meer bugs hebben dan de 3500 is redelijk knap als je het mij vraagt, en ik ben geen bugs tegen gekomen.
Je kan je afvragen, hoe betrouwbaar zo'n 'mens' van DJGear is, als alle ervaringen van gebruikers anders vertellen dan de verkoper, die er nog eens belangen in zou kunnen hebben de verkeerde speler aan te bevelen.
Mod edit by Jorrit on 15-09-2006 20:04 (100%)
Jorrit    posted on 15-09-2006 20:51
nou, 'de mensen' van DJGear maar eens gemailt:
er zijn nog al wat 800's mk2 die na enige tijd geen enkele cd meer inlezen , we hebben er een aantal van verkocht maar die zijn voor 90% allemaal al retour geweest naar de importeur bij de cdj1000mk3 is er t zelfde probleem 

Komt op mij over als onzin (waarom? om de opmerkingen 'nogal wat', 'enige tijd' en '90%', hoeveel is nogal wat, hoelang is enige tijd, 90% van de hoeveel?), en heb het ook nog nooit eerder gehoord. Lead weet ongetwijveld meer.
dion    posted on 16-09-2006 19:16
ik geen gewoon de meest logische tip ga naar een winkel en vraag of je ze allebei mag testen en kijk zelf wat je de lkkrste vind spelen iedereen zijn eigen smaak en gevoel het zijn allebei top spelers maar je moet ze gewoon een keer hebben aangevoeld.

_Ivan_    posted on 16-09-2006 19:29
er zijn nog al wat 800's mk2 die na enige tijd geen enkele cd meer inlezen , we hebben er een aantal van verkocht maar die zijn voor 90% allemaal al retour geweest naar de importeur bij de cdj1000mk3 is er t zelfde probleem 

WTF? Waar bazeren die lui dat op? Ik kan me dit echt nauwelijks voorstellen....
Feel&.Celebrate.Life!
Thomz    posted on 17-09-2006 18:11
Persoonlijk zou ik voor de Denon gaan, heb vroeger ook voor die keuze gestaan. Maar besefte dat ik er geen geld voor had :p
Maar heb afgelopen maand de twee getest bij keymusic en moet zeggen dat de Denon echt wel heel lekker speelt. De cdj is ook wel leuk en is bv qua bediening wel veel leuker dan de Denon. Denon heeft dan weer effecten, een draaiende platter (persoonlijke voorkeur),...  Als veel on the road gaat zou ik wel de CDJ nemen, vind de Denon meer voor thuis.
Lead    posted on 17-09-2006 20:59

BULLSHIT !!!

Ik herken hier helemaal NIETS in.

Ik begrijp wel waar de schoen wringt... DJ Gear is geen dealer, mocht er iets mis gaan is het een heel gedoe om het gerepareerd te krijgen. Ik heb vorige week nog contact gehad met de reparatie service, als dit had gespeelt was dit zeker naar boven gekomen.

De uitval van de nieuwe modellen komt op dit moment niet eens op 1%, en wie er verstand van heeft weet dat dat erg goed is.
Let the BASS be louder

95 Users online: 15 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 21.280
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.829.739