software om op te nemen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

lloydlegroove    posted on 11-08-2004 17:23

hej bro's

weet er iemand misschien goede software die niet al te ingewikkeld is waarmee ik sets die ik thuis draai kan opnemen ?
ik heb al zo een kabel vanaf me mixer naar me geluidskaart toe en ook al software maar ik ben niet zo blij met de geluidskwaliteit dus ik moet ook een nieuwe geluidskaart iemand suggesties ?
ik hoor et graag en ook over die software

thnx bro's

mvg,

lloyd

What do you think about software om op te nemen ??

Vote :   

maveg    posted on 11-08-2004 17:58
Ik gebruik cool edit pro 2.0 waar ik erg tevreden over ben! Hiermee kun je ook later nog leuke effecten aan je mix toevoegen.
Geluidskaarten zijn er in overvloed, maar ik zou het eerst met alleen de software proberen, ook dit kan al een heleboel
schelen kwa geluidskwaliteit.
Succes ermee
Groetjes Maveg
lloydlegroove    posted on 11-08-2004 19:05
hej bedankt man voor je advies ik ga erme aan de slag
maveg    posted on 11-08-2004 19:09
ur welcome :D Good luck
Lead    posted on 12-08-2004 00:24

Ik gebruik voor het opnemen soms CoolEdit en soms Wavelab, eigenlijk net hoe mijn bui is. Zorg ervoor dat je net geen rood in je meters ziet, dat is het goede opnamenivo.

Slechte geluidskwaliteit in je computer kan ook aan je hardware liggen.
Als je de input plug op je geluidkaart lang niet gebruikt komt er stof in, als je er dan ineens een plug in stopt kun je vuil/stof meetrekken de connector in. Dit veroorzaakt een slechte verbinding en dus storing. Plug er een stuk of 10 keer in en uit doen verhelpt dit vaak.

Het zou ook kunnen dat je een te lange kabel gebruikt. Of dat de kabel langs een of meerdere stroomsnoeren of luidsprekerkabel ligt, dit kan ook storing in je geluid veroorzaken.

Let the BASS be louder
Dav3    posted on 12-08-2004 09:05
Ik gebruik wavelab, wekr perfect IMO maar zorg voor een goede geluidskaart en kabels Winking my eye
www.everybeat.nl
TheCrab    posted on 16-08-2004 13:42
i use audiorecorder deluxe.. Works fine for me.. what i also did was record from my booth amp Output and set that very low.. (the volume for the booth amp), then set the recording settings of my pc very high.. Works the best for me.. (not uber quality but nice to use just so u can listen to what u did good and badly in a set)
DJMilano    posted on 12-12-2004 13:29
Hey Gozer,

Ga effe googgele en check
-Audacity
-Wavelab
Zijn gratis en nog een paar andere....

Maar als je een topper wilt dan zul je dit moet kopen anders een demo versie gebruiken zoals de meeste toch doen van Cool Edit Pro, of andere mooie software.

Op Cool edit heb je geloof ik een trial versie van 17 dagen en sommige een half uurtje dus check zelf effe.

cheers
Lead    posted on 12-12-2004 14:07
Wavelab gratis Confused Dit is een stukje toonaangevende software, dus dat denk ik niet (hoewel astalavista.box.sk wel een oplossing bieden in veel gevallen)

Ik gebruik Ableton GoLive asl sequencer en Wavelab voor het opnemen....
Let the BASS be louder
DJMilano    posted on 14-12-2004 12:05

Hey Lead,

Helemaal for Free!

Er zijn 2 versies 1jte is gratis en de ander kost idd money.

...."We hopen dat u de gratis de versie zo goed vind dat u de master editie bestelt"..... of iets in die richting maar het is wel gratis. Als ik mijn laptop openklap dan staat de Wavelab er nog steeds.

Goeie DJ software, ik denk alleen dat je met de de betaalde versie veel meer kan, maar om je demo verder te bewerken zijn er ook tal andere progs die veel meer kunnen.

Jeffrey    posted on 02-08-2005 11:37
Cool edit pro is het programma om op te nemen. Het heet tegenwoordig Adobe® Audition® 1.5. Je kan het gewoon downloaden en dan ff naar astalavista........

Je neemt je mix op als een .wav-file.
Wanneer je mix klaar is heb je dus een lange wav file van een uurtje ofzo. Als je die nu weg gaat branden krijg je 1 lange audio-track op je cd.

Dat is waardeloos. Je kan beter (kost wel wat tijd) in Cool edit/Audition, je mix in "stukjes" hakken (cut and paste). Daarna je stukjes mix in de juiste volgorde branden (wel ff de pauses tussen de verschillende stukjes weghalen voor dat je gaat branden.....)

Nu kan je gewoon track vooruit en achter uit doen in je gebrande mix..........

tairip    posted on 02-08-2005 12:07
Ik gebruik Cooledit 2000, vind ik net iets fijner werken dan 2.0!

Heb er een MP3 plugin bij
Studio Plugin, alles erop en eraan!

TIP: Als je je mix opgaat nemen doe dit dan vanaf een record uitgang op je versterker! Dit omdat het uitgangsniveau daarop hetzelfde blijft ookal draai je de volumeknop van je Amp (verder open) harder! (vergeet niet dat als je de MASTER verder open doet op je mengpaneel het signaal wel harder word)!!

Pak dus de Rec out op je AMP!

Mod edit by Lead on 08-11-2005 23:18 (1%)
[MOD Edit] record uitgang ipv uitgan
jef    posted on 08-11-2005 22:50
ik gebruik Cubasis sx3, mega programma...
je kunt later alles nog bewerken, kost wel wat, maar dan heb je ook wat!
als geluidskaart gebruik ik een E-MU 1212m, een professionele geluidskaart met midi ingangen en s/pdif ingangen/uitgangen.
mega geluid, met een vertraging van maar 0,1 ms!!!!

verder heb ik nog een vraag over het gebruik van abelton live 5,
weet iemand hoe ik de beat kan matchen zonder de tap kmop te gebruiken
(is toch wat onnauwkeurig) en weet iemand ook welke software Ritchie Hawtin gebruikt tijdens zijn live-setsConfused??

Wammes    posted on 08-11-2005 23:20
@jef: Cubase SX is niet ideaal om bijvoorbeeld een liveset mee op te nemen. Kies dan - zoals Lead adviseert - voor WaveLave (of CoolEdit). SX is meer gericht op sequencing.

Als je wilt beatmatchen in Live, dan moet je gebruik maken van Warps. Check de manual van Live hoe dit werk, het is echt heel simpel. Als je dit goed onder de knie hebt kun je ook ultrastrakke mixes maken. Als je Live gelijk wilt krijgen met je platen, dan moet je dit topic checken: ////www.djresource.eu/Forum/topic/1478/p/2/Zang-over-EFX500/#last

DavyJ    posted on 09-11-2005 08:04
ik houd het bij bpm studio     vind ik goed werken
darkshifty    posted on 09-11-2005 17:42
ik gebruikte eerst audacity maar viin de geluids kwaliteitt erg slecht of licht da aan  de hardware. iemaand ervaring me aaudacity en wel goede geluids  kwaliteit??

ScottB    posted on 11-02-2006 16:46
ik gebruik ook cool edit pro en wavelab vooral wavelab vind ik echt super fijn omdat je dan de waves heeel erg nauwkeurig kan aanpassen beter dan bij cool edit pro. audacity is ook wel fijn maar das iets cheaper vind ik(kun je ook gratis krijgen)

_Ivan_    posted on 11-02-2006 17:39
K'gebruik audacity benk erg tevreden over
Feel&.Celebrate.Life!
MikeL    posted on 10-05-2008 22:56
AUDACITY?...
mmmmmmm
Neem maar eens een klein stukje op met audacity.
Terwijl je dat doet moet je een paar keer je balans van je mengpaneel
naar links en rechts draaien.
Luister je setje nu maar eens af.
Indd het neemt zo mono op als de radio van m,n opa,met van die oude zekering lampen...

dusss
Berbo    posted on 10-05-2008 23:18
dan heb je dus geen goede geluidskaart Cry
Xitrate    posted on 11-05-2008 00:38
Poster: MikeL
AUDACITY?...
mmmmmmm
Neem maar eens een klein stukje op met audacity.
Terwijl je dat doet moet je een paar keer je balans van je mengpaneel
naar links en rechts draaien.
Luister je setje nu maar eens af.
Indd het neemt zo mono op als de radio van m,n opa,met van die oude zekering lampen...

dusss

Er bestaan bepaalde functies in programma's. Een van de functies die tegenwoordig in de meeste software voorkomt zijn INSTELLINGEN. Jaaaa je gelooft het niet maar deze stellen je in staat om zelf alles naar wens in te stellen! Die technologie van tegenwoordig gaat zo snel! Zo kan je ook bijvoorbeeld instellen dat Audacity in stereo opneemt. Nou, als dat niet vet is weet ik het ook niet meer hoor.

Ontopic: Gebruik gewoon Audacity. Het is gewoon een heel degelijk en gratis programma. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Ik zou zeggen download het eens en probeer het uit! Hier is een tutorial over hoe je alles moet instellen.
sanderk    posted on 11-05-2008 08:32
cool edit pro 2.1 ,,  werkt perfect!
brecht    posted on 12-05-2008 01:57
SOUNDFORGE!!!!
Gagarin12    posted on 12-05-2008 09:08
Poster: jef
ik gebruik Cubasis sx3, mega programma...
je kunt later alles nog bewerken, kost wel wat, maar dan heb je ook wat!
als geluidskaart gebruik ik een E-MU 1212m, een professionele geluidskaart met midi ingangen en s/pdif ingangen/uitgangen.
mega geluid, met een vertraging van maar 0,1 ms!!!!

verder heb ik nog een vraag over het gebruik van abelton live 5,
weet iemand hoe ik de beat kan matchen zonder de tap kmop te gebruiken
(is toch wat onnauwkeurig) en weet iemand ook welke software Ritchie Hawtin gebruikt tijdens zijn live-setsConfused??

richie hawtin gebruikt ableton en traktor tijdens zijn djsets, doet ie ook echte lives?

en over ableton, in ableton7 is er een functie waardoor je kan syncen aan een extern apparaat.

Gagarin
User edit by Gagarin12 on 12-05-2008 @ 09:09:32 (14%)
Foxxer    posted on 26-01-2009 19:49
ik gebruik altijd sony soundforce kan je ook nog effecten etc over je mix heen doen als je dat leuk vindt
Saskia    posted on 27-01-2009 14:53
hoe kom je aan zo'n kabel: RCA/Tulp naar mini jack kabel
mijn pc heeft niet de goede ingang.. geen idee hoe ik dit moet doen :P
User edit by Saskia on 27-01-2009 @ 14:55:12 (100%)

313 Users online: 249 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 132.724
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.479.502