hej bro's
weet er iemand misschien goede software die niet al te ingewikkeld is waarmee ik sets die ik thuis draai kan opnemen ?
ik heb al zo een kabel vanaf me mixer naar me geluidskaart toe en ook al software maar ik ben niet zo blij met de geluidskwaliteit dus ik moet ook een nieuwe geluidskaart iemand suggesties ?
ik hoor et graag en ook over die software
thnx bro's
mvg,
lloyd
Ik gebruik voor het opnemen soms CoolEdit en soms Wavelab, eigenlijk net hoe mijn bui is. Zorg ervoor dat je net geen rood in je meters ziet, dat is het goede opnamenivo.
Slechte geluidskwaliteit in je computer kan ook aan je hardware liggen.
Als je de input plug op je geluidkaart lang niet gebruikt komt er stof in, als je er dan ineens een plug in stopt kun je vuil/stof meetrekken de connector in. Dit veroorzaakt een slechte verbinding en dus storing. Plug er een stuk of 10 keer in en uit doen verhelpt dit vaak.
Het zou ook kunnen dat je een te lange kabel gebruikt. Of dat de kabel langs een of meerdere stroomsnoeren of luidsprekerkabel ligt, dit kan ook storing in je geluid veroorzaken.
Hey Lead,
Helemaal for Free!
Er zijn 2 versies 1jte is gratis en de ander kost idd money.
...."We hopen dat u de gratis de versie zo goed vind dat u de master editie bestelt"..... of iets in die richting maar het is wel gratis. Als ik mijn laptop openklap dan staat de Wavelab er nog steeds.
Goeie DJ software, ik denk alleen dat je met de de betaalde versie veel meer kan, maar om je demo verder te bewerken zijn er ook tal andere progs die veel meer kunnen.
Poster: MikeL
AUDACITY?...
mmmmmmm
Neem maar eens een klein stukje op met audacity.
Terwijl je dat doet moet je een paar keer je balans van je mengpaneel
naar links en rechts draaien.
Luister je setje nu maar eens af.
Indd het neemt zo mono op als de radio van m,n opa,met van die oude zekering lampen...
dusss
Poster: jef
ik gebruik Cubasis sx3, mega programma...
je kunt later alles nog bewerken, kost wel wat, maar dan heb je ook wat!
als geluidskaart gebruik ik een E-MU 1212m, een professionele geluidskaart met midi ingangen en s/pdif ingangen/uitgangen.
mega geluid, met een vertraging van maar 0,1 ms!!!!
verder heb ik nog een vraag over het gebruik van abelton live 5,
weet iemand hoe ik de beat kan matchen zonder de tap kmop te gebruiken
(is toch wat onnauwkeurig) en weet iemand ook welke software Ritchie Hawtin gebruikt tijdens zijn live-sets??