Synthesizer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Exavize    posted on 10-09-2006 01:36
hier een vraag> kun je ook een Synthesizer aan een computer of een laptop aansluiten?
Ik produceer graag muziek, maar nu wil ik een stapje verder.
een midi keybord heb ik al en nu??

Gr Timo ( Exavize )

What do you think about Synthesizer ??

Vote :   

Twizz    posted on 10-09-2006 10:57
de meeste synthesizers kun je op de computer aansluiten, behalve de analoge
Korg MS20 Analoge Synthesizer
Meestal gaat het dan alleen maar om audio-informatie, geen besturingsdata enz.
maar bijvoorbeeld bij de Roland SH-201 Synthesizer(wat trouwens geen slecht idee is, slechts ong. 650 euro inc btw/vat) kun je ook besturingsdata doorgeven en m via de computer besturen. En je kunt met de computer ook nog(al gaat dat al wat lastiger) functie-knoppen toewijzen. Er zit dan meestal ook een VSTi programma bijgesloten om het makkelijk in een ander programma te kunnen gebruiken.
ik hoop dat ik je hiermee een beetje verder heb geholpen
mentheman88    posted on 10-09-2006 14:40
ik denk dat je als je net begint het best met softsynts aan de gang kan gaan. veel muziekprogramma's als bijvoorbeeld ableton hebben dat al aan boord maar je kunt ook softsynts als vst downloaden/kopen. Die kun je natuurlijk gewoon met je midi keyboard aansturen. Als je interesse hebt in productie kan ik je echt aanraden om eens in het blad Interface te lezen. zit ook een cdrom bij met meestal veel samples en vst plugins zoals bijvoorbeeld softsynts. veel succes!

En iets meer antwoord op je vraag. je kunt natuurlijk gewoon elke synthesizer op je computer aansluiten via audio ingangen. Het gaat tenslotte om het geluid dat je creeerd en dat je dat in je muziekprogramma kan stoppen. als je dan ook nog midi clock sync kan gebruiken(Het synchroniseren van de bpm van de synth en pc doormiddel van midi aansluiting) lijkt het me niet echt nodig om dan ook nog aan te moeten sluiten via bijvoorbeeld firewire of usb.
User edit by mentheman88 on 10-09-2006 @ 14:44:16 (97%)
DJ_Aad    posted on 11-09-2006 12:42
En als je gelijk het neusje van de zalm wilt: Acces Virus TI. Ik heb deze nu net 2 maanden en is echt ideaal. Hij klinkt perfect en dankzij de USB-aansluiting en bijbehorende VSTi-plugin zeer gemakkelijk te integreren in je software gebaseerde studio.
BillyArd    posted on 22-09-2006 15:15
Natuurlijk als je synth midi heeft kan dat !
je kan ook via audio inspelen natuurlijk in je sequencer als je een oude synth hebt zonder midi\
je kan dan wel vaak CV naar midi converteren !

This is an old Topic

No new postings for 6.926 days.
 Post CommentThat would be 230.9 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

311 Users online: 196 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 121.069
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.467.847