Prijs DJ Huren (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomaz    posted on 09-09-2006 23:11
ALs je jullie wilt huren, hoeveel moeten ze jou dan betalen??

Ik heb een paar maanden terug DJ gear gekocht, nou wil ik gaan draaien. Maar ik weet niet hoeveel ik moet vragen als ze mij willen huren.

mazzel thomaz

What do you think about Prijs DJ Huren ??

Vote :   

soundcollector    posted on 12-09-2006 18:56
ja deaf dj ik vind het ook wel erg veel, hier waar ik woon heb je een hoop trussen, 8 mac 250's 4 martin scanners strobo's een dj --> heel veel geluid en decor en mensen die alles besturen--> een hele fuif installatie voor te draain voor een 1000 personen voor 650 euro

en het is echt een adembenemende installatie hoor
greup    posted on 12-09-2006 18:59
Het probleem in dit topic is dat er te veel door elkaar loopt. Losse dj's, drive-in shows... Belasting betalers, niet belasting betalers... Proffesionele bedrijven, en amaturen.

600-1000 euro vind ik zo op gehoor af neit veel voor een drive-inshow. Echter weet ik doordat er geen applijst bij staat totaal niet of het nou veel geld is of niet.

Tevens geld het ook voor de dj's hun prijsopgave kan veel zijn. kan weinig zijn. maar ik heb ze nog nooit live zien draaien. Dus of het de prijs waard is kan ik niet over oordelen.
greup    posted on 12-09-2006 19:02
Poster: soundcollector
ja deaf dj ik vind het ook wel erg veel, hier waar ik woon heb je een hoop trussen, 8 mac 250's 4 martin scanners strobo's een dj --> heel veel geluid en decor en mensen die alles besturen--> een hele fuif installatie voor te draain voor een 1000 personen voor 650 euro

en waar woon jij ingodsnaam.... 1000 personen voor 650!?!?! Ik zit met een geluidsset voor 500 man, 12 macs, truss van 12*6*4  al op 1200 euro.
Dat zou betekenen dat een setje voor 1000 personen toch echt wel rond de 1500 euro komt.

Ik vraag me ook af hoe je voor 650 ( ik neem aan incl. btw) je personeel kan betalen, afschrijving, en tevens je zelf nog kan betalen.
kardon    posted on 10-12-2007 23:40

ik ben plug and play dj voor feestjes plus resident dj elk weekend in een discotheek.

ik vraag 25 per uur op feestjes discotheek krijg ik 200 per avond.
Tomazos    posted on 10-12-2007 23:54
begin eerst maar eens gratis,

ik zit vrij redelijk met de prijs als ik het hier lees, dit moet wel aangezien ik alles wit doe, en een 'bedrijfs' verzekering heb lopen, mocht er iets kapot gaan oid.

ik maak altijd per club een prijs.. grote club betaald meer als een kleine, hangt ook af van de promotie, hoevaak ik er draai, als ik er veel draai zak ik ook met me prijs.. en boekings bureau die in de problemen zit en net ff last minute belt.. betaald ook meer.. logisch tog?

ik heb liever dat ze mij wat minder betalen en er een leuke avond van hebben, dan een grot pak geld aan mij betalen, ik 'verkloot' het en ze vragen je nooit meerWinking my eye
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 10-12-2007 @ 23:56:10 (40%)
djmarcelm    posted on 11-12-2007 23:47
heb vaste prijzen ligt er ook nog weer aan hoever ik moet reizen

of het een grote club is of apres cafe' ze betalen allemaal hetzelfde
heb gewoon een eigenzaak waar alles betaald moet worden en kan niet voor 150 euro ex aan het draaien blijft anders niets over

en kwaliteit moet gewoon betaald worden!
als je niet de kwaliteiten hebt moet je natuurlijk je prijs aanpassen
maar ligt er ook weer aan wat je graag wilt verdienen en wat ze voor je over hebben om te komen draaien Winking my eye
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Sampagne    posted on 12-12-2007 14:42
Poster: Tomazos
begin eerst maar eens gratis, ......
....ik heb liever dat ze mij wat minder betalen en er een leuke avond van hebben, dan een grot pak geld aan mij betalen, ik 'verkloot' het en ze vragen je nooit meerWinking my eye

Dan moet je het niet verkloten natuurlijk hahaha
PatrickBeuken    posted on 12-12-2007 14:45
Poster: Sampagne

Dan moet je het niet verkloten natuurlijk hahaha

Dat is altijd :P Maar je weet van te voren nooit of het goed of slecht zal gaan (ik iig niet). Ik heb overigens nog nooit problemen gemaakt. Ik maak een prijs waarvan ik zeker weet dat die fair is en als men het niet voor die prijs wil heb ik daar helemaal geen problemen mee.
User edit by PatrickBeuken on 12-12-2007 @ 14:46:15 (1%)
Illusion    posted on 12-12-2007 15:04
Als Vinyl Hardstyle Dj = 150 tot 175 euro per uur

Drive-In = 200 inclusief iets extra's huren. (hiermee niet erg groot bezig, niet groter dan schoolfeesten)
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Bastian    posted on 12-12-2007 15:22
Poster: Illusion
Als Vinyl Hardstyle Dj = 150 tot 175 euro per uur

Vraag jij zoveel? Heb je dan al aardige referentie's of niet?Winking my eye
Ik vraag nu ong. 40 euro per uur als house dj zijnde, heb al een paar mooie boekingen gehad maar nog niet echt grote, is dit dan een goede prijs?
Bodgi    posted on 12-12-2007 15:28

Ik vraag steeds aan de mensen wat het budget is, en pas hier mijn drive dan aan. des te meer budget, des te meer materiaal.

maw:
discobar + 8 par = 125€ (huurprijs) --> dit is tevens de standaardset
tel hierbij 50€ op en je hebt nog 4 scans, strobo, rookmachine erbij.

ikzelf hou altijd minstens 50€ aan een avondje draaien over, maar ben hierover ook eerlijk met de klant. de prijs ligt hoger dan een jb-systems dj die draait voor 75€ ganse avond, alles in.. maar de kwaliteit is dan meestal een pak minder. Dus dat is dan ook een garantie die ik hun geef, professioneel materiaal en kwaliteit gegarandeerd.

djmaarten    posted on 12-12-2007 17:59
wij zijn geloof ik ook rond de 50 begonnen en toen langzaam hoger naar 60, 80 nu zitten we op ongeveer 120 voor een feest, wat dan bij iemand thuis op basisschool is of een klein zaaltje. op veel groteren feesten heb ik nog niet gedraait dus heb daar geen ervaringen mee. heb alleen 2 dagen op een toernooi gedraait daar vingen we 240 euro of zoiets voor, en dat was dan zonder licht de rest was vaak met 1of2 setjes fourbar parren, of iets van mushroom en dergelijken.
Illusion    posted on 12-12-2007 18:44
Poster: Bastian

Vraag jij zoveel? Heb je dan al aardige referentie's of niet?Winking my eye
Ik vraag nu ong. 40 euro per uur als house dj zijnde, heb al een paar mooie boekingen gehad maar nog niet echt grote, is dit dan een goede prijs?

mwuah ik vraag niet, ik krijg het. Ik heb met m'n organisatie besproken over de prijs. En de Dj daar krijgt gemiddeld 175 euro per uurWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
mrwhoopie    posted on 05-01-2008 11:00
Poster: soundcollector

Ja man das heel cheap,kan je eens een foto posten van die set?Weet jij wat een lamp kost of een truss,dus ik weet niet hoe die firma uit zijn kosten geraaktCry

Mijn bedragen zijn ook altijd rond de 600€,maar zoals eerder vermeld kom ook ik niet aan met jb-materiaal.Alles is perfect afgewerkt.Ik werk met qsc versterker racks en martin audio boxen.Je mag eens kijken naar de prijs voor een set van 2x1200 watt.
Dan dus trussen en belichting.
Ik heb dan ook altijd een pare schure smg's + een soundcraft pa panneel bij omdat er toch al eens gastoptredens zijn.
IK draai wel geteld 5 uur voor dat bedrag door de klant zelf in te plannen.Wil de klant dat ik vanaf 20h de schuif open duw dan gaat deze om 1h naar beneden.tenzij ze bij betalen.
Je moet paal en perk stellen anders heb je zelf op een bruiloft miserie,want ze willen wel dat je er bent maar ze eten tot 24h en dan zou het nog moeten beginnen.Cry
Maar als je duidelijk bent in je uuren zulle, ze wel zeggen kom maar om een uur of 23Cry
D-Jaz    posted on 05-01-2008 11:19
je moet niet denken dat als je de gear hebt meteen geld kan vragen je moet natuurlijk wel een beetje kunnen draaien en het enig ervaring hebben anders zou ik niet eenz geld durfen vragen
Ziax    posted on 05-01-2008 11:56
Idd, ik vraag ook nog geen geld, maar ik krijg meestal wel iets.

Mijn eerste feestje was op de scouts: niets gevraagd, niets gekregen (hoefde ook niet voor mij)
2e feestje was een zelf georganiseerde fuif met een vriend waar ik geopend heb. Daar heb ik ook niets aan verdiend maar wel gratis drinken, dichter bij de mooie meisjes etc... Cry (was maar een ksa fuif hoor, geen paaldanseressen maar wel schoon volk :p )

Nu ga ik op een grote fuif van diezelfde jeugdbeweging draaien. Ik krijg 30€ vast, als het goed is kan het stijgen (yea right Cry)

Maar ik ben hier zeer tevreden mee. Ik heb tussendoor nog wel wat privé feestjes gedaan waar ik wel geld voor kreeg.
Het is mijn hobby, ik doe het graag maar ben nog geen pro en dit realiseer ik me ook. Als ik er dan iets aan verdien is dat mooi meegenomen.
Nu dat ik een paar feestjes heb gedaan en ik weet dat dat goed lukte weet ik ook dat ik er wat voor kan gaan vragen.
MissSalem    posted on 05-01-2008 15:41
Heb me van een DJ/verkoper in DJ-winkel (tevens een Pioneer-verkooppunt) laten wijsmaken dat je moet durven je geld vragen.

Vertelde hoe hij iemand kende die een zodanig hoog bedrag vroeg en dat dat gelijk kon gesteld worden met een gewone DJ die 2-3x zou moeten gaan draaien voor hetzelfde bedrag. Verschil was wel: hij had zijn hoog bedrag dan misschien wel in ene keer, maar voordien was hij wellicht 2x geweigerd en pas de 3e keer aangenomen voor zijn som.

Nu ja... Ieder zijn eigen manier. Kwaliteit moet inderdaad betaald worden. Het hangt er van af wat je kwaliteit noemt natuurlijk.

Zelf weet ik niet precies hoeveel ik zou vragen. Vraag te weinig en de mensen nemen je niet serieus volgens mij; vraag te veel en je wordt niet geboekt.
mrwhoopie    posted on 05-01-2008 17:24
Mensen nemen je ook meer serieus als je een deftige (lees hoge) prijs hebt,maar je moet dan wel navenand waar leveren.
MissSalem    posted on 05-01-2008 18:16
Poster: mrwhoopie
Mensen nemen je ook meer serieus als je een deftige (lees hoge) prijs hebt,maar je moet dan wel navenand waar leveren.

Volledig mee eens.

Vragen jullie soms gratis drankjes, ingangsticketjes voor vrienden of wat dan ook als jullie ergens moeten draaien? Het hangt waarschijnlijk af van het soort feestje.
cross-over    posted on 05-01-2008 18:44

Thomaz,

Hoeveel je kunt vragen hangt af van de kwaliteit die je kunt leveren. Dit natuurlijk wel even in verhouding tot de opdracht. Een tiesto is te duur voor een schoolfeestje en een "slaapkamer-dj" past waarschijnlijk ook niet op Sensation.

Zorg voor een legale verzameling aan muziek.
Verder is het als je drive-in gaat doen belangrijk het belasting technisch correct te doen. De meeste organisaties die een feestje geven doen een aangifte bij de belasting dus moet jij dat ook doen.

@MissSalem:  geen presentjes voor vrienden of bekende bedingen. Mijn ervaring is dat dit al snel tot "chantage" door die bekende gaat worden en waar stop je.......
Voor grotere feesten krijg je meestal als dj een aantal vrijkaarten.

http://soundcloud.com/lau-daniels
mrwhoopie    posted on 05-01-2008 20:40
Poster: cross-over

Thomaz,

Hoeveel je kunt vragen hangt af van de kwaliteit die je kunt leveren. Dit natuurlijk wel even in verhouding tot de opdracht. Een tiesto is te duur voor een schoolfeestje en een "slaapkamer-dj" past waarschijnlijk ook niet op Sensation.

Zorg voor een legale verzameling aan muziek.
Verder is het als je drive-in gaat doen belangrijk het belasting technisch correct te doen. De meeste organisaties die een feestje geven doen een aangifte bij de belasting dus moet jij dat ook doen.

@MissSalem:  geen presentjes voor vrienden of bekende bedingen. Mijn ervaring is dat dit al snel tot "chantage" door die bekende gaat worden en waar stop je.......

Mijn vrienden zijn zoieozo binnen want ze helpen opbouwen,en daar kunnen ze geen nee tegen zeggen hé.
MissSalem    posted on 06-01-2008 08:36

Ik snap het. Happy, laughing

Toen ik voor het eerst aankondigde aan mijn beste maten dat ik DJ zou worden, was het eerste wat ze vroegen: "en kan je ons dan gratis binnenkrijgen?". Daarmee dat ik me afvroeg of zoiets eigenlijk gedaan wordt. Happy, laughing

Hoe zit dat nu eigenlijk met de belastingen? Als ik straks gevraagd wordt om op een trouwfeest te draaien bvb, is dat zwart of wit? Moest alles nu wit zijn, hoe zorg je daarvoor?
thomaz    posted on 08-01-2008 17:34

Ik vraag nu 50 euro...en heb al een paar feestjes achter de rug Winking my eye

PatrickBeuken    posted on 08-01-2008 17:48
@MissSalem: geen presentjes voor vrienden of bekende bedingen. Mijn ervaring is dat dit al snel tot "chantage" door die bekende gaat worden en waar stop je.......

Het ligt er natuurlijk aan op wat voor soort feest je draait, maar op een open feest kun je echt wel vrijkaarten en consumptiebonnen aan de organisatie vragen. Hier heb ik ook nog nooit iemand moeilijk over zien doen. Zelf smijten organisaties vaak ook met tickets en consumptiebonnen naar vrienden van hunzelf, en zoiets weggeven kost ze zo goed als niks... dit wordt dus zeker niet als chantage gezien. Op een bruiloft ga je natuurlijk niet vragen of vrienden van je mee mogen komen feesten :P
De DJ gratis van drank voorzien vind ik overigens het minste wat een organisatie kan doen.

EDIT: Om maar even on topic te blijven.... als allround DJ kost ik 15 euro per uur. Dit is inclusief draaiset en een zeer uitgebreide gevarieerde muziekcollectie.
User edit by PatrickBeuken on 08-01-2008 @ 17:49:57 (21%)
Flexii    posted on 08-01-2008 17:58
De prijs hangt af van wat je vraagt, wil je een grotere geluidset dan betaal je meer, wil je meer verlichting erbij dan betaal je weer meer, wil je minder apparatuur dan betaal je ook minder, voor een standaard verjaardags feest vraag ik 100 euro per avond incl. licht en geluid

97 Users online: 32 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 13.814
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.193.683