Prijs DJ Huren (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomaz    posted on 09-09-2006 23:11
ALs je jullie wilt huren, hoeveel moeten ze jou dan betalen??

Ik heb een paar maanden terug DJ gear gekocht, nou wil ik gaan draaien. Maar ik weet niet hoeveel ik moet vragen als ze mij willen huren.

mazzel thomaz

What do you think about Prijs DJ Huren ??

Vote :   

Thomz    posted on 09-09-2006 23:17
Is te zien wat je te bieden hebt, heb je licht dan kan je meer vragen...

DonBasco    posted on 09-09-2006 23:31
Je hebt natuurlijk altijd de prijzen voor apparatuur en de prijzen voor de dj zelf.
Voor apparatuur kan je eens in de omgeving kijken wat andere verhuurders vragen en daar een stukje onder gaan zitten.

Voor de dj is het een wat ander verhaal omdat (naar mijn mening) je pas geld kan verdienen als je echt wat toevoegt aan de sfeer op een feest. Als startend dj zal je het vooral moeten hebben van mensen die je wel een kans willen geven. Zij zullen ook bereid zijn om een onkostenvergoeding te betalen.
Ik zou als ik jou was blij zijn met € 50,00 en het voorlopig vooral zien als ervaring opdoen.

gethigh    posted on 09-09-2006 23:42
als je net begint moet je zeker niet meer als 50 euro vragen, wat je natuurlijk wel kan doen is, als je langer moet draaien overuren tellen enzo

eens je vaker gevraagd wordt en beter bent kan je meer geld gaan vragen
thomaz    posted on 10-09-2006 10:14
Poster: Thomz
Is te zien wat je te bieden hebt, heb je licht dan kan je meer vragen...

ik ga binnekort ook licht kopen dus dan kan ik ook meer vragen, maar met €50,- ben ik al heel tevreden
dj-nick    posted on 10-09-2006 10:35
bij ons beginnen de prijzen vanaf €450 maar dat is ook met geluid & licht
soundcollector    posted on 10-09-2006 10:40
ik vraag €75 om te draaien met geluid (licht heb ik niet) en €50 als ik alleen moet gaan draaien zonder geluid, ik draai tot half drie en per half uur dat er bij komt vraag ik €5 meer
Basrose    posted on 10-09-2006 11:07
je moet gewoon kijken naar de organisatie.

Hoeveel promotie krijg je er voor terug?
Moet je soms de prijs erg laag houden omdat dat belangrijk is voor je contacten.
Voor hoeveel man draai je en wat vragen ze voor de entree?
Hoe lang moet je draaien?

Bij mij hangt het van een hele hoop factoren af omdat ik wil dat de mensen tevreden zijn en dat als je voor 100 man draait (met gratis entree) dan ga je ook geen 100 euro vragen.

Dus ik vind dat je het per situatie moet bekijken. zeker in het begin. Als je later erg bekend bent en om komt in de bookingen kan je een vaste prijs rekenen vind ik.

Twizz    posted on 10-09-2006 11:21
leuk idee:
1ste uur 15 euro
2de uur 20 euro
3de uur 30 euro
4> uur 45 euro
Day-One    posted on 10-09-2006 11:39
Ik ben in onderhandeling met een lokaal clubje en daar zijn wij aan het afspreken over een verdeling van de buit..club neemt de drankjes opzicht en wij (3xDJ's) de deur. (zo kan het ook)

Wat betekend dat flyers ed door sponsors worden vergoed.
Hangt af van hoe en wat het voor tent is en wat kun je vragen voor entree.

Voor zo ver de ontwikkelingen hebben wij al een locatie gevonden om een warmup party te geven daarna richting club.

De warmup party is geheel gratis! (non-profit) puur promo!

PatrickBeuken    posted on 10-09-2006 15:33
Ik ben het helemaal met Basrose eens. Ik hanteer geen vaste prijzen, ieder feest is anders en bij ieder feest hebben ze andere wensen.
_Ivan_    posted on 10-09-2006 15:33
Poster: PatrickBeuken
Ik ben het helemaal met Basrose eens. Ik hanteer geen vaste prijzen, ieder feest is anders en bij ieder feest hebben ze andere wensen.

idd.... zo pak ik het ook aanWinking my eye....
Feel&.Celebrate.Life!
rebounce    posted on 10-09-2006 16:18
bij ons is het de vaste prijs voor in danscafés (gent dan ) 25 eur per uur en bij drive in beginnen aan 150 eur. Grotere feesten ( meer dan 250 man en entree van minimum 10 eur is 50 eur/per uur de gewone prijs )
killerbee    posted on 10-09-2006 18:31
hehe ik ben het meeste stellingen eens maar voor de drive ins hoe doen julie het met BTW want ik vermoed dat niemand daar rekening mee houd hier.
PatrickBeuken    posted on 10-09-2006 19:27
Daar heb ik wel rekening mee gehouden, maar een adviseur van de kvk verwees me door naar een adviseur van de belastingdienst en die zei dat ik daar ook nog geen rekening mee hoefde te houden. De investeringen zijn tot nu toe nog altijd groter geweest dan de inkomsten, ik houd er dus eigenlijk een negatief bedrag op over. Dit was niet interessant voor de belastingdienst. Als ik over een paar jaar bedrijfsmatiger zou werken moest ik nog maar eens wat van me laten horen.
lrfist    posted on 10-09-2006 19:29
BTW... vooral als je eigelijk niet het overgrote meerderheid van je geld ermee verdient hou je er geen rekening mee.

horeca (vooral in belgie) hebben massa's zwart geld en daar betalen ze dan graag hun dj'tje mee. graken ze daar ook eens van af.

als je natuurlijk een BVBA hebt opgericht kan je de btw allemaal verrekenen en dan schrijf je een mooi factuurtje uit (wat de organisatoren dan aftrekken als kost) en eventueel nog een deeltje zwart.

ik weet wel niet hoe het gesteld is met het nederlandse zwarte geld... maar in belgie is het in allegeval zwart wat je draait Winking my eye
Prozei    posted on 10-09-2006 20:17
in nederland zou alles wit moeten zijn alleen is dit als dj moeilijk te controleren.
de organisatie/discotheek zou loonsbelasting moeten afdragen aan de belastingsdienst.
djmamo    posted on 11-09-2006 16:19
waar ik werk is alles wit. iedereen die er werkt heeft ook een loonbelastings verklaring getekend, en krijgt wit uitbetaald.

natuurlijk 1 van de weinige tenten in nederlkand die dit helemaal heeft
www.moonentertainment.nl
Laidback    posted on 11-09-2006 17:12
Poster: djmamo
waar ik werk is alles wit. iedereen die er werkt heeft ook een loonbelastings verklaring getekend, en krijgt wit uitbetaald.

natuurlijk 1 van de weinige tenten in nederlkand die dit helemaal heeft

dit is indd Best  Rare..
in de meeste gevallen is het gewoon een envoloppie..
maar de meeste tenten hebben het toch wel goed voormekaar..
de belasting controleerd steeds vaker..
en de keus tussen een dikke Prent of een paar cent belasting en administratiekosten is al snel gemaakt!

Dj_T.im    posted on 11-09-2006 17:38
als wij moeten draaien, op bijv een school, met alles dr op en dr aan 300 euro,
maar we zijn begonne bij mensen thuis, voor 30 euro
robbert    posted on 11-09-2006 17:43
Voor een standaard feest tot 150 man vraag ik 100 euro. Dit is dan inclusief apparatuur en het opzetten/afbreken. Een standaard avond duurt van 8 uur/half 9 tot 2. Word het nou veel later, dan tel ik er wat bij.
Camino    posted on 12-09-2006 01:24
Jullie zijn nog vrij goedkoop... meestal vraag ik ten minstens iets van een 600-1000 euro voor een avond, afhankelijk van de duratie, de muziekstijl, de locatie, de verlichting, entreegeld, hoe veel de organisator bereid is te betalen, etc....
_Ivan_    posted on 12-09-2006 07:23
Poster: DeafDJ
Jullie zijn nog vrij goedkoop... meestal vraag ik ten minstens iets van een 600-1000 euro voor een avond, afhankelijk van de duratie, de muziekstijl, de locatie, de verlichting, entreegeld, hoe veel de organisator bereid is te betalen, etc....

Maar dat gaat dan over redelijk grote feesten neem ik aan? 600 euries voor een avondje vink wel veel namelijk voor een feestje tot 100 man
Feel&.Celebrate.Life!
lrfist    posted on 12-09-2006 11:50
Poster: DeafDJ

en waar draai je dan zoal? en is deafdj ook je echte naam? of ben je pakweg marco bailey ofzo?
Camino    posted on 12-09-2006 12:18
Meestal zijn dit feesten van rond de 200 - 500 man. Maar, wat opmerkelijk is aan de feesten die ik doe is dat het meestal zijn voor mensen met een erg groot budget; gezien dat ik op een internationale school zit lopen er toch heel wat ambassadeurskinderen e.d. rond; voor hen is dit soort bedrag erg normaal. Je moet er wel mee rekening houden dat ik meestal niet afkom met een setje boxjes van JB systems en 2 par-rekjes, maar meestal met heel wat scanners, veel trussing, soms movingheads, en aardige speakers. De prijs die ik opgaf was inclusief apparatuur, dat was ik vergeten te zeggen .

TIP: Als jullie ook met mensen werken die een groot budget hebben, geef dan GEEN prijs op. Vertel hen dat ze maar een bedrag moeten noemen, en dat jij hen verteld wat voor pakket dat ze voor die prijs krijgen... op die manier krijg je meestal veel meer geld los dan als je gewoon een bedrag opnoemt.
Jorrit    posted on 12-09-2006 18:52
Poster: lrfist

en waar draai je dan zoal? en is deafdj ook je echte naam? of ben je pakweg marco bailey ofzo?

Als jij denkt dat een Marco Bailey te boeken is voor 600-1000 eurotjes... Dan boek ik hem morgen nog! :p

85 Users online: 21 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 14.213
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.194.082