Raar geluidje uit speakers!! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jordy    posted on 06-09-2006 14:57
Ik heb met sommige tracks (lees een klein aantal) in mijn auto een heel raar "plop" "opgeblazen achtig" geluid als de bass komt.. (in mijn kickspeakers dus)

Noize Suppressor - Back to reality (Original mix) is 1 van die nummers die raar doet..

de speakers lijkt iig niets mis mee, want bijna alle muziek kan gewoon volle pin open zonder ook maar iets van rare bijgeluidjes??!

komt dit iemand bekent voor? enig idee waar het aan zou kunnen liggen??

ik hoor het graag!!!

Composet aangestuurd door een versterker die voldoende levert.. goed is afgesteld.. bi-amp aangesloten (accu is ook net nieuw)

What do you think about Raar geluidje uit speakers!! ??

Vote :   

ciderke    posted on 06-09-2006 15:07
Ik denk iets met de filters, aangezien je dit geluid niet bij alle nummers hebt. Bij die bepaalde nummers heb je waarschijnlijk bepaalde tonen (baslijn?)  met een zelfde frequentie die je speakers niet aankunnen.

PS: hoe oud zijn je boxen? het kan zijn dat door ouderdom de woofers wat "lui" gaan worden en dat bij de laagste tonen je boxen een te grote uitslag hebben volgens het geluid dat er werkelijk uitkomt. Dan kun je ook zoiets hebben waar jij over spreekt.
Twizz    posted on 06-09-2006 16:59
dit is waarschijnlijk kortsluiting, dat de magneet achter de conus(of woofer) is samengesmolten.   dit kun je verhelpen door:
een nieuwe speaker(alleen de speaker, niet de hele box) te vervangen.(dus eigenlijk het duurste onderdeel)
correct me if i'm wrong.
User edit by Twizz on 06-09-2006 @ 17:00:13 (20%)
_Ivan_    posted on 06-09-2006 17:16
Poster: T4Twister
dit is waarschijnlijk kortsluiting, dat de magneet achter de conus(of woofer) is samengesmolten.   dit kun je verhelpen door:
een nieuwe speaker(alleen de speaker, niet de hele box) te vervangen.(dus eigenlijk het duurste onderdeel)
correct me if i'm wrong.

Als het toch niet bij alle nummers is kan het toch nooit daar aan liggen lijkt mij?
Feel&.Celebrate.Life!
Twizz    posted on 06-09-2006 17:19
Poster: _Ivan_

Als het toch niet bij alle nummers is kan het toch nooit daar aan liggen lijkt mij?

hmmm. daar heb je een punt.

misschien datie half vastgesmolten is ofzo:S anders weet ik het ook niet egt meer, misschien stoot de conus ergens tegenaan, of  het ligt  niet aan de boxen.
djjw    posted on 06-09-2006 18:50
is het gedownloade muziek of gekocht in de winkel?
met a.w. zelf gebrand of een gekochtte cd
User edit by djjw on 06-09-2006 @ 18:51:23 (80%)
lrfist    posted on 06-09-2006 18:52
die sommige tracks... zijn dat soms mp3's van iets mindere kwaliteit?

dan doen je boxen soms wel raar omdat die bass helemaal vervormd is...
robbert    posted on 06-09-2006 18:56
Het zal er dan inderdaad aan liggen dat het gedownloade muziek is..
Er wordt namelijk erg veel rotzooi op internet gezet, waarbij de geluidskwaliteit echt verschrikkelijk is.
Lead    posted on 06-09-2006 19:07
En veelal wordt door platen maatschappijen bewust shit kwaliteit online gezet om mensen te stimuleren het origineel te kopen Winking my eye
Let the BASS be louder
lrfist    posted on 06-09-2006 23:59
Poster: Lead
En veelal wordt door platen maatschappijen bewust shit kwaliteit online gezet om mensen te stimuleren het origineel te kopen Winking my eye

njenjenje, idd. platenmaatschappijen slagen twee vliegen in 1 klap.
hun muziek wordt bekender, en er worden dan nog eens origineeltjes verkocht ook :P geen reden tot klagen.
en dan zit je in je auto en heb je kutkwaliteit...
jordy    posted on 07-09-2006 00:32
Poster: ciderke
Ik denk iets met de filters, aangezien je dit geluid niet bij alle nummers hebt. Bij die bepaalde nummers heb je waarschijnlijk bepaalde tonen (baslijn?)  met een zelfde frequentie die je speakers niet aankunnen.

het is idd bij sommige nummers bij sommige stukjes (als de bass erin komt dus)

wat zou d'r met de filter kunnen zijn? als dat het probleem is..

PS: hoe oud zijn je boxen? het kan zijn dat door ouderdom de woofers wat "lui" gaan worden en dat bij de laagste tonen je boxen een te grote uitslag hebben volgens het geluid dat er werkelijk uitkomt. Dan kun je ook zoiets hebben waar jij over spreekt.

1 jaartje ong. en er zit 3 jaar garantie op Winking my eye

dus dat zal het niet zijn. en het is volgens mij niet bij de lage tonen, vooral bij de "vage" bassen heb ik het idee (rare frequenties maybe) maar het was "vroeger" (lees 2/3 weken geleden) nog niet zo

heb ook een nieuwe accu sinds een week en condensator sinds vandaag dus vermogen zal het ook niet zijn (12.5 V Min / max 14.5 V) 

Poster: lrfist
die sommige tracks... zijn dat soms mp3's van iets mindere kwaliteit?

dan doen je boxen soms wel raar omdat die bass helemaal vervormd is...

doet die op mp3 320 kbps EN op de originele CD... dus ligt niet aan de kwaliteit van de tracks

ik heb geen illegale cd's Winking my eye (afkloppen.. maar 95% is legaal)
User edit by jordy on 07-09-2006 @ 00:36:06 (69%)
jordy    posted on 07-09-2006 00:37
Poster: T4Twister
correct me if i'm wrong.

denk idd ook wel dat dat is uitgesloten Winking my eye want ik heb het vandaag volledig laten afstellen en ben vergeten te kijken als het kraakje weg was bij sommige tracks.. en geloof me die man had ze vol open.. en je hoorde nog geen kraakje al wilde die et.. het enigste wat je had dat je niet wilde was dat de cd over ging slaan bij volume 32 :D
lrfist    posted on 07-09-2006 10:29
lol, volume 32 al :P .gnegnegne. hopelijk dat het probleem verholpen is nu hé Winking my eye
jordy    posted on 07-09-2006 12:03
nee het is niet verholpen Winking my eye maar als mijn HU tot 35 gaat en hij geeft totaal geen kraak of vervorming bij bijna alle muziek op 32 (verder durf ik niet te gaan :P)

en bij bepaalde nummers (tot nu toe stuk of 4) al zet ik het geluid op vol. 1 dan hoor je het ook.. dus ik snap er niet veel van... ik ga vrijdag nog maar eens langs de winkel denk ik
Lead    posted on 07-09-2006 17:56
ik denk dat het aan je CDtje ligt, of aan de compressie van de mp3.
Let the BASS be louder
jordy    posted on 07-09-2006 19:25
lijkt me sterk want hier binnen doet die het gewoon normaal, ik ben bang dat het mischien me HU is... en hoop dat als het iets is het de filthers zijn ahah.. zit nog 2 jaar garantie op :D
djjw    posted on 08-09-2006 12:06
als het maar bij bepaalde track's is , ligt het voor 80% niet aan je filters, woofers, boxen en weet ik veel wat je er allemaal ingepropt hebt,
maar toch echt aan de cd kwaliteit,
zijn het altijd de zelfde liedjes waar hij ruist/kraakt?
Winston    posted on 08-09-2006 13:09
Krijg je het alleen bij tracks met de diepste bassen t.o.v. de andere tracks?

En bij de tracks waar je het hoort in de auto; hoor je het bij dezelfde tracks thuis niks bijzonders?
Tic Toc
jordy    posted on 08-09-2006 16:50
niet echt diepste bassen, tis vage hardcore dus ja haha.. apparte freq. eerder denk ik

bij carsoundcenter wisten ze het ook niet, en omdat het thuis wel normaal klinkt.. lag het dus niet aan de cd

filters dachten ze idd ook niet en HU zouden ze ook vreemd vinden, hun dachten eerder aan de instelling evt voor die muziek.. OF dat het gewoon door overstuur kwam.. maja.. daar los ik het nog niet mee op ^^ dus maar gewoon niet draaien Unhappy
jordy    posted on 08-09-2006 16:59
Poster: Winston
Krijg je het alleen bij tracks met de diepste bassen t.o.v. de andere tracks?

En bij de tracks waar je het hoort in de auto; hoor je het bij dezelfde tracks thuis niks bijzonders?

jep Winking my eye

wat ik net zat te denken, ik heb mijn speakers (altijd al) gebi-amped.. maar had eerst de kabels verkeerd (lees linksvoor stond rechtsachter enzo.. die heb ik tijdje geleden goed gezet en nu staan mijn kickspeakers op front en op rear mijn tweeters,

ze zijn goed afgesteld nogmaals.. maar weet iemand mischien als rear een ander signaal krijgt als front als je niets aan de EQ hebt gedaan?
Winston    posted on 08-09-2006 19:53
Ik snap je EQ verhaal niet zo goed, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.

Het lijkt erop dat je subs heel licht beschadigd zijn oftewel het beginstadium van kapot gaan zijn, waardoor ze moeite hebben met de diepste bassen. Later krijgen ze heel geleidelijk aan moeite met alle bassen.

Voor de zekerheid. Draai je je autospeakers heel erg luid af en toetjes?

Als het kan probeer een andere vergelijkbare sub aan te sluiten en draai een probleem track. Als die andere subwoofer hetzelfde probleem laat horen, weet je zeker dat het niet aan de speaker ligt.
Tic Toc
User edit by Winston on 08-09-2006 @ 20:15:33 (65%)
jordy    posted on 09-09-2006 02:38
het gaat om de kick speakers in de voordeur he Winking my eye met mijn subje is niets aan het handje
jordy    posted on 09-09-2006 02:40

dat als het door overstuur zou komen zou ik mischien mijn EQ op die freqeuntie kunnen dempen ofzo? daar heb ik niet zoveel verstand van maja..

Poster: Winston
Het lijkt erop dat je subs heel licht beschadigd zijn oftewel het beginstadium van kapot gaan zijn, waardoor ze moeite hebben met de diepste bassen. Later krijgen ze heel geleidelijk aan moeite met alle bassen.

zit nog 2 jaar garantie op van de 3.. dus als het slijtage zou zijn is dat ook handig.. maar niet echt boeiend.. want dan merk ik verslechtering wel binnen die tijd denk ik zo Winking my eye hoop ik
Winston    posted on 09-09-2006 14:05
Maakt niet uit welke speaker het is. De vervangende test kun je voor elk type speaker doen.

Wat je meteen kunt doen is checken of het probleem erger is op de ene speaker dan de andere. Meestal worden wel alle speakers van hetzelfde type beschadigd, maar niet in dezelfde mate. Als het precies in dezelfde mate is dan is het probleem misschien toch iets anders.

Het hoeft niet het probleem wat ik noemde te zijn. Ik zou zelf moeten luisteren om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Ik heb nl. wel expertise in het opblazen van speakers.

Het tempo van verslechtering, als het wel dat probleem is, is afhankelijk van het volume niveau. Als je je inhoud, kan het wel twee jaar duren. Zo niet, kan het binnen een half jaar al gebeurt zijn.
Tic Toc
User edit by Winston on 09-09-2006 @ 14:09:35 (59%)
jordy    posted on 10-09-2006 11:48
speaker check maar eens doen ja.. weet ik meteen als het de speaker en/of aan de filter zou liggen.. en evt nog een andere HU proberen...
Winston    posted on 11-09-2006 00:18
Wij benne benieuwd. Hou je ons op de hoogte?
Tic Toc

233 Users online: 39 Guests (194 Unknown)
Pages generated today : 31.744
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.420.118