Review: Technics RP-DH 1200 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dancedimension    posted on 01-09-2006 16:02
Nou laat ik eens een reviewtje schrijven over deze koptelefoon. Ik heb hem nu zo'n ruim 2 maanden dus ik kan er nu wel een aardig oordeel over vellen.
Voor vele die twijfelen hiermee mischien een overtuigend reviewtje en je kan concluderen dat het een beauty is.

Wat krijg je erbij?

Daar kan ik heel kort over zijn:
- Een draad(1,5 meter gekruld en 3 meter uitgestrekt)
- Een koptelefoon
- Een tasje (wel mooi dingetjeWinking my eye)

Breekbaar?

Vele kennen dus de Sony's die snel afbreken op gevoelige plekken en het zwakke plastic, is dat bij deze koptelefoon ook? (ik hoop het niet), de verkoper zei dat die aardig wat pioneers en sony had verkocht en er toch regelmatig 1 moest terugsturen door het afbreken van allerlei plastic meganisme en vertelde dat die dat nog niet 1 keer bij de technics had.
Maar het is natuurlijk ook hoe je met het beestje omgaat en het niet altijd als excuus kan zijn dat de koptelefoon zwak is, dus soms even bij jezelf kijken.

Looks

Nou dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het een prachtbeestje, alles voelt stevig aan en absoluut niet gammel, de hoofdband zit fijn op je hoofd en na een paar weekjes draaien begint die ook minder stug te worden wat weer een voordeel is voor je oren. (afgeknelde oren is namelijk niet om over naar huis te schrijven)
Zoals ik zonet aangaf is het een heerlijke koptelefoon op je hoofd, het is geen ligt dingetje zoals de senheiser, je merkt echt dat je een groot ding op je kop heb zitten wat ik wel fijn vind.
Ook een voordeel is de draad die je zonder enige moeite uit de koptelefoon kan draaien en desnoods als die kapot is binnen no-time kan vervangen, daarnaast komt het krulsnoer nooit in de knoop wat wel zo fijn is natuurlijk.

Geluid

Daar heb ik 1 woord voor; Levensgevaarlijk. Dit ding kan ontsettend hard zonder enige vorm van overdrijving! Maar wat heb je nou aan een koptelefoon die zo hard gaat maar dan beroerd gaat klinke? Tja, ik weet het niet maar de Technics blijft wel goed klinke. De bass is fijn aangedikt, niet te veel maar gewoon super fijn. Daarnaast is de demping gewoon erg goed. Oftewel het is een koptelefoon van een toch erg hoge klassen die tussen het rijtje hoort van pioneer HDJ-1000, sony MDR-V700 en ik durf het bijna niet te zeggen; De senheiser HD-25, maar ik vind dat persoonlijk wel zoWinking my eye

Nou wat kost die, ik heb hem zelf voor €180 euro gekocht, wil het toch online doen dan is die 8 van de 10 keer goedkoper, €170 euro ongeveer.

Eindoordeel (cijfers tussen 0 en 10)

Gebruiksgemak: 8.5
Bouw Kwaliteit: 8.5
Geluidskwaliteit: 9.5
Looks: 9 (is persoonlijk)
Prijs/kwaliteits verhouding: 9

Heb je soms meer vragen kan je die natuurlijk altijd stellenWinking my eye

Mod edit by Lead on 26-11-2006 12:30 (4%)

What do you think about Review: Technics RP-DH 1200 ??

Vote :   

Reemz    posted on 01-09-2006 16:06
Hey leuke review .(misschien een foto erbij?) Ik ben in ieder geval overtuigd dus volgend jaar weet ik wat ik moet vragen voor me verjaardag.
dancedimension    posted on 01-09-2006 16:32
Natuurlijk heb ik foto's Thumbs Up

Voor foto's klik hier
Yorick    posted on 01-09-2006 16:51
zeker een goede review weer wat te weten gekomen over deze HP:D
_Ivan_    posted on 01-09-2006 16:54
Goeie ReviewHappy, laughing

Feel&.Celebrate.Life!
scrob    posted on 24-11-2006 15:42
I was hoping this would be in English Unhappy But it looks like they score 9/10 - excellent :D
Leon    posted on 24-11-2006 16:54
Heb 'm zelf ook al een jaar ongeveer maar zou 'm werkelijk nooit meer kwijt willen! Mocht deze ooit kapot gaan, wat volgens mij nog een lange tijd zal duren komt er gewoon weer een RPDH1200 voor in de plaats!
Progrezz    posted on 24-11-2006 17:49
ik vind de rp dj1200 persoonlijk iets mooier
Jer    posted on 24-11-2006 17:57
goeie revieuw!
Rush    posted on 24-11-2006 20:41
mooi ding hoor!!Winking my eye ben trouwens nog opzoek nar unne nieuwe koptelefoon!
Klonic    posted on 24-11-2006 21:41
als je deze wilt kopen probeer dan ook zeker de Reloop RH-3500 Pro, deze heeft het zelfde geluid maar kost €60 (grijs/zwart) of €70 (wit). Ik heb deze reloop (RP-DH 1200 heb ik bewust niet gekocht) en de Sennheiser HD-25 1.

Sennheiser weet iedereen wel. De Reloop is dus ook echt geweldig en zeker voor €70.
barthawk    posted on 26-11-2006 11:58
die technics is echt een van de betere koptelefoons, hij voelt gewoon zo solide aan. Geluid is verder prima....heb hem al een aantal maanden, heb gewoon geen mankementen kunnen ontdekken..
Bastian    posted on 03-12-2006 18:05
mooie review btw heb nu ook de technics en het is gewoon een super ding!!:D:D
User edit by Bastian on 03-12-2006 @ 18:05:47 (4%)
Zuur    posted on 04-12-2006 18:24
Heb de Technics RP-DH1200 nu sinds 20-7-2005 en bevalt tot nu toe uitstekend!
Maar heb nu een klein scheurtje ontdekt.

RP-DH1200 breuk
RP-DH1200 breuk (2)

Gebruik hem iedere dag, ga er normaal mee om. Klem hem niet tussen oor en schouders. Maar heb wel eens een klein oepsje gehad en til hem wel vaak met één hand op (meestal aan de hoofdband).

Heb nu het idee dat de afstelband (voor de lengte) misschien te veel druk zet (bij het opentrekken, niet extreem natuurlijk, en op het hoofd zetten) op het plastic en dat hij daardoor is gescheurt.
Maar kan ook door een oepsje zijn geweest, heb geen idee.

Vind het wel jammer.
Mod edit by Lead on 20-03-2007 22:23 (1%)
Bastian    posted on 04-12-2006 18:36
krijg nou wat...:p
1e keer dat ik bij iemand zie dat er een scheurtje in zit.
hopen dat dit de enigste blijftHappy, laughing

the-melody    posted on 04-12-2006 18:38
Tja dan nog, ik vind dat je al best moet gaan inzoomen om het echt goed te kunnen zien. Zal wel niet kaput gaan aangezien het toch wel van degelijk materiaal is gemaakt.
dancedimension    posted on 04-12-2006 19:04
Ja zeker zeker, en ben er nog steeds ONTZETTEND tevreden over, gebruik hem elke dag regelmatig, al regelmatig op pad gegaan en nog geen enkel gebrek, echt dit is DE koptelefoon naar mijn mening, nice looks, nice sound, nice construction, comfortabel. Wat wil je nog meer?

Poster: Zuur
Heb de Technics RP-DH1200 nu sinds 20-7-2005 en bevalt tot nu toe uitstekend!
Maar heb nu een klein scheurtje ontdekt.

RP-DH1200 breuk
RP-DH1200 breuk (2)

Gebruik hem iedere dag, ga er normaal mee om. Klem hem niet tussen oor en schouders. Maar heb wel eens een klein oepsje gehad en til hem wel vaak met één hand op (meestal aan de hoofdband).

Heb nu het idee dat de afstelband (voor de lengte) misschien te veel druk zet (bij het opentrekken, niet extreem natuurlijk, en op het hoofd zetten) op het plastic en dat hij daardoor is gescheurt.
Maar kan ook door een oepsje zijn geweest, heb geen idee.

Vind het wel jammer.

Man dat is erg balen,.. hopen dat die niet verder doorscheurd.
Mod edit by Lead on 20-03-2007 22:23 (1%)
barthawk    posted on 19-03-2007 21:49
Hey Zuur, ik ontdekte vandaag ook van die scheurtjes in mijn technics...verder geen probleem als ze maar niet ver gaan doorscheuren...Heb jij er nog last van gehad...
Zuur    posted on 20-03-2007 00:17
De breuk is nog bijna hetzelfde als op de bovenstaande foto's. Aan de andere kant van die scharnier zag ik later ook een klein scheurtje.

Maar de boel is nog niet verder gescheurd en ik gebruik de HP net zoveel en niet anders als voor de scheurtjes.
MoXeGy    posted on 20-03-2007 07:27
zoiets had ik bij mijn stanton dj pro 2000 ook, en het werd gelukkig niet erger.
Ik heb deze headphono ook en hij bevalt me zeer goed en de punten warom worden hier al vertelt Winking my eye
barthawk    posted on 20-03-2007 19:50
Poster: Zuur
De breuk is nog bijna hetzelfde als op de bovenstaande foto's. Aan de andere kant van die scharnier zag ik later ook een klein scheurtje.

Maar de boel is nog niet verder gescheurd en ik gebruik de HP net zoveel en niet anders als voor de scheurtjes.

ok beter, ik was al bang dat ik hem met een aantal maanden in de prullenbak kon gooien.... :D ik heb hem bijna een jaar....zou dit nog onder garantie vallen...denk t niet toch??
D_J_M_    posted on 28-03-2007 11:09
Jhaa ik heb hem ook maar besteld na het lezen van deze topic....

Wat mij is verteld is dat de pioneer mooier geluid heeft, maar toch wel eerder naar de knoppe gaat (vanwege slappe constructie..)
Ook de sony gaat eerder kapot aldus de verkoper..  Deze zou het dus moeten gaan doen!

Njhaa dr komt niet alleen tering veel geluid uit, hij zit ook heel lekker op je hoofd! makkelijk in alle posities te krijgen, en de spiegeltjes aan de zijkant zijn ook best grappug, kan je ff checke of je haar nog goed zit ofzo

en je maakt mij trouwens niet wijs dat die Reloop's net zo goed zijn...
Reind    posted on 28-03-2007 11:43
Poster: D_J_M_
en je maakt mij trouwens niet wijs dat die Reloop's net zo goed zijn...

Qua build quality niet nee, maar qua geluid zijn ze 99,9% identiek. Het zou me zelfs niets verbazen als ze van dezelfde band af rolden.
Bricey    posted on 28-03-2007 12:27
Can anyone translate a little for me as I really want these and want to know what people think? Thank you!
RenéKuppens    posted on 28-03-2007 14:17
super review je hebt me overtuigd Winking my eye ik vond hem al super het word mijn volgende heb ik zo'n gevoelWinking my eye
rob1n    posted on 18-04-2007 12:08
Poster: Bricey
Can anyone translate a little for me as I really want these and want to know what people think? Thank you!

What do you want to know? i'll translate the conclusion for you:

In numbers between 0 and 10
Ease of use: 8.5
Construction quality: 8.5
Sound quality: 9.5
Looks: 9 (is personal off course)
Price/quality ratio: 9

108 Users online: 84 Guests (24 Unknown)
Pages generated today : 8.052
Most visitors online this month : 390
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.692.732