DJ Rob Hurt
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Robert    posted on 03-08-2004 10:11
heej mense,
ik ben nieuw op deze site en ook neiuw als DJ. Kheb van de week 2 draaitafels, een mixer en een koptelefoon gekocht, en daarbij ook nog 3 platen, 1 hardcore en 2 hardcore/terror. Zijn er hier mense die me ff kunne uitlegge hoe je t beste kan beginne met dj zijn? En hoe kan je zeg maar doorbreken als dj?
Thanx alvast!!

What do you think about DJ Rob Hurt ??

Vote :   

Jorrit    posted on 03-08-2004 10:46
heyy, welkom op de site :D

Tsja, leren dj zijn, das moeilijk uit te leggen, je moet gewoon heel veel oefenen...

En doorbreken, daar is volgens mij niet echt 1 methode voor, een belangrijk ding is in ieder geval dat je contacten hebt.
Als jij bijvoorbeeld de baas van een locale discotheek kent waar je een uur ofzo voor mag draaien, dan heb je al een mooi begin.
W.i.M    posted on 03-08-2004 19:56
Hey Robert,

Tja, beginnen met Dj'en is gewoon veel, en veel oefenen...

Hoe meer je oefent hoe beter je wordt. Al lijkt het me wat lastiger om te leren
draaien met harcore of terror maar dan kan heel gemakkelijk aan mijn smaak
liggen, en die ligt meer bij het wat rustigere werk

En hoe je kan doorbreken als dj is al mooi door Jorrit verteld, al zou je met
goede platen produceren ook als dj door kunnen breken. Je moet eerst
zien om bekend te worden.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 04-08-2004 00:39
Welkom op het forum Robert.

Inderdaad begin met iets rustigere platen om te oefenen. Meningen kunnen hierover verschillen, maar ik denk je met minder BPM meer tijd hebt tussen de beats dus heb je even de tijd om na te denken over wat je doet. Door veeeeeeeeeeeel te oefenen wordt je vanzelf steeds sneller tot het een gewoonte word.

Daarna komen dingen kijken als fader techniek en de EQ's bedienen.

De laatste stap is misschien om een effectenbak te gaan gebruiken en dan houd niets je meer tegen om door te breken :D:D:D 
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

189 Users online: 32 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 121
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.864.195