Review: Citronic CD 1.2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 29-08-2006 00:30
Review Citronic CD 1.2:
<..Functie's en beoordeling..>

Ik heb de citronic nu al ongeveer 4 maanden en ik dacht maar eens hierover een review te schrijven.
Functies:

De Citronic cd 1.2 heeft de standaard functie's zoals pitch, cue, play, next, preview.
Het eerste wat me opvalt is het jog-wheel. Het jog-wheel is niet zoals de numarks (met een gaatje voor je vinger) maar meer zoals een veel kleinere versie van de CDJ 1000 van Pioneer. Je kunt het jog gebruiken voor quick-search in een nummer of voor de pitch een beetje bij te sturen. Het heeft een soft-touch net zoals de knoppen.
Het volgende merkwaardige gebeuren dat mij  opvalt is de stop-knop. Waarom ze deze erop hebben gezet heb ik geen flauwbenul van, maar ik gebruik hem dus ook niet. Er wordt gezegd dat deze erop staat voor de mensen die niet tegen draaiende cd's kunnen wanner ze niet gebruikt worden.
Pitch is +/- 16%, de fader van de pitch gaat echt smooth. De pitch kan je ook nog steeds bende door de functie pitch bend. Ook kun je hem een beetje bijsturen door het jog-wheel.
Het LCD-scherm is overzichtelijk, en is langst alle kanten goed zichtbaar. Alleen wanneer je op de tijd-modus knop duwt wordt het niet meer zo overzichtelijk.
De BPM-functie is niet zo nauwkeurig (zoals bij de meeste goedkopere toestellen, maar deze kun je zelf aanpassen door de handmatige BPM-functie.
De Cue werkt zoals normaal alleen vindt ik dat het iets te lang duurt eerdat hij afspeelt als je op Cue drukt (2-3 seconde).
De Outro-knop is natuurlijk voor het laatste deel van liedjes te laten horen. Het echte doel hiervan weet ik echt niet dus daarom dat ik hem ook niet gebruik.

Doosinhoud en bekabeling:

Toen ik de doos opendeed was het eerst wat mij opviel de bekabeling.
De tulp kabels zijn veels te klein. Ik krijg ze net aangesloten op men mengpaneel als ik de cd-lader onder men mengpaneel plaats.
De Kabel van de Controller-unit naar de Cd-lader is wel redelijk lang, maar mocht naar mijn mening ook wat langer zijn.
De doosinhoud is:
- Kabels
- Controller-unit
- Cd-lader
- Handleiding

Voordelen:

- Ander jog-wheel

- Stop-knop

Nadelen:

- Cue-start duurt 2 Seconde eerst start

- Tijd-aanduiding is vaak onduidelijk

- Laadtijd is redelijk lang

- Geen Loop of andere effecten

Besluit:

Mooie cd-speler en overzichtelijk..Goed voor een beginnende Dj,
Maar wil je een effectje of 2 kun je beter er een paar euries meer aan gevenWinking my eye.
Alleen de 2 "rare" functies stop en outro heb ik nog geen steeds het idee van welk nut ze hebben alleen maar een vermoeden.
Wat ook vooral fijn is zijn de soft buttons en jog-wheel want de gandse avond drukken op een steenharde knop is ook niet echt gezellig.
Het is absoluut geen miskoop, maar voor iets meer geld heb je tochwel een betere cd-speler.

dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 29-08-2006 @ 12:27:46 (100%)

What do you think about Review: Citronic CD 1.2 ??

Vote :   

Thomz    posted on 29-08-2006 00:52
Je zegt zelf dat je niet weet waarom de stopknop erop staat en je gebruikt hem ook nooit, waarom is dit dan een voordeel
Dj_Fantasy    posted on 29-08-2006 00:57
Uit andere reviews lees ik dat mensen ze gebruiken als ze niet tegen het geluid kunne van draaiende cd´s raar weet ik maar dat werdt er gezegd..
Ik vindt het een voordeel omdat ik vaak een cd stop als ik deze opnieuw wil gebruike laterHappy, laughing

maar daarom zei ik dus ook
Dit was men eerste review. Misschien een beetje slordig maar het is ook redelijk vlug geschreven er zullen nog aanpassing aan gedaan worden

dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 29-08-2006 @ 01:01:24 (81%)
_Ivan_    posted on 29-08-2006 07:39
Ik vind best als mensen gaan reviewen, maar laat ze dan wel een review plaatsen die zover als af is. Want ik vind dat we aan zo'n review als deze niks hebben.
En idd dat van die stop knop is beetje vaag:S

Feel&.Celebrate.Life!
Reemz    posted on 29-08-2006 09:50
Dit is inderdaad wel een hele snelle review.

Hoeveel procent pitch zit er op dat ding. Wat zijn de mogelijkheden met het jogwiel? Kan je hem voorbeeld hiermee bij pitchen...

Een review is meestal ook een eigen mening. En als je eerst zegt dat je van de start/stop knop geen gebruik maakt maar dat wel onder het rijtje voordelen zet dan klopt dat toch niet?

Post een review pas als tie aardig compleet is. Daar hebben we met z'n allen veel meer aan.
Yorick    posted on 29-08-2006 10:02
vind het maar een korte review en weet nog steets niet wat die allemaal kan.
volgende keer wat meer tijd er voor nemenHappy, laughing
the-melody    posted on 29-08-2006 10:07
Poster: Dj_Fantasy
Uit andere reviews lees ik dat mensen ze gebruiken als ze niet tegen het geluid kunne van draaiende cd´s raar weet ik maar dat werdt er gezegd..
Ik vindt het een voordeel omdat ik vaak een cd stop als ik deze opnieuw wil gebruike laterHappy, laughing

maar daarom zei ik dus ook
 Kun je toch de pauze knop en dan de cue knop gebruiken... Ook maar raar dat ze niet tegen het geluid van draaiende cd's kunnen, normaal hoor je die dingen toch niet...
Jorrit    posted on 29-08-2006 10:51
Het eerste wat me opvalt is het jog-wheel.

Het eerste wat mij opvalt is de stop-knop.

optelfoutje? :P
Dj_Fantasy    posted on 29-08-2006 12:19
Is nu weeral een beetje verandertHappy, laughing
dj2dj.nl
_Ivan_    posted on 29-08-2006 12:56
Misschien zou je nog wat kunnen vertellen over de handleiding.

Misschien is het een idee om richtlijnen voor een review op te stellen?
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 29-08-2006 @ 12:57:57 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

139 Users online: 21 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 42.895
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.715.847