Geluid van DJM 400 valt weg
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 28-08-2006 14:13
Hej mede dj's

Ik heb een probleem. Ik weet niet of het nu de hele tijd zo is, maar terwijl ik aan het mixen ben met mijn djm 400, valt soms mijn geluid plotseling weg (terwijl de fader en de master nog gewoon openstaan). Als ik de master verder opendraai, komt het geluid er met een flinke knal uit en is het erweer.

Dan mix ik weer 10 minuten, en gaat het weer weg, dan draai ik de fader verder open en is het erweer.

Dit komt niet elke keer voor, maar ik heb het nu al een aantal keren gehad. Dit is zeer irritant, en ik weet niet of het aan de manier van aansluiten ligt of aan m'n mengpaneel.

Wie kan me helpen, of heeft ook wel eens dit probleem gehad.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

What do you think about Geluid van DJM 400 valt weg ??

Vote :   

Camino    posted on 28-08-2006 14:27
Zo te horen is dat je mengpaneel; ik zou me geen enkele manier kunnen inbeelden dat je iets verkeerd zou kunnen aansluiten zodanig dat je dat effect krijgt. Breng hem gewoon terug naar de winkel; hij valt toch nog onder garantie Winking my eye

greup    posted on 28-08-2006 14:33
Het zou ook nog aan de kabels van je master out kunnen liggen, Maar dan valt vaak maar 1 kant van het geluid uit....

Het lijkt er inderdaad op dat die een probleem is van je mengpaneel... Erg raar.
Camino    posted on 28-08-2006 14:35
Ik probeer me alleen in te beelden welk gedeelte van je mixer het zou kunnen zijn; ik denk dat het ergens in het analoge gedeelte moet zijn want het probleem doet zich ook voort in de rechter speaker van m'n pa z'n auto...

EDIT: heb je je versterker al gechecked? Als het geluid volgende keer uitvalt meet dan de output van je mixer eens...
User edit by Camino on 28-08-2006 @ 14:36:26 (55%)
Maartenb    posted on 28-08-2006 16:18
het kan ook miss aan je versterker liggen ja? misschien dat er ergens kortsluiting gemaakt wordt of wat draden los of verkeerd liggen en dat als je muziek hard staat dat je versterker dan als beveiliging het geluid uit gooit..
Dj_Fantasy    posted on 28-08-2006 19:01
Ik heb hetzelfde probleem aan de hand bij mij..En bij mij ligt het aan de versterkerWinking my eye dus kijk daar vooral eens naar..of misschien aan de status van de speakerkabelsHappy, laughing

dj2dj.nl
PatrickBeuken    posted on 28-08-2006 19:23
Wel raar dat het geluid weer aan gaat wanneer hij aan zn master schuift/draait/wat dan ook.
greup    posted on 28-08-2006 19:23
Poster: Dj_Fantasy
Ik heb hetzelfde probleem aan de hand bij mij..En bij mij ligt het aan de versterkerWinking my eye dus kijk daar vooral eens naar..of misschien aan de status van de speakerkabelsHappy, laughing

Wat is er met jou vesterker aan de hand dan?
Het rare van kabels is dat je er mits ze niet digitaal zijn altijd 2 hebt... en de kans dat de 2 tegelijk het begeven is wel heel klein...
_Ivan_    posted on 28-08-2006 20:34
Poster: Dj_Fantasy

Nou ik kan je bijna op een briefje geven dat het dan niet aan de kabels ligt maar zeker weten aan je versterker.... k'heb toenk begon hier een versterker van pioneer gehad... en op een gegeven moment sloeg ie gewoon helemaal dicht, geen geluid, allemaal lampjes knipperen... na 5 seconden kwam er weer geluid uit mijn boxen. En dit herhaalde zich zo 3/4 per keer dat je het apparaat aan hebt staan. ding meteen weg gedaan!
Feel&.Celebrate.Life!
robbert    posted on 28-08-2006 20:44
Ja en hoe weet je dat dat in jou situatie aan de versterker lag.....
_Ivan_    posted on 28-08-2006 20:47
Poster: robbert
Ja en hoe weet je dat dat in jou situatie aan de versterker lag.....

doordat ik ook andere luidsprekers/kabels heb geprobeerd, en dit heeft niets geholpen. Dus waar had het anders aan moeten liggen?
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 28-08-2006 @ 20:48:20 (22%)
PatrickBeuken    posted on 28-08-2006 20:53
@ Ivan => waarschijnlijk clipte je versterker waardoor de automatische beveiliging aan ging...

Maarja... t gaat hier niet om Ivan's versterker.
_Ivan_    posted on 28-08-2006 20:58
Poster: PatrickBeuken
@ Ivan => waarschijnlijk clipte je versterker waardoor de automatische beveiliging aan ging...

Maarja... t gaat hier niet om Ivan's versterker.

Dan zou er echt iets goed fout zijn aan mijn versterkerWinking my eye want zelfs bij het zachtjes uitsturen deed ie het alHappy, laughing

ontopic : Happy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 28-08-2006 @ 20:59:30 (5%)
Lead    posted on 28-08-2006 21:23
Hou je wel uitslag van de master op de meters van de mixer ??
Blijven de input lampjes van je versterker knipperen ??
Is er vocht over je mixer gemorst ??
Is er iets op je master knop gevallen ??
Heb je al andere kabels geprobeert ??
Als het geluid uit valt, blijft je hoofdtelefoon van de master het doen ??

Een versterker kan afslaan door overbelasting of kortsluiting...

Er kunnen meer dingen aan de hand zijn. Het beste is om eerst uit te zoeken wat het is.
  • Volume knop versterker
    Zet je amp uit en beweeg de knop over het hele bereik een flink aantal keer om de potmeter schoon te 'vegen'.
  • Doe hetzelfde met de master van de DJM-400.
  • Sluit een cd speler direct op je versterker aan (zonder mixer) en kijk of het probleem zich nog voor doet.
  • Sluit vervolgens de mixer op een andere versterker aan en kijk of dat goed blijft gaan.
Zo kun je checken en dubbel checken of het probleem in de mixer zit, in de versterker of in de combinatie van beide.

Let the BASS be louder
Dj_Fantasy    posted on 28-08-2006 22:15
Poster: greup

Wat is er met jou vesterker aan de hand dan?
Het rare van kabels is dat je er mits ze niet digitaal zijn altijd 2 hebt... en de kans dat de 2 tegelijk het begeven is wel heel klein...

Het is een oude versterkerWinking my eye dat vooral..en het ligt aan de speaker kabel...vooral omdat ik gewoon draad gebruik ipv van jack of XLR.. maar nadat ik de draad opnieuw had gestript werkte hij opnieuw zoals nieuwWinking my eye
dj2dj.nl
Jorrit    posted on 28-08-2006 23:57
Graag weer ontopic Fantasy Winking my eye
Camino    posted on 29-08-2006 08:31
On that note: ben je er nu al achter gekomen of het je mixer of je amp is Djillusion?
Illusion    posted on 29-08-2006 13:45
jah, het was de versterker, het is sowieso een oude. Ik heb er een andere versterker opgezet, en hij doet ut nu goed....

thnxxx all for your help
Day-One    posted on 29-08-2006 16:37
Poster: Djillusion
jah, het was de versterker, het is sowieso een oude. Ik heb er een andere versterker opgezet, en hij doet ut nu goed....

thnxxx all for your help

AAAAAAP!! Happy, laughing (grapje) dat is toch het eerste wat je uitprobeerd!!
Illusion    posted on 29-08-2006 16:46
jah maar ik ben er nog niet helemaal zeker van of dit het was... Winking my eye als ik weer een probleem tegen kom horen julli ehet vanzelf wel:p

This is an old Topic

No new postings for 6.826 days.
 Post CommentThat would be 227.5 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 12 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 13.112
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.252.736