Omnitronic bx-18-h
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 25-08-2006 00:35
Heeft iemand enige ervaring met deze subwoofer, de Omnitronnic bx-18-h. Aangezien deze sub een zeer lage prijs tegen een zeer hoog vermogen heeft vraag ik mij af wat de kwaliteiten hiervan zijn.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb op webshops gekeken maar daar staat niet veel informatie bij, niet de benodigde informatie die ik zoek.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Mod edit by Jorrit on 25-08-2006 21:26 (14%)

What do you think about Omnitronic bx-18-h ??

Vote :   

greup    posted on 26-08-2006 17:13
Technische Daten:
- Belastbarkeit nominal: 500 W RMS
- Belastbarkeit Programm: 1000 W
- Komponenten: 18" Woofer
- Anschlüsse: 2 Speaker-Buchsen
- Empfindlichkeit: 94 dB (1 W, 1 m)
- Impedanz: 8 Ohm
- Frequenzbereich: 20 Hz- 1 KHz
- Maße (H x B x T): 630 x 950 x 630 mm
- Gewicht: 36 kg

Ik heb geen ervaring met deze box.
Maar laten we de spects die ik kan vinden er eens bijhalen.

Allereerst, de kast zelf. Hij is zoals ik af kan leiden van de afbeelding gestoffeerd. Er staat nergens wat over de gebruikte materiaal. Ik vermoedt daarom ( weet het eigenlijk wel zeker) gezien de prijs dat het een simpel mdf kastje is.... niet echt geschikt om op de grond in de zaal te zetten dus. ( bier, vocht... daar kan mdf niet tegen... en de stoffering bied hier nou niet echt bescherming tegen)

Ook het formaat van de boxen een groot nadeel als je ze moet vervoeren. De maten ( H x B x T): 630 x 950 x 630 mm zijn niet als ideaal te betitelen... Ik zou in mijn leven alleen glijbanen, of w-bin subs kopen als het redendament zo hoog is dat ik er aan 2 al genoeg heb. ( SA heeft daar een leuke reeks van (gehad) )

94 DB (1 w, 1 m) komt bij 500 watt rms uit op een theoretische 121 db. ( 94 DB bij 1 watt, 97db bij 2watt, 100 db bij 4watt, 103 db bij 8watt ect)

Natuurlijk zal die theoretische 121 db niet gehaald worden door andere factoren zoals opwarming van de spreekspoel ect.

al met al kunnen we dus wel zeggen dat het vermogen nou niet bepaald denderend is.

Over de frequenties valt weinig te zeggen... er wordt namelijk niets verteld over de box die gebruikt wordt. Ik zou deze specs alleen niet al te letterlijk nemen...

Al met al denk ik dat je beter door kunt sparen voor een andere box. Ik ken trouwens geen nederlandse shop die deze kasten verkoopt.. Ook zou ik als ik jou was kijken naar een andere soort sub mocht je hem voor drive-in willen gebruiken. Een handelbaar formaat is iets waar je heel blij mee zult zijn als je vaak op pad moet.

Ik hoop dat er mensen zijn die je wat meer kunnen vertellen over deze box.

gethigh    posted on 26-08-2006 18:23
zo hard zal hij zeker niet gaan hoor 94db is niet echt veel
en klinken zal het ook niet

wat is de prijs ervan?

greup    posted on 26-08-2006 19:19
Poster: gethigh
het is gewoon heel vervelend muziek te luisteren door heel erg slechte speakers

belangrijk is ook dat je een goede versterker hebt, je speakers mogen nog zo goed zijn als je wilt, als versterker niet goed is klinkt het nog slecht

Nu ga je wederom niet in op de vraag waarom deze speakers zo slecht zouden klinken.

en idd je hebt gelijk, je versterker moet natuurlijk de pieken aankunnen
versterkers van goede merken kunnen ook wel wat hoger vermogen aan dan er in de specs staat
 Nu ga je wederom niet in op de vraag waarom deze speakers zo slecht zouden klinken.

Ik heb het helemaal niet gehad over pieken. of over de kwalitatieve voordelen van een versterker uit een hogere range

Mod Edit:
Gezien de frequenties post die nu geplaats zijn die niets hebben toe tevoegen aan de vraag van de topicstarter heb ik besloten een flink aantal post te verwijderen.
Mod edit by greup on 26-08-2006 19:22 (18%)
Illusion    posted on 26-08-2006 20:28
@ Greup: thnx voor je informatie...je bent qua informatie erg waardevol:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 26-08-2006 @ 20:29:07 (31%)

This is an old Topic

No new postings for 6.944 days.
 Post CommentThat would be 231.5 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

186 Users online: 129 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 41.621
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.166

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use