Omnitronic bx-18-h
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 25-08-2006 00:35
Heeft iemand enige ervaring met deze subwoofer, de Omnitronnic bx-18-h. Aangezien deze sub een zeer lage prijs tegen een zeer hoog vermogen heeft vraag ik mij af wat de kwaliteiten hiervan zijn.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb op webshops gekeken maar daar staat niet veel informatie bij, niet de benodigde informatie die ik zoek.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Mod edit by Jorrit on 25-08-2006 21:26 (14%)

What do you think about Omnitronic bx-18-h ??

Vote :   

greup    posted on 26-08-2006 17:13
Technische Daten:
- Belastbarkeit nominal: 500 W RMS
- Belastbarkeit Programm: 1000 W
- Komponenten: 18" Woofer
- Anschlüsse: 2 Speaker-Buchsen
- Empfindlichkeit: 94 dB (1 W, 1 m)
- Impedanz: 8 Ohm
- Frequenzbereich: 20 Hz- 1 KHz
- Maße (H x B x T): 630 x 950 x 630 mm
- Gewicht: 36 kg

Ik heb geen ervaring met deze box.
Maar laten we de spects die ik kan vinden er eens bijhalen.

Allereerst, de kast zelf. Hij is zoals ik af kan leiden van de afbeelding gestoffeerd. Er staat nergens wat over de gebruikte materiaal. Ik vermoedt daarom ( weet het eigenlijk wel zeker) gezien de prijs dat het een simpel mdf kastje is.... niet echt geschikt om op de grond in de zaal te zetten dus. ( bier, vocht... daar kan mdf niet tegen... en de stoffering bied hier nou niet echt bescherming tegen)

Ook het formaat van de boxen een groot nadeel als je ze moet vervoeren. De maten ( H x B x T): 630 x 950 x 630 mm zijn niet als ideaal te betitelen... Ik zou in mijn leven alleen glijbanen, of w-bin subs kopen als het redendament zo hoog is dat ik er aan 2 al genoeg heb. ( SA heeft daar een leuke reeks van (gehad) )

94 DB (1 w, 1 m) komt bij 500 watt rms uit op een theoretische 121 db. ( 94 DB bij 1 watt, 97db bij 2watt, 100 db bij 4watt, 103 db bij 8watt ect)