Poster: Phenix
Maar nog even over die loopjes. je zegt je maakt een loopje aan het begin van het nummer en op een bepaald punt (welk punt dan) roep je hem weer op om vervolgens een ander nummer in te mixen.
Maar is dat niet ontzettend saai? Je hebt namelijk de beat al gehoord in het begin en dan hoor je aan het einde (bij het inmixen van het volgende nummer) wederom weer de begin beat. Het lijkt me zo eentoning worden...
Ik ga het proberen uit te leggen.
Als je zoals jij doet, nummers snel mixen, dan heb je vaak dat het nogal druk word, snap je.
Ik doe het dan zo: je mixt het nummer in, maakt niet uit wanneer, als je dan op het punt komt dat in dat nummer de bassline of 'n melodie lijn komt, roep je bij het nummer wat al speelt de loop op, zodat je alleen het ritme nog hoort.
Die loop word als het ware je mix-outro.
Valt niet mee om dat begrijpend op te typen.
Wat betreft dat ik het te haastig vond, ik hou er wel van als dj's veel nummers draaien in 'n set. Het houd de aandacht van het pubkiek erbij, jebent zelf meer bezig en je kunt gewoon meer muziek laten horen.
Ik vond 't soms alleen niet zo mooi klinken.
BTW, er is zoveel goede muziek, zonde om dan maar 10 tracks in 1 uur te stoppen.