[M] Phenix - House Try Out Mix (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 24-08-2006 02:25
Hello everyone....

Ik heb afgelopen avond een house mix opgenomen. De mix duurt 30:22 en er zitten 12 nummers in verwerkt. Er zitten een klein aantal fouten in maar die zijn voor  de  feestgangers niet echt hoorbaar.

De bedoeling is dat deze als demo de deur uit gaat. Ik ben dus erg benieuwd wat jullie mening is over deze mix.

Playlist:
1. Luke Howard – Hi Life (electic rmx)
2. Fedde Le Grand – Just Trippin
3. Tom Novy & Lima – Take it (club dub mix)
4. Basoski and Romano – Roll Da Dice
5. Roger Sanchez – Lost (d Ramirez rmx)
6. Beat Freakz – Somebody’s Watching Me (christopher rmx)
7. Starkillers – Discoteka (kobbe and austin leeds rmx)
8. Who’s who – Sexy Fuck (laidback luke rmx)
9. Groove Cats – Tricky
10. Phonical Mass ft Queen- Changes (natural born rmx)
12. Shortie vs. Black Legend – Somebody (in the club rmx)

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by Reemz on 24-08-2006 @ 11:55:50 (53%)

What do you think about [M] Phenix - House Try Out Mix ??

Vote :   

robbert    posted on 29-08-2006 17:24
Mooi lijstje, nu ga ik eens luisteren Happy, laughing
User edit by robbert on 29-08-2006 @ 17:24:14 (2%)
Reemz    posted on 30-08-2006 10:37
En nog mensen die hun mening en visie op mijn mix willen gooien? Hij is namelijk nog steeds te downloaden.

Aangezien we op de 2e pagina zitten... hieronder nog even de playlist.

1. Luke Howard – Hi Life (electic rmx)
2. Fedde Le Grand – Just Trippin
3. Tom Novy & Lima – Take it (club dub mix)
4. Basoski and Romano – Roll Da Dice
5. Roger Sanchez – Lost (d Ramirez rmx)
6. Beat Freakz – Somebody’s Watching Me (christopher rmx)
7. Starkillers – Discoteka (kobbe and austin leeds rmx)
8. Who’s who – Sexy Fuck (laidback luke rmx)
9. Groove Cats – Tricky
10. Phonical Mass ft Queen- Changes (natural born rmx)
12. Shortie vs. Black Legend – Somebody (in the club rmx)

User edit by Reemz on 30-08-2006 @ 10:55:48 (100%)
sonik    posted on 01-09-2006 15:40
Goede platenkeuze, allen is ie iets te haastig gemixt,vind ik.

Track 2 had bv misschien wat later ingemixt kunnen, zelfde geld voor track 5 en 6.

12 tracks in 'n half uur is natuurlijk ook niet niks met extended versies.

Ik zie dat je met CDJ800's draait, wat ik altijd doe is 'n loop maken aan het begin van 'n beat die je dan weer oproept als je het volgende nummer in mixt,
zo kun je de nummers ook korter maken zeg maar, dat je niet  door 'n vol gedeelte van 'n nummer zit te mixen

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want ik zit het nu terug te lezen en....
Ik zou 'm niet als demo opsturen.
User edit by sonik on 01-09-2006 @ 16:19:37 (100%)
Reemz    posted on 01-09-2006 16:39
Poster: sonik
Goede platenkeuze, allen is ie iets te haastig gemixt,vind ik.

Track 2 had bv misschien wat later ingemixt kunnen, zelfde geld voor track 5 en 6.

12 tracks in 'n half uur is natuurlijk ook niet niks met extended versies.

Ik zie dat je met CDJ800's draait, wat ik altijd doe is 'n loop maken aan het begin van 'n beat die je dan weer oproept als je het volgende nummer in mixt,
zo kun je de nummers ook korter maken zeg maar, dat je niet  door 'n vol gedeelte van 'n nummer zit te mixen

Ooooooooowww het is ook nooit goed...  De één vind dat de nummers te lang doorlopen irritant en de ander te kort.

Hey maar ff zonder dollen thanx voor je heldere visie, hier heb ik wat aan...

Maar nog even over die loopjes. je zegt je maakt een loopje aan het begin van het nummer en op een bepaald punt (welk punt dan) roep je hem weer op om vervolgens een ander nummer in te mixen.

Maar is dat niet ontzettend saai? Je hebt namelijk de beat al gehoord in het begin en dan hoor je aan het einde (bij het inmixen van het volgende nummer) wederom weer de begin beat. Het lijkt me zo eentoning worden...

Maar goed aangezien ik je mix vanavond ga downloaden zal ik vast wel begrijpen wat jij bedoelt.
sonik    posted on 01-09-2006 17:10
Poster: Phenix

Maar nog even over die loopjes. je zegt je maakt een loopje aan het begin van het nummer en op een bepaald punt (welk punt dan) roep je hem weer op om vervolgens een ander nummer in te mixen.

Maar is dat niet ontzettend saai? Je hebt namelijk de beat al gehoord in het begin en dan hoor je aan het einde (bij het inmixen van het volgende nummer) wederom weer de begin beat. Het lijkt me zo eentoning worden...

Ik ga het proberen uit te leggen.

Als je zoals jij doet, nummers snel mixen, dan heb je vaak dat het nogal druk word, snap je.
Ik doe het dan zo: je mixt het nummer in, maakt niet uit wanneer, als je dan op het punt komt dat in dat nummer de bassline of 'n melodie lijn komt, roep je bij het nummer wat al speelt de loop op, zodat je alleen het ritme nog hoort.

Die loop word als het ware je mix-outro.

Valt niet mee om dat begrijpend op te typen.

Wat betreft dat ik het te haastig vond, ik hou er wel van als dj's veel nummers draaien in 'n set. Het houd de aandacht van het pubkiek erbij, jebent zelf meer bezig en je kunt gewoon meer muziek laten horen.

Ik vond 't soms alleen niet zo mooi klinken.

BTW, er is zoveel goede muziek, zonde om dan maar 10 tracks in 1 uur te stoppen.
User edit by sonik on 01-09-2006 @ 17:15:39 (4%)
Sjors    posted on 03-09-2006 12:41
Is hij nog steeds te downloaden? Kan hem niet vinden Sad
lrfist    posted on 03-09-2006 12:56
commentaar:
goeie mix Happy, laughing ik zou hem zeker durven opsturen als demo (maar daar moet je wel mee opletten, de meesten vragen een demo van minstens een uur)

de nummers van luke en basoski zijn echt kleppers, goeie verrijking van de set. over het algemeen een goeie platenkeuze, alleen die van beatfreakz had ik er mssch uitgegooid Happy, laughing

soit, deftige, zeer deftige mix Winking my eye
User edit by lrfist on 03-09-2006 @ 13:32:46 (100%)
Reemz    posted on 04-09-2006 11:29
@lrfirst:

Bedankt voor je positieve commentaar. De demo is inderdaad niet echt lang, daarom ga ik deze week zitten aan een nieuwe demo van ca. 45 minuten.

Me mixtechniek is in ieder geval door veel mensen als goed ervaren.

Philles    posted on 04-09-2006 14:36
ff horen

This is an old Topic

No new postings for 6.962 days.
 Post CommentThat would be 232.1 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

329 Users online: 53 Guests (276 Unknown)
Pages generated today : 49.242
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.701.254