Pioneer CDJ1000 MK2 uit de handel!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djdinaio    posted on 20-08-2006 01:09
Ben momenteel op zoek naar de MK2 serie van Pioneer, maar elke webshop die ik bezoek zijn ze niet meer te krijgen. Uiteraard is het van Pioneer te begrijpen om ze uit de handel te halen, omdat ze meer winst kunnen maken op de MK3!

Maar wat is nu de exacte reden, of wat zou de reden kunnen zijn om ze uit de handel te halen?
Normaliter bleven ze nog 1 á 2 jaar in de handel zitten, totdat ze op waren.

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven op deze vraag en mij eventueel zou kunnen adviseren welke aankoop voor CD-speler dan aan te kopen! Zou ik dan richting de Technics moeten gaan of Denon of Numark of ect.?

Graag zou ik jullie advies willen horen over deze kwestie.

Cheers

What do you think about Pioneer CDJ1000 MK2 uit de handel! ??

Vote :   

Lead    posted on 20-08-2006 01:14
Ze waren al lastig te verkrijgen tegen de het einde. Er zullen er nog maar weinig zijn die je nieuw kunt kopen. Veel verhuur bedrijven upgraden momenteel naar MK3's, dus gebuikt zullen ze wel redelijk te vinden zijn.

Maar als je minder budget wilt uitgeven, waarom geen CDJ-800MK2 ?
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 20-08-2006 01:14 (1%)
Winston    posted on 20-08-2006 02:14
Poster: djdinaio
...of wat zou de reden kunnen zijn om ze uit de handel te halen?

Er zijn een paar leuke verbeteringen en MP3 en hot loops als extra functies op de MK3 ten opzichte van de MK2.

Marketing technisch is het dus slim om de oudere versie niet te continueren, omdat de meeste mensen voor de MK3 zullen kiezen. En het is dan te kostbaar om een productielijn operationeel te houden voor een product dat te weinig wordt verkocht. De MK2 zou dus duurder worden dan de MK3.

Je hebt niks verteld over je budget, draaistijl (d.w.z. muziekstijl, hoe doe je overgangen), ervaring en technische bekwaamheid.

Dus moet ik voorlopig aannemen dat je goed hebt nagedacht. Ik zou dan gewoon doorsparen voor de CDJ-1000MK3. Het verschil is echt niet zo groot.

Denon, Numark en Technics verschillen heel wat van de CDJ's. Als je al goed had nagedacht is een overstap naar deze niet echt aan te raden. Dan eerder de CDJ-800 als budget het probleem is.

Tic Toc
tym    posted on 20-08-2006 11:57
anders koop je hem 2e hands.. er worden genoeg aangeboden en er zitten vast wel een paar tussen die niet zo oud en nog in goeie staat zijn. bespaar je ook nog wat centen Happy, laughing
djdinaio    posted on 20-08-2006 12:38
Poster: Winston
Je hebt niks verteld over je budget, draaistijl (d.w.z. muziekstijl, hoe doe je overgangen), ervaring en technische bekwaamheid.

Dus moet ik voorlopig aannemen dat je goed hebt nagedacht. Ik zou dan gewoon doorsparen voor de CDJ-1000MK3. Het verschil is echt niet zo groot.

Mijn budget is geen probleem, maar het liefst geen € 2600,00 of meer. Als het kan eronder. Lead heeft mij deels aangeraden de 800MK2 eens op te nemen in mijn verlanglijstje.
Ik draai zelf: trance, house en techno en draai al zo'n 6 jaar en heb meer ervaring met de Pioneer CDJ-serie...

@ tym: het is leuk om dingen 2de hands te kopen en geld uit te sparen, maar dat heeft een andere voor mij de lol al van het apparaat gehaald en houd ik geen lol meer eraan over. Oftewel: een ander heeft het al gebruikt en wil dingen graag nieuw hebben, maar daar zit ook zijn prijskaartje aan!

Cheers!

Marz-L    posted on 20-08-2006 12:40
Heb je een PM gestuurd met praktisch nieuwe spelers........
Winston    posted on 20-08-2006 13:46
Ik heb liever ook nieuw dan tweede hands.

Je hebt ruime ervaring en trance, etc. is zeker heel goed te doen met de CDJ-800 zolang je geen spectaculaire live remixjes doet. In jouw geval zou ik dan ook de CDJ-800 kiezen.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.977 days.
 Post CommentThat would be 232.6 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

158 Users online: 51 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 76.590
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.728.602