probleem mixjes opnemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

neutje    posted on 19-08-2006 14:07
ik heb een probleem met mijn dateq vibe.
ik wilde net ff een mixje op gaan nemen met mijn laptop.
dus ik had mijn laptop aangesloten via mijn microfoon ingang en in mijn mengpaneel op record.
en toen ging ik opnemen met audacity toen werd mijn geluid op de master steeds zachter totdat er geen geluid meer was. mijn vu meters deden ook niks.
maar mijn  vu meter van de cue die deed het wel gewoon.
maar op mijn laptop zag ik het signaal ook steeds zachter worden bij audacity.
dus ik snap er geen bal meer van.

wie weet hier meer van?

alvast bedankt

What do you think about probleem mixjes opnemen ??

Vote :   

neutje    posted on 19-08-2006 18:25
weet niemand hier iets van ??

_Ivan_    posted on 19-08-2006 19:42
vaag... het lijkt alsof je dan steeds zachter uitstuurt.... stuur je wel goed uit? k'sta voor een raadsel
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 19-08-2006 19:45
Poster: neutje
ik heb een probleem met mijn dateq vibe.
ik wilde net ff een mixje op gaan nemen met mijn laptop.
dus ik had mijn laptop aangesloten via mijn microfoon ingang en in mijn mengpaneel op record.
en toen ging ik opnemen met audacity toen werd mijn geluid op de master steeds zachter totdat er geen geluid meer was. mijn vu meters deden ook niks.
maar mijn vu meter van de cue die deed het wel gewoon.
maar op mijn laptop zag ik het signaal ook steeds zachter worden bij audacity.
dus ik snap er geen bal meer van.

wie weet hier meer van?

alvast bedankt
 En als je het op een line in ingang probeert?
_Ivan_    posted on 19-08-2006 19:45
je bedoeld opnemen vanaf een line ingang van bijvoorbeeld een cd-speler?

Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 19-08-2006 19:50
Neen line-in op ze laptop.
Ferrox    posted on 19-08-2006 20:01
Ik denk dat je (als je pecht hebt) de mic-ingang heb opgeblazen, mischien op een of andere manier in kortsluiting gekomen. Met als gevolg een laag-omige ingang die alle energie van het geluid wegslurpt. Dit kan je mengpaneel wss wel even aan, maar dat is al snel over.

Dit kan het zijn, hoewel de kans klein is.
Dus aansluitin op de line-ingang is een must. Omdat het signaal van een mengpaneel al op +4dBu ligt is het al een sterker signaal. Wat je zou kunnen doen om de mic ingang te checken is om er een microfoon aan te hangen.

Maargoed, vooralsnog is de meeste van de hedendaagse apparatuur beveiligd tegen dit soort "gebruikers"fouten
neutje    posted on 20-08-2006 12:07
ik heb net ff me microfoon op mijn microfoon ingang van mijn laptop gedaan en hij deed het gewoon goed.

maar toen ik aan het opnemen was met mijn mengpaneel toen brande mijn vu meters van de master ook niet die gingen ook langzaam uit .

User edit by neutje on 20-08-2006 @ 12:08:39 (12%)
Ferrox    posted on 20-08-2006 12:49
lees mijn post nog eens over, met name de eerste alinea. Daardoor komt het dat het bij de VU meters OOK wegvalt!
Winston    posted on 20-08-2006 13:28
Zoals je het uitlegt moet Neut dan vooral naar de laatste alinea kijken. De "Rec Out" van de mixer heeft een signaal van "line level" sterkte, terwijl de "Mic In" van de laptop het zwakkere signaal wil van een "Mic level." Uit zijn laatste post blijkt dat de "Mic In" van de laptop nog werkt. Dus het is gelukkig niet opgeblazen, ondanks de foute aansluiting. Dus is het beveiligd z.a. in je laatste alinea.

Maar Neut, als je nou gewoon de "line in" van de laptop gebruikt, wat gebeurt er dan?
Tic Toc
Camino    posted on 20-08-2006 14:10
rec out is op alle mixers onafhankelijk van je master level... dat er een verschil is op je vu meters van je pc en je mixer is dus helemaal normaal
neutje    posted on 20-08-2006 14:17
@ winston: ik heb geen line in, alleen een mic
Jorrit    posted on 20-08-2006 14:23
Probeer eens of je booth out op heel laag volume wel signaal geeft aan je mic in?
Winston    posted on 20-08-2006 14:35
Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat er aan de hand is. Op de mixer is de Rec  inderdaad onafhankelijk van de Master. En het hoeft al helemaal niet over een te stemmen met de uitslag van de VU meters op de PC.

Maar hij zei dat het geluid langzaam zachter wordt tot het helemaal stil valt. Dat is raar. Als je niet aan de Master komt mag er niets gebeuren met de uitslag van de VU meter.

Maar de Vibe heeft een limiter die ingrijpt als het signaal harder is dan 0 dB. Misschien dat je te hard uitstuurt Neutje. Controleer en verlaag de gain tot iets onder de 0 dB. Als dat niet het geval was. En probeer opnieuw via de line in van de laptop.

Edit: Ik lees net dat je laptop geen line in heeft. Raar hoor, nergens drie gaatjes naast elkaar?

Wel snap ik niet waarom de limiter het signaal zou moeten afzwakken tot niks, maar je kunt het proberen en dan horen we van je.
Tic Toc
User edit by Winston on 20-08-2006 @ 20:46:08 (14%)
neutje    posted on 20-08-2006 15:27
@ jorrit: dat heb ik al geprobeerd

Winston    posted on 20-08-2006 20:39
Poster: neutje
@ jorrit: dat heb ik al geprobeerd

En lukte het wel of niet?
Tic Toc
Day-One    posted on 20-08-2006 21:55
Check Gain/trim en bij record als het goed is stuurt hij 1:1 wat betekend wat jij hoort neem hij op of beter gezegt stuurt hij uit.

Als dat niet lukt kan je nog je master delen en dat moet zeker lukken!

Edit: Los van dat je niet kan opnemen, komt er wel geluid uit je laptop?
User edit by Day-One on 20-08-2006 @ 22:00:11 (36%)
neutje    posted on 21-08-2006 17:52
@ winston: doet het niet

@ day one: er komt wel geluid uit me laptop

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

173 Users online: 104 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 1.325
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.694.716