Kamer geluidsdicht maken.  (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

the-melody    posted on 18-08-2006 17:01
Hoi mensen, ik heb een vraagje: Zoals sommigen al weten verhuis ik binnenkort naar Antwerpen, hoboken om presies te zijn. Daar krijg ik een volledige nieuwe kamer voor me djbooth + producing gear. Nu wil ik die helemaal geluidsdicht hebben omdat de muren nogal veel geluid doorlaten. Het moet wel in Antwerpen zijn en liefst zo dichtmogelijk tegen hoboken. Mijn bedoeling is om dus van die matten tegen de muur+ plafond te platsen zodanig dat er geen geluid meer door kan. Als iemand zo'n winkel weet mag ie het altijd zeggen want ik vind niks op google.

Vriendelijk bedankt!

What do you think about Kamer geluidsdicht maken. ??

Vote :   

BillyArd    posted on 23-08-2006 11:23
Sierplijster is een soort pasta die je nadat je de gipswand hebt gezet aangebracht wordt op de wand.
het uiteindelijk effect is dat je het idee hebt dat je naar een stenen muur kijkt net als elke andere gestucte muur.
Het is gewoon afwerking, want alleen gips ziet er niet uit natuurlijk Winking my eye
Kortgezegd, na de sierplijster ziet het wandje er gewoon gelikt uit !
Happy, laughing
en die grove korrel die zorgt dus weer voor een klein beetje verstrooiing van je geluid , dus minder kaatsing/reflectie .
Meteen mooi meegenomen dus !
Happy, laughing
Mocht je na plaatsing van de wand nog een teveel aan reflectie hebben , dan zou je altijd nog een gordijn op kunnen hangen !
maar ik zou daar zeker niet mee beginnen van te voren Happy, laughing
eerst maar eens luisteren naar hetr resultaat.
Happy, laughing
User edit by BillyArd on 23-08-2006 @ 11:26:16 (45%)
Camino    posted on 23-08-2006 11:30
... goed gezind vandaag? welgeteld 5 's... volgens mij heb je net iets van nieuwe gear binnen ofzo :P</offtopic>

User edit by Camino on 23-08-2006 @ 11:31:16 (2%)
BillyArd    posted on 23-08-2006 12:13
hahahah ben altijd goed gezind .........maar kan wel een knorrepot zijn soms ......LOL!

ik heb inderdaad wat nieuw(2dehands)spullen binnen

waaronder een yamaha AN 200 analog physical modeling synth
en een korg poly 800 analoge jaren 80 synth
verder komt vandaag cakewalk project 5 binnen die ik weer mooi kan gebruiken in sonar !
Happy, laughing
dus zekersss goed gemutst !
Happy, laughing

Oh ja en mijn nieuwe rodes NT1A mic + Tube mic preamp/saturator kan ik ook eindelijk ophalen
Dus het weekend zie ik niets behalve muziek !
Winking my eye
User edit by BillyArd on 23-08-2006 @ 12:59:14 (42%)
Winston    posted on 23-08-2006 17:04
@ Billy: 2 leuke avatars binnen 2 dagen, dat gaat ook hard

@ Melody: Vertel je ons als het zover is, wat het resultaat is? Hoelang jullie bezig waren. Hoeveel maal minder luid je de muziek hoort buiten. En hoe de geluidskwaliteit uiteindelijk is geworden?
Tic Toc
the-melody    posted on 23-08-2006 17:04
Zal ik zeker doenHappy, laughing
Illusion    posted on 25-08-2006 13:30
zou van mij goed van toepassing wezen :p kamer geluidsdicht:d

@ Billy: toffe avatar (zegt star wars fan)

:D:D                                                                                  

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 28-09-2008 13:00
Dit was een leuk start topic, maar lees dit topic voor meer en uitgebreidere info over isolatie van een kamer.

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

35 Users online: 4 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 12.388
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.219.140