Ik heb het topic eens effe door zitten lezen en denk dat wat
Winston heeft getypt erg belangrijk is. Als je de kamer volledig gaat isoleren met wat dan ook dan haal je het natuurlijke geluid er uit. Dan worden straks alle tonen bijna gedempt en krijg je een heel dof klankbeeld.
Poster: the-melody
Ja ok maar als ik me muziek op 50dB zet hoor je het nog.... tot boven. Dus is dat niks.
50dB is als je gewoon normaal aan het praten bent. Dus ik denk dat je dat een beetje overdrijft. Huur anders voor de grap eens een keer een dB meter en meet eens hoe hard je draait in je kamer. Boven de 80 vind ik voor thuis niet nodig, dat het leuk is, is een andere zaak

Nvie zij het trouwens ook al:
Poster: Nvie
iemand zei ooit tegen mij dat je de muziek niet hard hoeft te zetten om je DJ Skills te oefenen, ook al aan gedacht?
Kan het ook niet zo zijn dat je geluids-set wat beter moet inregelen. Het kan namelijk zijn dat de combinatie speakers en de ruimte waarin ze staan een
negatieve werking hebben. Dat bijvoorbeeld bepaalde bas frequenties versterkt worden met als gevolg dat die door het hele huis heen te horen zijn. Die zou je dan bijvoorbeeld met een equilizer een stukje er uit moeten halen.
Wat je ook nog zou kunnen doen is een low cut filter toepassen. Vooral die hele lage bas tonen dreunen vreselijk door (daar helpt alleen een vacuum ruimt tegen). Kun je die niet beter weg halen? Tot 50 hz hoor je niet zo veel maar is het meer voelen terwijl in jullie huis de compelte service kast misschien staat te dansen.
Ik zou voor het isoleren eerst eens testen hoe het allemaal klinkt en uitwerkt in het nieuwe huis als je kamer en de rest netjes is ingericht. Daarna zou ik beginnen met je kamer deur onder hande te nemen, aangezien die samen met je raam de meest slecht isolerende factor is. Door daar bijvoorbeeld noppen schuim op aan te brengen voorkom je dat de deur een groot deel van het geluid doorgeeft.
Gebruik spikes onder je bas speaker en richt je speakers zo dat jij direct het geluid opvangt. Hang eventueel dan nog een gordijn of doek achter je zodat geluid dat van de speakers langs je heen gaat deels wordt gedempt.