Kamer geluidsdicht maken.  (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

the-melody    posted on 18-08-2006 17:01
Hoi mensen, ik heb een vraagje: Zoals sommigen al weten verhuis ik binnenkort naar Antwerpen, hoboken om presies te zijn. Daar krijg ik een volledige nieuwe kamer voor me djbooth + producing gear. Nu wil ik die helemaal geluidsdicht hebben omdat de muren nogal veel geluid doorlaten. Het moet wel in Antwerpen zijn en liefst zo dichtmogelijk tegen hoboken. Mijn bedoeling is om dus van die matten tegen de muur+ plafond te platsen zodanig dat er geen geluid meer door kan. Als iemand zo'n winkel weet mag ie het altijd zeggen want ik vind niks op google.

Vriendelijk bedankt!

What do you think about Kamer geluidsdicht maken. ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 18-08-2006 17:07
In de Brico en in de Gamma vindt je zo van die platen overlaatst in de aanbieding.. Of zoek je echt mensen die deze plaatsen enzo??

dj2dj.nl
the-melody    posted on 18-08-2006 17:09
Als ze echt volledig afsluiten dan zal ik daar eens gaan zien. Nee me pa gaat het zelf 'proberen'.
Jorrit    posted on 18-08-2006 17:13
Antwerpen? Cool man, mooie stad vind ik dat! :D

Ik wist daar een goeie DJShop te vinden in een steegje ergens, maar toen ik daar een jaartje terug weer kwam was hij gesloten. Een member van hier vertelde er in een topic meer over, hoe dat zit, die woont ook in Antwerpen (of in de buurt van) dacht ik, misschien kan hij je helpen? Winking my eye
the-melody    posted on 18-08-2006 17:15
Tekhead bedoel je? Ik zal eens ff searchen.
Bastian    posted on 18-08-2006 17:20
ahh antwerpen daar ga ik meestal naar de film (metropolis) :p
_Ivan_    posted on 18-08-2006 20:34
Ik denk als je je kamer echt helemaal geluidsdicht wil hebben dat dat flink wat centjes gaat kosten.... liep er niet een topic over een studio met geluidsdichte muren? staat me ergens bij.... mja ik heb er verder geen verstand van... misschien greup?
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 18-08-2006 20:36
Poster: _Ivan_
Ik denk als je je kamer echt helemaal geluidsdicht wil hebben dat dat flink wat centjes gaat kosten.... liep er niet een topic over een studio met geluidsdichte muren? staat me ergens bij.... mja ik heb er verder geen verstand van... misschien greup?
 Ik heb er ook veel voor over om eens in alle rust te kunnen draaien en geen gezeik van me ouders te hebben. Ik weet zelf ook wel dat dit erg veel ging kosten anders had ik het niet gevraagtWinking my eye
User edit by the-melody on 18-08-2006 @ 20:37:09 (1%)
greup    posted on 18-08-2006 20:42
ik neem aan dat je een "hobby budget" hebt. Een kamer volledig geluids-dicht krijgen is niet mogelijk heb z'n hobby.

Er was idd al een topic over.

Ik zou als ik jou was gewoon zorgen voor dik issolatie materiaal wat je tussen je muren doet. dan blijft het betaalbaar.
the-melody    posted on 18-08-2006 20:45
Poster: greup
ik neem aan dat je een "hobby budget" hebt. Een kamer volledig geluids-dicht krijgen is niet mogelijk heb z'n hobby.

Er was idd al een topic over.

Ik zou als ik jou was gewoon zorgen voor dik issolatie materiaal wat je tussen je muren doet. dan blijft het betaalbaar.
 Dus moet ik me muren dan openbreken?
greup    posted on 18-08-2006 20:50
Ik ging er gemakshalve even van uit dat je kamer nog gebouwd moest worden...

Maar ik zou het volgens het zelfde principe gedaan hebben als je een parket vloertje legt. Ondergrond, stuk isolatie, parket. Wat geloof ik ook altijd enigsinds wil werken is het gebruik van veel stof ( dus op je muren en grond)

maar ik denk dat als je eens naar een bouwmarkt gaat dat ze je daar ook wel goed op weg kunnen helpen.
the-melody    posted on 18-08-2006 20:51
Bedankt!

<Mod edit>
Even je topic titel veranderd. Ik denk dat er zo meer mensen op af komen die hier wat vanaf weten.

greup
Mod edit by greup on 18-08-2006 20:53 (100%)
Dj_Fantasy    posted on 18-08-2006 20:52
Sorry maar ik denkt dat Melody vroeg om WINKELS!! en niet om manieren en hoe je een kamer geluidsdicht zou krijgen!!
dj2dj.nl
greup    posted on 18-08-2006 20:55
Poster: Dj_Fantasy
Sorry maar ik denkt dat Melody vroeg om WINKELS!! en niet om manieren en hoe je een kamer geluidsdicht zou krijgen!!

Wat heb je aan winkels als je niet weet HOE je het wilt doen.

Als The-melody de nadruk op winkels wilt laten liggen moet hij me even pm-en., Dan wil ik de titel wel weer terug veranderen. Maar ik heb het idee dat de vraag om HOE het moet in dit topic belangrijker is dan waar hij z'n spul moet halen.
Basrose    posted on 18-08-2006 22:01
je kan het ook op een redelijk goedkope manier doen hoor maar het is ff verbouwen... er is een techniek met speciale platen (die niet zo duur zijn) weet alleen ff niet hoe ze heten.. daarvoor span je superstrak een doek en niet je aan die platen. dan ziet t er toch nog goed uit voor niet al teveel geld.
ccc    posted on 18-08-2006 22:37
Je boxen in een bepaalde vorm/richting zetten wilt ook al heel erg veel helpen.
Ik draai nu met hetzelfde volume en mijn ouders hebben er stukken minder last van de bass.

Dit in combinatie met isolatie zal je denk ik al heel ver helpen je kamer "geluidsdicht" te maken.
User edit by ccc on 18-08-2006 @ 22:38:51 (65%)
neutje    posted on 19-08-2006 12:09
horen je ouders je ook niet sexen

Basrose    posted on 19-08-2006 12:16
het is handig als je je subs op pootjes zet... het liefst zo klein mogelijk... zodat de pootjes maar een heeeel kleine stukje van de grond raakt... dit voorkomt al een hoop trillingen.

the-melody    posted on 19-08-2006 12:18
Ja dat was ik ook van plan, bedankt. Maar nu nog een manier zoeken om het geluid tegen te houden. Enfin zo meteen gaan we naar ons huis toe, ga ik aan me meubel beginnnen en dan eens rondkijken.
_Ivan_    posted on 19-08-2006 12:29
Poster: neutje
horen je ouders je ook niet sexen

Sorry dak het zeg hoor maar wat heeft dat met dit topic te maken

Ontopic :
Mijn buurman 2 huizen verderop heeft thuis een complete studio en was daar ef voor de lol en toen kwam dit onderwerp ook tespraken. Hij vroeg mij toen wat de reden was dat de kamer geluids dicht moest zijn. Als je ook echt dingen gaat opnemen met microfoons enzo dan is het belangrijk dat de kamer helemaal geluids dicht is. Dit kost ook een helehoop geld. Ik ga ervan uit dat je gewoon de kamer wat meer wilt isoleren dan nu zodat je minder van derest van het huis hoort, en zij ook wat minder van jou horen. Het beste is dan om de muren open te breken en er isolatie materiaal aan te brengen. (zo blijft het ook betaalbaar) Wat greup zij over parket was ook een tip van mij buurman.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en post ef wat foto's:P als de nieuwe kamer klaar isHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 19-08-2006 12:37
Ok, greup zei dat ook dus dat de muren moeten worden opgengebroken. Nu het huis is van me stiefma dus alles is kant en klaar enkel mijn kamer. Dus echt breken en kappen moeten we niet doen. Mijn pa had gedacht om gewoon van die matten tegen de muren aan te brengen. Dit zal dus niet veel helpen aangezien ik me muren moet openbreken?
_ruud_    posted on 19-08-2006 12:57
je hebt ook van dat zwarte schuim met bobbels erop als het goed is kun je het hier ook voor gebruiken weet zo niet hoe het heet ofzo maar ik zoek nog eens na.

edit:

zoiets bedoel ik (zie de muur het zwarte)
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 19-08-2006 @ 13:02:15 (34%)
Dirkvh    posted on 19-08-2006 14:34
Poster: _ruud_
je hebt ook van dat zwarte schuim met bobbels erop als het goed is kun je het hier ook voor gebruiken weet zo niet hoe het heet ofzo maar ik zoek nog eens na.

edit:

zoiets bedoel ik (zie de muur het zwarte)

Dit schuim schijnt goed te werken heb ik wel een gehoord, dit is wel te koop bij een webshop(mag hem niet noemen denk ik). Dan moet je kijken bij schuim en dan noppenschuim als het goed is.

Verder wat ze volgens mij in opname studios doen is een dubbele wand maken en die vacuum zuigen dan is het aan de andere kant egt muisstil. ( ik kan je wel zeggen dat dit heel prijzig is dus ik denk niet dat dit echt geschikt is)

Nog veel succesWinking my eye
Laidback    posted on 19-08-2006 14:36
hmm..
Gewapend Beton ?
dat helpt altijd :p

greup    posted on 19-08-2006 15:07
Poster: Dirkvh

Dit schuim schijnt goed te werken heb ik wel een gehoord, dit is wel te koop bij een webshop(mag hem niet noemen denk ik). Dan moet je kijken bij schuim en dan noppenschuim als het goed is.

Verder wat ze volgens mij in opname studios doen is een dubbele wand maken en die vacuum zuigen dan is het aan de andere kant egt muisstil. ( ik kan je wel zeggen dat dit heel prijzig is dus ik denk niet dat dit echt geschikt is)

Nog veel succesWinking my eye

het klopt dat in studio's de kamers vaak vacuem gezogen worden.. Maar dan heb je aan een paar duizendjes niet genoeg.

a
Laidback    posted on 19-08-2006 15:09
daar heb ik ook al eens van gehoord.
het Vacuum zuigen van de tussenwand..
maar das een beste investering..
neem gewoon een xxxxl nokia phone booth .. :p

38 Users online: 5 Guests (33 Unknown)
Pages generated today : 11.379
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.218.131