Overstap van PC naar DJ gear (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Verjicke    posted on 18-08-2006 14:01
Hallo iedereen,
Ik ben hier nu al een tijdje actief op deze site en zou graag wat upgraden aan m'n gear die op dit moment niet vet isConfused
Ik ben dus van plan twee cd spelers te kopen en een mixer maar ik ben aan het twijfelen welke ik heb de Pioneer CDJ-1000mk2 op het oog(2X)of de Pioneer CDJ-1000 MK3 en voor een mixer ben ik nog vollop op zoekConfused(ik dacht aan de Pioneer DJM-400):phopelijk kunnen jullie me even helpen bij m'n 2cd spelers te kiezen en m'n mixer
User edit by Verjicke on 18-08-2006 @ 14:05:13 (17%)
Mod edit by Nvie on 26-08-2006 16:06 (2%)

What do you think about Overstap van PC naar DJ gear ??

Vote :   

Verjicke    posted on 23-08-2006 16:41
Ik denk het dan toch te houden bij de Pioneer HDJ-1000:p

Dit is m'n kooplijstje:
CD-spelers: Pioneer CDJ-200(2x)
Mixer: Pioneer DJM-400
Hoofdtelefoon: Pioneer HDJ-1000

Ik denk niet dat ik nog iets zal veranderen.
the-melody    posted on 23-08-2006 16:44
wat ga je als moni's nemen?
Verjicke    posted on 23-08-2006 16:46
Wat zijn moni'sConfused(ken dit woord niet:p)

the-melody    posted on 23-08-2006 16:54
monitors ofterwel boxen
Verjicke    posted on 23-08-2006 16:55
Ahja zo heb nog 2boxen van 80watt staan dus die zullen het een tijdje moeten doen.:p
dalux    posted on 23-08-2006 19:35
nog even over de mixer. Heb dit weekend op een pioneer mixer (600) gemixed en ik vond het eigenlijk tegenvallen. De faders zijn kort en voelen een beetje slap aan. Vond hem qua geluid erg hoog maar dat kan ook aan andere dingengelegen hebben. Hij werd daarnaast ook erg warm. Thuis heb ik een Allen & HEath XONE:32 staan en daar ben ik erg tevreden mee. Sterker het is de absolute Shit! Lekkere faders. Leuk filtertje erop. Koptelefoon aansluiting voor. Ik zou die dus ook nog overwegen. Pioneer voor de Cd-decks is het beste, maar demixers zou ik tch ergens anders halen! Succes!
DJ_Inspiration    posted on 23-08-2006 19:46
Ja, over de DJM600 heb je misschien wel gelijk.
Het is ondertussen al wel een wat verouderde mixer.

De nieuwe DJM800 is op dat gebied wel wat anders denk ik, hoewel ik deze nog niet heb kunnen testen. Het zou alleszins wel een hele vooruitgang zijn op de DJM600.
Allen & Heath levert daarentegen ook wel topkwaliteit natuurlijk Winking my eye
Verjicke    posted on 23-08-2006 21:14
Vinden jullie dan de DJM-400 geen goeie mixer om te beginnenConfused
DJ_Inspiration    posted on 23-08-2006 21:16
Dat is een zeer goede mixer hoor, zowel voor beginners als voor pro's. Happy, laughing
Deze heeft dezelfde geluidskwaliteit van de topmixers van Pioneer.
dalux    posted on 23-08-2006 21:52
natuurlijk is de 400 een goede mixer om te beginnen en ook voor ervaren dj's is hij prima. je hele set is ook vrij "volwassen". De enige tip die ik nog kan geven is: ga naar een winkel voel hoe de schuifjes gaan. Luister, gebruik ze even. Zonder naar de prijs te kijken. Vervolgens kijk je naar de prijs van de lekkerste mixer. Als die te duur is ga je downgraden. En kijk je welke mixer in zijn 'gedrag' lijkt op die ene ultieme mixer voor jou en wie weet kies je ineens een goedkopere uit! Heb je weer geld om andere leuke dingen van te kopen zoals muziek. Ook niet onbelangrijk als je begint! Kijk ook wat je ermee wilt. Als je enorm wilt scratchen en dat soort dingen (turntablism). ook eens bij VEstax kijken. Goed spul. Hoeveel kanalen denk je nodig te hebben? Wil je effecten. Of kunnen die er later ook bij (send_return). Succes ben benieuwd welke het wordt!
dalux    posted on 23-08-2006 21:53
Wat ik dus eigenlijk wilde zeggen± Staar je niet blind op een merk!
Dj_Fantasy    posted on 23-08-2006 21:56
Ik ben nu ook beginner en ik kan niet ALL PIONEER hebben of ik MOET dat niet hebben...Het is niet omdat de rest pioneer heeft dat jij dat ook moet hebben eh!!!
dj2dj.nl
Verjicke    posted on 24-08-2006 11:35
Ja dat weet ik van Pioneer maar het m'n allereerste booth dus vertrouw ik ht meest Pioneer maar dat wil niet zeggen dat ik bie m'n volgende upgrade terug all Pioneer moet hebben het is gwn om mee te beginnen.:pverder over die kanalen weet ik eigenlijk niet goed wat dit wil zeggen ik weet dat die DJM-400 twee kanalen heeft maar weet niet goed wat dit wil zeggenConfusedverder denk ik wel dat dit genoeg is.:d
Dj_Fantasy    posted on 24-08-2006 11:45
2 Kanalen betekent dat je daar 2 apparaten (line ofwel phone) erop kunt aansluiten..Meestal kun je er wel meer op aansluiten maar dan moet je wel constant een knop duwen voor te wisselen..
dj2dj.nl
Verjicke    posted on 24-08-2006 14:53
Poster: Dj_Fantasy
2 Kanalen betekent dat je daar 2 apparaten (line ofwel phone) erop kunt aansluiten..Meestal kun je er wel meer op aansluiten maar dan moet je wel constant een knop duwen voor te wisselen..

Ah zo weet nu ook wat kanalen zijn:p.Ik wil twee CDJ-200's erop aansluiten en de HDJ-1000 als hoofdtelefoon ook.Zal dit dan gaanConfused
dancedimension    posted on 24-08-2006 15:02
even een vraagje, hoe oud ben je? ik heb namelijk het gevoel dat je nogal jong ben, als ik dit zo allemaal lees, kan je pioneer wel VEROORLOVEN?, en waarom pioneer, straks bak je er niks van en dan is het geld weggegooid, kijk ook naar merken als reloop, jb, citronic, die maken ook allemaal erg leuk spul!
Verjicke    posted on 24-08-2006 15:07
Poster: dancedimension
even een vraagje, hoe oud ben je? ik heb namelijk het gevoel dat je nogal jong ben, als ik dit zo allemaal lees, kan je pioneer wel VEROORLOVEN?, en waarom pioneer, straks bak je er niks van en dan is het geld weggegooid, kijk ook naar merken als reloop, jb, citronic, die maken ook allemaal erg leuk spul!

Ik ben 13 en wat bedoel je met "straks bak je er niets van"Confused
User edit by Verjicke on 24-08-2006 @ 15:07:35 (3%)
RobinM    posted on 24-08-2006 15:11
Hij bedoelt dat, als over een half jaar blijkt dat je draaien niks aan vind, of simpelweg er de aanleg niet voor hebt. Je opgescheept zit met een erg dure set, waar je veel op af moet schrijven wil je hem weer verkopen.
_Ivan_    posted on 24-08-2006 15:15
Poster: Verjicke
Vinden jullie dan de DJM-400 geen goeie mixer om te beginnenConfused

HEt is een mooie mixerWinking my eye maar als je het uiteindelijk niet leuk blijkt te vinden is het gewoon weggegooid geld!
Feel&.Celebrate.Life!
dancedimension    posted on 24-08-2006 15:16
jap, ik ben ook niet begonnen met pioneer etc. Daar ga ik nu heen, ben heel simpel en met wat goedkopere merken begonnen. Waarom? nou omdat ik eenmaal 1 het geld er niet voor had daarnaast moet je je in platen en cd's voorzien, in jou geval is dat cd's. Wat ook nog een smak centjes kost. Je kan veel beter beginnen met merken die iets "onder" pioneer staan. Reloop, jb, citronic, stanton etc.  En daarvoor heb je ook gewoon goede kwaliteit.

Verjicke    posted on 24-08-2006 15:16
Poster: RobinM
Hij bedoelt dat, als over een half jaar blijkt dat je draaien niks aan vind, of simpelweg er de aanleg niet voor hebt. Je opgescheept zit met een erg dure set, waar je veel op af moet schrijven wil je hem weer verkopen.

Ik mix nu al een half jaartje en vindt het nog altijd toffer worden.
En over aanleg hebben tja...ik weet niet echt of ik aanleg heb?Maar hoe meer je oefent,hoe beter je het zal kunnen.Toch?
dancedimension    posted on 24-08-2006 15:19
tis je allereerste booth zeg je, hoe heb je dan afgelope half jaar gedraaid? Want met pc mixen is ZO anders.

User edit by dancedimension on 24-08-2006 @ 15:20:52 (42%)
the-melody    posted on 24-08-2006 15:21
Je kunt de mix techniek wel aanleren, maar niet de muziekkeuze, en de muziekkeuze bepaalt of je een succesvolle dj wordt ofniet. Mensen die zelf niet mixen(je publiek dus later) letten niet op het materiaal en de overgangen maar op de muziek. Mixen kun je aanleren dat kan iedereen, maar de muziek keuze niet. Jij draait toch op een pc? Daar alleen kun je niet op beoordelen of je het in je hebt ofniet. Hardware is totaal anders en dat vraagt ook wat oefening. Idd hoe meer je oefent hoe beter je mixtechniek wordt. Als ik eerlijk mag zijn, laat die pioneer ff afvallen om te beginnen dat is veel te overkill om te starten vind ik persoonlijk. Ga kijken naar reloop, jb systems, omnitronic etc. Laat die pioneer nog ff weg, dat kun je nogaltijd halen als je gevorderde bent en je echt weet van ik ga ermee door! Want wat ben je thuis met een mixer die een headroom en een geluidskwaliteit van hier tot in tokio heeft... fx etc? Die fx is allemaal maar bijzaak en als beginner ga je daar meer met pielen omdat dat 'gaaf' is en ga je je minder concentreren op je beatmatchen.Happy, laughing
User edit by the-melody on 24-08-2006 @ 15:23:25 (33%)
Verjicke    posted on 24-08-2006 15:21
Ja,ervoor mixte ik op computer wat saai was en ik nooit meer wil doen!!!
Ik ging af en toe even bij een vriend draaien die wel 2cd-spelers heeft en een mixer.
dancedimension    posted on 24-08-2006 15:22
Ik heb daar weinig aan toe te voegen

En die vriend van jou is neem ik aan ook 13 of iets dergelijke, lijkt me stug dat die pio, technics, denon etc heeft.
User edit by dancedimension on 24-08-2006 @ 15:23:08 (100%)

229 Users online: 7 Guests (222 Unknown)
Pages generated today : 18.092
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.406.466