auto -> hogere snelheden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 11-08-2006 20:45
ik als automobilist kan dit soort meldingen alleen maar toejuigen, hopen dat ze in nederland ook gaan luisteren naar Oostenrijk en niet naar de schatkist.

De vele files in NL veroorzaak ook een hoop economische schade en het ergste natuurlijk is dan mijn humeur als ik in de file sta.

Terwijl we in Nederland met kleuren op de weg, veel borden, nog meer flitsers en trajectcontroles het autoverkeer vooral veel langzamer willen laten rijden, slaat Oostenrijk een andere route in. Een snelheidslimiet van 160 is tenslotte veel fijner. De afgelopen periode heeft Oostenrijk daarmee geëxperimenteerd en de uitkomsten zijn opmerkelijk. De proef vond plaats op een deel van de A10 door Karinthië, één van de drukkere snelwegen in Oostenrijk. Er werd gekozen voor flexibele limieten, waarbij factoren als de hoeveelheid vrachtwagens, regenval, vochtigheid van het wegdek werden gebruikt om de snelheidslimiet aan te passen.
Om meteen de critici helemaal monddood te maken: het is ook veiliger! Dat een verhoging van 110 naar 130 km/u veiliger is wisten we al, in Denemarken is gebleken dat dat zelfs 25% scheelt. Een verhoging naar 160 blijkt ook niet onveiliger te zijn, mits er wel rekening wordt gehouden met de omstandigheden.

Het idee werd destijds gelanceerd door minister Hubert Gorbach, waarbij aantekende dat sinds het vaststellen van de huidige limiet van 130 in 1975 nogal veel is veranderd. Alle reden dus om met een frisse blik naar snelheidsbeperkingen te kijken.
Bron

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

What do you think about auto -> hogere snelheden ??

Vote :   

Twizz    posted on 11-08-2006 20:53
haha
straks word het daar ook duitslandWinking my eye

sjeesen auf die autobahn!
User edit by Twizz on 11-08-2006 @ 20:53:56 (66%)
gethigh    posted on 11-08-2006 20:58
cultuurbarbaar, tis fahren auf die autobahn

dat wist ik al van toen ik nog maar een klein snottertje was dat traag rijden gevaarlijk is, je moet veel te veel manouvreren en stoppen en terug optrekken
Nvie    posted on 11-08-2006 22:04
Ik stem voor in 1 uur van limburg naar groningen Happy, laughing
robbert    posted on 12-08-2006 16:02
Ja ik ben echt blij dat er ook nog mensen met verstand van verkeer rond lopen op deze wereld. Ik begin me namelijk met de dag meer te ergeren aan de verkeerssituatie in Nederland. De snelheidsbeperkingen zijn slecht voor de doorstroming én zo dus ook het milieu.. Nouja laat ik het er op houden dat we te veel idioten hebben in dit land.
Dj_Danny    posted on 13-08-2006 13:28
Poster: Nvie
Ik stem voor in 1 uur van limburg naar groningen Happy, laughing

Dan moet je ook wel een auto hebben die het aankan..., want als ik met de auto van m'n moeder ga, dan houd het op bij 170km/h :P

Toch hoop ik dat de Nederlandse regering dit idee overneemt, dat zou een stuk beter zijn, want dit denk ik al een tijdje, en meer Nederlanders met mij. Echter moeten we de Co Spee ff wegbonjoeren, want die houd het anders tegen. Die denkt echt dat-ie alles beter weet!:O
User edit by Dj_Danny on 13-08-2006 @ 13:32:05 (100%)
robbert    posted on 13-08-2006 13:43
Ja inderdaad.. Wat is die Co Spee een arrogante klootzak zeg. Laatst las ik een interview met hem in de autokampioen en ik kan je zeggen dat je hem liever niet te veel macht geeft. Wat zou autorijden dan een marteling worden.
RoyBeware    posted on 13-08-2006 13:48
Heb dr weinig last van :P mag namelijk nooit auto rijden :P

Maar als het op deze manier veiliger word.. Doen denk :P Want k hoor wel vaak op t nieuws dat de files steeds groter worden.

K ga maar lekker op de fiets.
Giallorosso    posted on 13-08-2006 16:31
wat er nou meer co2 uitstoot bij hogere snelheden of juist bij de lage?

Nvie    posted on 13-08-2006 17:02
Poster: Giallorosso
wat er nou meer co2 uitstoot bij hogere snelheden of juist bij de lage?

laag toerental Winking my eye
dus als je bv. 60 rijd in z'n 3, maakt je motor 4000rpm. Als je 60 rijd in z'n 4, maakt de motor maar 2000 rpm = minder co2 uitstoot
W.i.M    posted on 13-08-2006 20:11
Ik ben het zeker met Johan C. eens, al die beperkingen zorgen er maar voor dat automobilisten langer op de weg zitten dan dat ze stevig konden doorrijden.

In plaats van investeren in het rekeningrijden kunnen ze beter op sommige plekken eens een paar rijbanen erbij aanleggen want ik rij nog steeds op een ouderwetse 2-baan snelweg naar DenHaag. En je dan afvragen waarom er files staan als je ook nog veel industrie naast de snelweg gaat aanleggen met al die vlugge vrachtwagen. Resultaat=hoop files.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Steev    posted on 14-08-2006 13:07
haha, dat is werl relax :D

Wij rijden dan lekker 240 op de nieuwe autobahn im die Niederlanden! :D
PatrickBeuken    posted on 15-08-2006 22:48
Hoger snelheidslimiet betekent ook dat er meer rijbanen aangelegd moeten worden... Want niet iedereen rijdt graag 160 en met een klein autotje moet je al blij zijn als die de 130 haalt. Als je nu over de autosnelweg 200 gaat rijden moet je telkens weer op de rem trappen voor een trage gast die links blijft rijden.
Lead    posted on 15-08-2006 22:51
De gasten die links blijven plakken zijn nog het ergste ja....

Poster: Nvie
laag toerental Winking my eye
dus als je bv. 60 rijd in z'n 3, maakt je motor 4000rpm. Als je 60 rijd in z'n 4, maakt de motor maar 2000 rpm = minder co2 uitstoot

Dat gaat dus niet altijd op.... De verbruiksmeter in mijn wagen geeft soms een hogere waarde aan als ik 100 rij dan 130.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 15-08-2006 22:55 (100%)
Jorrit    posted on 15-08-2006 23:28
Dat is ook precies wat Nvie zegt toch, het verbruik hangt niet af van de snelheid maar van het toerental.
robbert    posted on 15-08-2006 23:48
Volgens "het nieuwe rijden" moet je zo snel mogelijk een hoge versnelling kiezen en dit betekent dat je bij bijvoorbeeld 80 al in de 5/6 zit. Bij 120 km/h of meer maak je dus echt wel meer toeren.

BillyArd    posted on 16-08-2006 09:44
Ik zie 160 niet zitten hier op de snelweg(ja misschien in de achterhoek , maar zeker niet in de randstad)
Ik vind echt zalig om 160 of harder te rijden, het is alleen wel gevaarlijk.
om de reden dat sommige mensen hoge snelheden helemaal niet gewend zijn en dus ook niet kunnen inschatten hoe hard een auto rijdt als ze in hun binnen spiegel kijken .
het zou misschien werken als je de derde baan enkel en alleen voor snelverkeer houdt.
In duitsland is dat ook een soort ongeschreven regel,....gewoon niet op de derde baan hangen als je maar 120 rijdt !
dan werkt het misschien, maar nederland is in principe te klein om hard te rijden in de spits!
snacht kan natuurllijk wel.
en dan rekening rijden invoeren zodat de wegen wat leger worden zodat er harder gereden kan worden .
wegbelasting dient dan drastisch verlaagd te worden.
Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.962 days.
 Post CommentThat would be 232.1 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

430 Users online: 366 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 45.934
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.313.907

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use