DMX vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_Ivan_    posted on 09-08-2006 22:46
Bedankt voor jullie adviezen, uiteindelijk heb ik gekozen voor 2 botex dim balken + 1 switchpack.

Bedankt voor jullie adviezen etc.
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 10-08-2006 @ 22:27:16 (90%)

What do you think about DMX vraagje ??

Vote :   

Camino    posted on 10-08-2006 00:16
hmm... ik zou eerst en vooral nadenken of het wel de moeite waard is om voor DMX te gaan als je geen scans ofzo hebt... mijn keuze zou persoonlijk analoog zijn voor jouw lijst lichteffecten.
Nvie    posted on 10-08-2006 12:00
Ik zou wel voor DMX gaan. Anoloog heeft namelijk zeer weinig mogelijkheden tot uitbreiden, wat als je scans gaat kopen zeer nadelig is, omdat je weer een nieuwe sturing nodig hebt.
Wat betreft dimming zou ik voor die T-4's gaan. Als je voor parren een switchpack koopt ben je verkeerd bezig, dan benut je die dingen gewoon maar voor een kwart.
Voor je effecten: altijd switch, nooit dim.

Dimmers sturen namelijk altijd een laag percentage uit (+/- 15%) zodat, als je je licht wilt gebruiken, het al opgewarmt is. Als je een motortje uit 1 van je effecten op 15% van zijn percentage laat draaien, vindt ie dat niet zo heel leuk.

Daarvoor kun je dus beter een switchpack kopen, of als je van lange kabels leggen houdt, zo'n leuk switchpaneeltje met allemaal van die mooie rooie schakelaars.

Je hebt geluk, jou showtec strobe is wel dmx , deze kun je dus gewoon kwijt op je paneeltje.

Aan kanalen kun je het denk ik ook wel af met een 24 kanaals schuivenbordje (8x par = 8 kanalen, 4 kanalen switchpack en 4 kanalen strobe = 16 kanalen). Als je toch voor die 48 wil, kijk dan naar zo'n behringer eurolight. Die werken na ik hoor een stuk beter dan die showtec dingen.

Dj_Danny    posted on 10-08-2006 20:26
Als je voor de behringer Eurolight gaat moet je er wel rekening houden dat die 5-polig is, als de andere switchpacks en dimpacks dus 3 polig zijn (en als ze van Showtec zijn, dan zijn ze dat!) moet je dus en verloopje hebben...

Overigens kun je in plaats van dimpack ook gaan voor de T-4's van Showtec (of een soortgelijk model van een ander merk). Dat kan handiger zijn. (Die zijn overigens ook als switch uitvoering verkrijgbaar..)

Succes ermee!
Camino    posted on 11-08-2006 00:52
Poster: Nvie

Dimmers sturen namelijk altijd een laag percentage uit (+/- 15%) zodat, als je je licht wilt gebruiken, het al opgewarmt is. Als je een motortje uit 1 van je effecten op 15% van zijn percentage laat draaien, vindt ie dat niet zo heel leuk.

Inderdaad, dit heet voorgloeien en kan vaak uitgeschakeld worden. Voor effects kan ik de Lite-Puter DX-404 aanraden; het duurt effe voor je hem doorhebt, maar daarna kan je alles ermee. Hij kan beide dimmen en switchen, is erg licht & klein (je kan hem dus gerust in de truss hangen), kan tegen een aardig stootje, en kost je maar net boven de 100 euro als ik me goed herinner.

This is an old Topic

No new postings for 6.847 days.
 Post CommentThat would be 228.2 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

197 Users online: 19 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 69.079
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.547.080